شبکه ملی اطلاعات

اهداف شبکه ملی اطلاعات تا 1404 ؛ اینترنت 100 مگابیتی به کسب‌وکارها داده می‌شود

اخیرا در جلسه شورای عالی فضای مجازی شاهد به تصویب رسیدن اهدف شبکه ملی اطلاعات تا سال 1404 بوده‌ایم که طبق آن به کسب‌وکارها اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه اهدا خواهد شد.

اهداف شبکه ملی اطلاعات تا سال 1404 طی جلسه اخیری که شورای عالی فضای مجازی برگزار کرده به تصویب رسیده است. طبق این اهداف، مقرر شد تا پوشش 100 درصدی جمعیت کشور برای دسترسی پهن باند سیار با میانگین سرعت 10 مگابیت بر ثانیه و پوشش 80 درصدی پهن باند ثابت خانوارها به متوسط سرعت 25 مگابیت بر ثانیه نیز به انجام برسد. همچنین بر اساس این جلسه حداقل 3 قطب مرکز داده در 3 استان کشور ایجاد خواهد شد تا در سراسر کشور یک شبکه متوازن شکل بگیرد.

سایر اهداف اهداف شبکه ملی اطلاعات

بر اساس مصوبه‌هایی که در این جلسه به تصویب رسید، کسب‌وکارها از اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه بهره خواهند برد و در حوزه صنعت داخلی نیز تولید گوشی های ساخت داخل به 20 درصد مصرف گوشی های موبایل کشور افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، به صورت سالانه حدود 5 درصد رشد خودکفایی در حوزه تجهیزات شبکه ایجاد خواهد شد. همچنین در این جلسه مقرر گردید تا سهم اقتصاد دیجیتال و خرده‌فروشی الکترونیکی نیز شامل حدود 10 درصد اقتصاد کشور شود و خدمات پایه کاربردی داخلی هم تا سال 1400 به صورت کامل تامین گردد.