جزئیاتی از فناوری شارژ سریع 100 وات شیائومی

جزئیاتی از فناوری شارژ سریع 100 وات شیائومی منتشر شد

یکی از مدیران شیائومی اطلاعات تازه‌ای از فناوری شارژ سریع 100 وات این شرکت را منتشر کرده است. وی همچنین ادعا می‌کند به زودی می‌توانید طعم این فناوری در گوشی‌های شیائومی را بچشید.

سال گذشته شیائومی اعلام کرد که در حال کار روی فناوری شارژ سریع 100 وات است و حتی ویدیویی را نیز در راستای همین فناوری منتشر کرد. Lu Weibing، یکی از مدیران این شرکت ادعا کرد که این فناوری می‌تواند یک باتری 4.000 میلی‌آمپر ساعتی را تنها در عرض 17 دقیقه به شارژ کامل برساند.

جزئیاتی از فناوری شارژ سریع 100 وات شیائومی

وی همچنین عنوان کرده است که ردمی نخستین برندی خواهد بود که نسل آینده‌ی فناوری شارژ سریع را به تولید انبوه خواهد رساند. به جز این موارد، تا به امروز هیچ چیز دیگری در مورد فناوری شگفت انگیز شارژ سریع شیائومی نشنیده‌ بودیم.

حال Lu Weibing جزئیات بیشتری از این فناوری را با ما به اشتراک گذاشته و در مورد پنج وجه فنی پیچیده‌ی آن صحبت‌هایی را ارائه کرده است. در ادامه این موارد را می‌توانید بخوانید:

جزئیات جدید فناوری شارژ سریع 100 وات شیائومی

از دست رفتن ظرفیت باتری:

به گفته‌ی وی، هرچه سرعت شارژ بیشتر می‌شود، حجم بیشتری از ظرفیت باتری نیز از دست می‌رود. تخمین زده شده که با سرعت شارژ 100 وات، 20 درصد ظرفیت باتری بیشتر نسبت به فناوری شارژ 30 وات اتلاف می‌شود. بنابراین، با این فناوری شارژ یک باتری با ظرفیت 5.000 میلی‌آمپر ساعت، در اصل ظرفیت 4.000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت.

فناوری معماری:

وی در مورد این وجه چیز زیادی را فاش نکرده است، اما عنوان کرده که به طرح شارژ ولتاژ‌فوق‌العاده بالایی نیاز است.

عملکرد:

در حالی که شیائومی مشغول کار روی این فناوری است، این شرکت نه تنها در حال برنامه‌ریزی در مورد چگونگی ارائه‌ی این سرعت بالا است، بلکه می‌خواهد از ماندگاری شارژ نیز اطمینان حاصل کند.

امنیت:

این شرکت قابلیت‌های امنیتی متعددی را در اختیار اجزای مختلف دیوایسی با پشتیبانی از شارژ 100 وات از جمله مادربرد، باتری، شارژ بیش از حد، ولتاژ و غیره قرار می‌دهد.

سناریو‌های شارژ چندگانه:

این شرکت همچنین توانایی‌هایی در رابطه با سناریو‌های شارژ چندگانه از جمله شارژ بی‌سیم و سیمی را برای فناوری خود در نظر گرفته است.

جدا از این‌ها، مدیر شیائومی عنوان کرده است که در آینده‌ای بسیار نزدیک این شرکت موفق به تولید انبوه فناوری شارژ سریع 100 وات خود خواهد بود. به گفته‌ی او تولید انبوه در مراحل ابتدایی خودش است، اما تاریخ مشخصی را برای آن اعلام نکرده است.

شیائومی در نوامبر سال گذشته و طی برگزاری رویداد توسعه دهندگان خود موسوم به XDC تأیید کرد که فناوری 100W Super Charge Turbo در گوشی‌های سال آینده‌ی این برند چینی به کار خواهد رفت. در حال حاضر فناوری 65 وات SuperVOOC 2.0 شرکت اوپو سریع‌ترین فناوری شارژ موجود در گوشی‌های هوشمند (به کار رفته در گوشی اوپو رینو ایس) است. اگر شیائومی بتواند این فناوری را به تولید انبوه برساند، جهش بزرگی را در سرعت شارژ صنعت موبایل به وجود خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باطری گوشی رو ب فنا میده