گوشی موتو جی استایلوس و موتو جی 8 پاور

گوشی موتو جی استایلوس معرفی شد؛ نخستین گوشی موتورولا با قلم هوشمند

شرکت موتورولا از دو گوشی میان‌رده موتو جی استایلوس (Moto G Stylus) همراه یک قلم هوشمند و موتو جی 8 پاور (Moto G8 Power) همراه یک باتری غول پیکر یک پرده برداری کرد. در ادامه با سایر مشخصات فنی٬ قابلیت ها و قیمت این دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

موتورولا از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده‌ی خودش رونمایی کرد. این دو گوشی موتو جی 8 پاور و موتو جی استایلوس نام دارند. اولین ارائه کننده‌ی یک باتری غول پیکر 5.000 میلی‌آمپر ساعتی است٬ در حالی که دومی همانطور که از نامش پیداست به یک قلم استایلوس مجهز است. هر دو همچنین نمایشگر 6.4 اینچی٬ تراشه‌ی اسنپدراگون 665 و قیمت بسیار جذابی را در بر می‌گیرند.

موتو جی استایلوس

گوشی موتو جی استایلوس و موتو جی 8 پاور

Moto G Stylus به عنوان نخستین گوشی موتورولا از یک قلم هوشمند اختصاصی پشتیبانی می‌کند. گرچه آن دارای حساسیت به فشار خیلی زیاد و قابلیت‌های بلوتوثی قلم S Pen سامسونگ نیست٬ اما شما می‌توانید در یک گوشی با رده قیمتی مناسب یک قلم با قابلیت‌های ابتدایی را در اختیار داشته باشید. موتورولا همچنین اپلیگیشن Moto Note را نیز ارائه کرده است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از قلمی که در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین گوشی قرار می‌گیرد٬ بتوانید نوت‌برداری کرده یا نقاشی کنید. در اینجا همچنین یک منوی سفارشی‌پذیر نیز وجود دارد که می‌تواند برای راحتی شما از چندین شرکت‌کات میزبانی کند.

یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع IPS و با وضوح +FHD روی قاب جلویی حضور دارد که از یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. نسبت ابعاد این نمایشگر 19:9 است. پنل پشتی از یک اسکنر اثر انگشت در داخل لوگوی Moto و سه دوربین با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض اکشن کم (که موتورولا برای نخستین بار در گوشی موتو وان اکشن از آن رونمایی کرد) میزبانی می‌کند. سنسور سوم٬ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو است که می‌تواند فوکوس از فاصله‌ی 2 سانتی‌متری را ارائه کند.

گوشی موتو جی استایلوس و موتو جی 8 پاور

در زیر قاب این گوشی چیپست اسنپدراگون 665 با همراهی 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به علاوه اسلات کارت میکرو اس دی حضور دارد. در اینجا یک باتری 4.000 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ 10 وات بر بستر درگاه USB تایپ C نیز قرار دارد. این گوشی اجرا کننده‌ی اندروید 10 است. از دیگر قابلیت‌های قابل ذکر آن می‌توان به یک جک 3.5 میلی‌متری٬ بلوتوث نسخه 5 و اسلات دو سیم کارت هیبریدی (که می‌تواند از 2 سیم کارت نانو یا یک سیم کارت به همراه یک کارت میکرو اس دی میزبانی کند) اشاره کرد. قیمت این گوشی فقط 299 دلار است و از بهار پیش رو عرضه خواهد شد.

موتو جی 8 پاور

گوشی موتو جی استایلوس و موتو جی 8 پاور

Moto G8 Power به عنوان یکی دیگر از نسخه‌های خانواده موتو جی 8 شرکت موتورولا است که از همان نمایشگر 6.4 اینچی IPS 19:9 و +FHD گوشی موتو جی استایلوس میزبانی می‌کند. دوربین سلفی به کار رفته در حفره‌ی روی نمایشگر این گوشی نیز همان سنسور 16 مگاپیکسلی است. اما تفاوت عمده‌ی این دو گوشی٬ تجهیز مدل جی 8 پاور به دو اسپیکر است.

روی قاب پشتی٬ ما چهار دوربین شامل سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی را خواهیم داشت. در اینجا یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید 118 درجه‌ای و یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری نیز وجود دارد. و اما چهارمین سنسور٬ یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو٬ همانند آنچه در مدل استایلوس است خواهد بود. سازنده همچنین اسکنر اثر انگشت را نیز در زیر لوگوی Moto روی قاب پشتی قرار داده است. این دیوایس نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون 665 قدرت می‌گیرد که 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی ارتقاء پذیر توسط یک اسلات میکرو اس دی آن را همراهی می‌کنند. موتورولا همچنین در تبلیغات خود از طراحی مقاوم این گوشی در برابر آب صحبت کرده است٬ در حالی که شاهد دریافت هیچ تأییدیه رسمی توسط آن نیستیم.

گوشی موتو جی استایلوس و موتو جی 8 پاور

اما یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این گوشی٬ یک باتری 5.000 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب آن است که با یک شارژر 18 وات در داخل جعبه‌ی گوشی شارژ می‌شود. موتورولا در تبلیغات خود از عمر باتری سه روزه‌ی این گوشی با هر بار شارژ٬ به خاطر پردازنده‌ی کم مصرفی که دارد سخن می‌گوید. نرم افزار آن نیز اندروید 10 خواهد بود. اما در انتها لازم به ذکر است که این گوشی در بهار پیش رو در دو رنگ مشکی و آبی با قیمت بسیار رقابتی 249 دلار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*