سند بلاست

آموزش ساخت دستگاه سند بلاست

سند بلاست یا همان ساب پاشی به فرایند پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار در هوا گفته می‌شود و دستگاه سند بلاست نیز عملکرد انجام این فرایند را بر عهده دارد. شیوه کار کردن به این دستگاه به این صورت است که در ابتدا شن و ماسه‌های ساییده شده معمولا از جنس مس باره، سیلیس و اکسید فلزات است به کمک فشار باد کمپرسور تعبیه شده در دستگاه از سطح زمین برداشته شده و با همان فشار زیاد بر روی قطعه مورد نظر پاشیده می‌شود.

آیا می‌دانید دستگاه سند بلاست چیست و چه کاربردی دارد؟ درباره مزایای استفاده از سندبلاست چه می‌دانید؟ قبل از پرداختن به این موضوع که سندبلاست چه نوع دستگاهی است و روش کار کردن با آن چگونه است بد نیست اندکی با خود کلمه سند بلاست آشنا شویم. این اصطلاح یک واژه انگلیسی است و به معنی انفجار و پرتاب ماسه می‌باشد. در حقیقت واژه سند در فرهنگ لغت انگلیسی به معنای ماسه و بلاست نیز به معنای پرتاب و انفجار است. پس با توجه به این معنا و تفاسیر می‌توان به این امر پی برد که واژه سندبلاست به ماسه پاشی یا همان پرتاب با فشار زیاد در هوا دلالت دارد.

جالب است بدانید که مخترع و کسی که برای اولین بار نسبت به ساخت و اختراع این دستگاه اقدام نمود کسی بود که همواره و در همه حال توجه خاصی به محیط خشن اطراف خود داشت. این شخص که benjamin Chew Tilghmanنام داشت زمانی فکر ساخت اولین سندبلاست در ذهنش جرقه زد که متوجه شیشه اتاق خود شد که تمامی آن توسط شن و ماسه مات شده بود. در واقع چنین اتفاقی باعث شد تا تیلگمن با طراحی و ساخت اولین دستگاه سند بلاست دنیا بزرگ ترین خدمت را به جامعه بشری اهدا کند. تا اینجای رپورتاژ ما اگر دانستن اطلاعاتی درباره این دستگاه و کاربردهای آن برایتان جذاب و شنیدنی است برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتماً تا اتمام شدن رپورتاژ همراه ما باشید.

آشنایی کامل با سند بلاست و کاربردهای آن

سند بلاست

سند بلاست

سند بلاست یا همان ساب پاشی به فرایند پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار در هوا گفته می‌شود و دستگاه سند بلاست نیز عملکرد انجام این فرایند را بر عهده دارد. شیوه کار کردن به این دستگاه به این صورت است که در ابتدا شن و ماسه‌های ساییده شده معمولا از جنس مس باره، سیلیس و اکسید فلزات است به کمک فشار باد کمپرسور تعبیه شده در دستگاه از سطح زمین برداشته شده و با همان فشار زیاد بر روی قطعه مورد نظر پاشیده می‌شود. در حقیقت زمانی که استفاده از شیوه‌های تمیزکاری معمولی برای هدف مورد نظر پاسخگو نباشد و سایر متدهای تمیز کاری یا آماده سازی سطوح نیز با هزینه‌های هنگفتی همراه باشد انتخاب سندبلاست و بهره گرفتن از فشار هوای زیاد آن گزینه خوب و مناسبی خواهد بود. زیرا این دستگاه عملیاتی همچون زنگ زدایی، رنگ برداری سطوح مختلف و ماسه زدایی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

چنانچه شما هم به عنوان یکی از خریداران سندبلاست قصد تهیه این دستگاه معتبر و با کیفیت را دارید اما از مراکز فروش معتبر آن بی اطلاع هستید ، اگر کارایی و عملکرد متفاوت دستگاه سند بلاست توجه شما را به خود جلب نموده پیشنهاد می‌کنیم جهت خریدی مطمئن و رضایت بخش با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید: ٠٢۶٣٣۵١٠٢٣٩و٠٩٣٧٧٨۶٠١٢٧

