هکاتوریسم 2020

همراه اول حامی نخستین رویداد هکاتوریسم 2020 شد

همراه اول به عنوان نخستین و برترین اپراتور تلفن همراه کشور اعلام کرد با رویکرد حمایت از ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی به صورت رسمی از نخستین رویداد هکاتوریسم 2020 حمایت می‌کند.

از روز 16 تا 18 بهمن 98 به مدت 3 روز اولین ماراتن بین‌المللی برنامه نویسی وب و موبایل در حوزه گردشگری با عنوان هکاتوریسم 2020 با حمایت ویژه همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور در جزیره کیش برگزار می‌شود. هکاتون که برگرفته از دو واژه هک و ماراتن است، در گذشته به رقابت‌هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها مربوط می‌شد، اما پس از مدتی با توجه به فراگیر شدن آنها به رقابت‌های تولید نرم افزارهای کاربردی تبدیل شده است.

جزئیات رویداد هکاتوریسم 2020

در روز اول هکاتوریسم تیم‌ها در ابتدا با چالش‌های خود آشنا خواهند شد و با کمک مربیان که جزو مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین افراد حاضر در کشور محسوب می‌شوند، راه‌حل‌هایی برای چالش‌ها ارائه می‌دهند. تیم‌های اول تا سوم به ترتیب 3000، 1500 و 1000 دلار جایزه دریافت خواهند کرد و دو جایزه نقدی سفر به هندورابی و کیش نیز برای برندگان اختصاص داده می‌شود.

از آنجایی که مسئولان دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند، اعضای شورای سیاست‌گذاری آن تصمیم گرفتند تا جشنواره ایده را نیز برگزار کنند تا اعضای شرکت‌کننده از نزدیک با ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی و اختراعات بخش گردشگری، صنایع دستی و توریسم سلامت آشنایی پیدا کنند. همچنین اگر امتیازهای لازم توسط صاحبان ایده‌ها کسب شد، شرایط سرمایه‌گذاری و همکاری میان صاحبان ایده و سرمایه گذاران فراهم گردد. طبق برنامه زمان‌بندی که برای این رویداد بین‌المللی حوزه گردشگری الکترونیک در نظر گرفته شده، قرار است صابر منادی، مدیرکل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول در مراسم اختتامیه این رویداد سخنرانی کند.