دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک رسما رونمایی شد

گروه صنعتی ایران خودرو در روز گذشته به صورت رسمی از محصول جدید خود با نام دنا پلاس توربو اتوماتیک پرده برداشت و خطوط تولید آن را افتتاح کرد. در ادامه با مشخصات محصول جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو در بعدازظهر روز گذشته چهارشنبه 16 بهمن 98 طی مراسمی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دفاع برگزار شد، به صورت رسمی از محصول جدید خود با نام دنا پلاس توربو اتوماتیک رونمایی کرد. همچنین در این مراسم خط تولید این سدان ملی نیز افتتاح شد. البته طی هفته‌های اخیرا پیش از معرفی رسمی، مونتاژ آزمایشی دنا پلاس توربو اتوماتیک شروع شده و شواهد حاکی از آن است در هفته‌های آینده برای تامین قطعاتی نظیر توربو شارژر و گیربکس اتوماتیک 6 سرعت این سدان ملی مشکلی وجود نخواهد داشت.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرکت ایران خودرو برای این سدان ملی یک موتور 1.7 لیتری توربو را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار به همراه گشتاور 210 تا 215 نیوتن‌متر را ارائه دهد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گفتنی است این گیربکس 6 سرعت اتوماتیک توسط شرکت DAE چین ساخته شده است. هرچند بر روی این گیربکس نماد کیا، هیوندای و DAE نیز به چشم می‌خورد که باید گفت این سامانه انتقال قدرت یک محصول مشترک بین شرکت DAE چین و HPT کره جنوبی است. طبق اعلام مهندسان ایران خودرو، این گیربکس 6 سرعت اتوماتیک برای دنا پلاس و دنا پلاس توربو سفارشی‌سازی شده و سامانه خنک‌کاری آن نیز توجه به شرایط کشور و سبک رانندگی مردم ایران مجددا تنظیم شده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

در این گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاوری تعبیه شده است که باعث خواهد شد نسبت به مدل‌های فاقد این قطعه از فرایند شتاب‌گیری و تعویض دنده‌ها با تاخیر کمتری برخوردار باشد. مدیران ایران خودرو اعلام کردند طی توافق همکاری با شرکت DAE چین و سفارش‌گذاری‌های انجام شده، تعداد زیادی از این گیربکس به شکل CBU به کشور وارد شده است و قرار است در آینده‌ای نزدیک این گیربکس چینی به شکل مونتاژی در کشور به تولید برسد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

از طرفی اخیرا ایران خودرو اعلام کرد دنا پلاس توربو اتوماتیک با دو کیسه هوا روانه بازار خواهد شد، اما هم‌اکنون این خودرو با 4 کیسه هوا به تولید می‌رسد. گفتنی است با شروع تحریم‌های آمریکا در سال 98 علیه صنعت خودرو باعث شد تا خانواده دنا با مشکل تامین قطعات مدیریت الکترونیکی کیسه هوا مواجه شوند و این خودرو بدون کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو تولید شود، اما شواهد حاکی از آن است مشکل تامین این قطع برطرف شده و هم‌اکنون مدل‌های تولیدی این سدان ملی از کیسه‌های هوای جانبی جلو نیز بهره می‌برند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

شواهد حاکی از آن است دنا پلاس توربو گیربکس اتوماتیک که اخیرا با موعد تحویل سال 1400 پیش فروش شده است، از فرمان برقی بهره می‌برد. گفتنی است فرمان کمکی برقی نسبت به فرمان‌های هیدرولیکی از لحاظ استهلاک در سطح بهتری قرار دارد و با نرمی و دقت بیشتر باعث می‌شود از مصرف توان موتور تا 7 اسب بخار صرفه‌جویی شود. همچنین از لحاظ ظاهری بین دنا پلاس توربو دنده‌ای و مدل اتوماتیک تفاوتی وجود ندارد و فقط نماد TURBO است که بر روی در صندوق این خودرو به چشم می خود. البته طراحان جای نماد +DENA را تغییر داده‌اند و نماد 6AT (گیربکس 6 سرعت اتوماتیک) در عقب خودرو اضافه شده است.

امکانات دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک

به طور کلی از تمام مشخصات این سدان ملی می‌توان به مواردی چون موتور 1.7 لیتری توربو، 150 اسب بخار، گشتاور 210 تا 2015 نیوتن متر، استاندارد، آلایندگی یورو 5، دیفرانسیل جلو، جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک با حالت تیپ ترونیک، برفی و اسپرت، 4 کیسه هوا، ترمز دیسکی جلو و عقب، صندلی‌های جلو برقی، ترمز ABS، EBD و BA، دوخت چرمی غربیلک فرمان، فرمان کمکی برقی (EPS)، سانروف، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی پارچه و طرح چوب، کامپیوتر سفر، آنتن کوسه‌ای، تهویه اتوماتیک، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی، آینه‌های تاشو برقی، رینگ 16 اینچی و کروز کنترل اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینو همون اول با قیمت ۴۵ تومن باید میدادن به مردم نه الان با قیمت ۲۰۰ تومن واقعا وضعیت صنعت ایران تاسف که هیچی ارزش تامل هم نداره.

  2. ازاین دوتاچوپان دروغگو بدسابقه ومنفورانتظاری جزدروغ،خیانت ودزدی ما نبایدانتظاربیشتری داشته باشیم تحت نام لگن ساز خودروسازکه جای خودداره!هردوتاشرکت ننگ تاریخ ایران هستند

  3. عجب هیولایی خدایی من حاظرم 300 تا هم پاش بدم. با این فیس موستانگیش , توربو با لگ 20 ثانیه ای , مخصوصا دنده اتوماتش که اصلا درک نمیکنه معکوس چیه , (کسی 207 جدید داشته باشه میفهمه چی میگم) حیف اینو 200 اینا بدین . نمیدونم دنیا چرا مزدا یا گلف یا تویوتا میگره این ماشین لیاقت برترین سوپرایز 2020 داره.