کارایی و موارد استفاده از سند بلاست چیست؟

سند بلاست

سند بلاست ارزان

در حالت کلی وقتی صحبت از کارایی و موارد استفاده از سند بلاست می‌شود حتما باید سطح مورد نظر با شرایط جوی و مناسب بودن هوا سازگاری داشته و همچنین عملیات مربوط به آن با استانداردهای سوئدی SA2 ½ انجام پذیرد. همچنین پس از اتمام عملیات مربوط به سند بلاست در همان روز و پس از گذشت مدت زمانی حدود 20 الی 25 دقیقه سطح مورد نظر تمیز گردد. به طور معمول نظافت و تمیزکاری سطوحی از قبیل انواع قالب‌های صنعتی، پولیش سطوح مات توسط این دستگاه به آسانی انجام می‌گیرد. به علاوه آنکه به کمک قطعات مخصوص سند بلاست نظیر ساینده‌های مخصوص می‌توان زبر کردن مورد نیاز سطوح مختلف را انجام داد. ناگفته نماند انجام چنین علمیانی زمانی مؤثر واقع می‌شود که قصد داشته باشیم عملیاتی همچون لعاب کاری و تفلون کاری را در بهینه‌ترین حالت ممکن انجام دهیم. انجام چنین فرایندی به کمک دستگاه مذکور موجب می‌گردد تا ماندگاری و کیفیت نهایی کار به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

واضح است که کارایی سند بلاست تنها به مطالب گفته شده در فوق خلاصه نمی‌شود. چرا که این دستگاه در مدت زمان بهینه‌ای می‌تواند به انجام عملیاتی نظیر آماده سازی سطوح مختلف قطعات برای تزئین کردن، آبکاری قطعات صنعتی، رنگ کاری، مات کاری، تمیز کاری قطعات حساس به پاشش شدید و یا حتی ضربه، گود برداری، حک کردن نوشته‌های مختلف، برجسته کاری روی سطوح شیشه ای، سرامیک، کاشی و چوبی، تزئینات دکوراسیون بپردازد. اگر شما مخاطبان عزیز این رپورتاژ قصد تهیه سندبلاست با برترین کارایی و کیفیت را دارید حتماً با تماس با شماره‌های زیر با کارشناسان مربوطه ارتباط حاصل فرمایید. ٠٢۶٣٣۵١٠٢٣٩و٠٩٣٧٧٨۶٠١٢٧

از دیگر موارد استفاده از این دستگاه مرغوب و با کیفیت عبارت است از:

• تمیز کاری سطوحی همچون خط لوله، بدنه کشتی‌ها و سازه‌های فلزی که حساسیت بالایی در برابر زنگ زدگی و سایر عوامل خورنده دارند.

• تمیز کاری و حذف انواع جرم‌های خارجی و از بین بردن آنها بر روی سطوح فلزی

چگونه سند بلاست ارزان بسازیم؟

سند بلاست

سند بلاست با آب

شاید با مطالعه این بخش از رپورتاژ ما حسی از اختراع و ساختن یک سند بلاست در شما هم پدیدار گردد و مدام با خود فکر کنید که چگونه می‌توانیم سندبلاست ارزان بسازیم؟ قبل از هر چیزی برای طراحی و ساخت این دستگاه نیاز است تا لوازم و تجهیزات مربوطه آن را آماده کنید. وسایلی از قبیل کمپرسور باد، شیلنگ، دیگ مخصوص دستگاه، نازل و کلاه مخصوص دستگاه از جمله لوازم اساسی سند بلاست به شمار می‌آید. باید بدانید که دیگ مخصوص دستگاه دارای سایز و اندازه‌های مختلفی است که این کار شما را برای انتخاب آن متناسب با فعالیتتان را آسان خواهد کرد. به علاوه آنکه نازل‌های آن نیز از 4 الی 6/5 متغیر می‌باشد. چنانچه تمامی این تجهیزات را آماده نمودید برای طراحی و ساخت راحت تر آن در هزینه‌های کاملا مقرون به صرفه و ارزان می‌توانید با کارشناسان سند بلاست 09377860127 تماس حاصل نموده و از راهنمایی‌های هوشمندانه آنها یاری بجویید.

قیمت سند بلاست ساعتی چگونه تعیین می‌شود؟

این روزها در سایت‌های مختلف گوگل پرسش‌هایی از قبیل اینکه قیمت سند بلاست ساعتی چگونه تعیین می‌شود بسیار به چشم می‌خورد. قبل از هر چیزی باید بدانید که امروزه طراحان و سازندگان بسیاری با بهره گیری از به روزترین فناوری‌ها و متدهای دنیا نسبت به ساخت انواع متنوعی از این دستگاه اقدام کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به دستگاه سندبلاست با آب، سندبلاست مخازن، سندبلاست شیشه ای، ایربلاست کابینی و سند بلاست ساعتی اشاره کرد. فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت آنها به ویژه قیمت سند بلاست ساعتی نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به کیفیت و مرغوبیت تجهیزات، نوع و اندازه آنها اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین باره می‌توان به شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمایید. ٠٢۶٣٣۵١٠٢٣٩و٠٩٣٧٧٨۶٠١٢٧

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام ممنون از زحمات شما و جمع آوری مطالبت
    میشه لطف کنید بگید با به جا مانده سند بلاست باید چکار کنیم
    آیا کسی خریدارش هست
    ممنون

  2. دستگاه جالبیه میتونه کمک کننده باشه