حمله سایبری گسترده

عدم اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات درباره حمله سایبری گسترده به زیرساخت کشور

حمله سایبری گسترده به زیرساخت کشور در حالی اتفاق افتاده است که وزارت ارتباطات اطلاع‌رسانی رسمی در این خصوص انجام نداده و فقط برخی از مسئولان مربوطه آن را در توییتر اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در صفحه شخصی توییتری خود از حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های ارتباطی کشور خبر داد که در تاریخ ایران چنین حمله‌ای سابقه نداشته است. این در حالی است که وزارت ارتباطات اطلاع‌رسانی رسمی در این خصوص انجام نداده و فقط برخی از مسئولان این وزارتخانه مانند معاون وزیر ارتباطات در صفحه شخصی توییتری خود این خبر را انعکاس داده و سایر خبرگزاری‌ها نیز به واسطه آن چنین موضوعی را برای مردم اطلاع‌رسانی کردند.

نکاتی از نحوه اطلاع‌رسانی حمله سایبری گسترده

در خصوص بزرگترین حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور و نوع اطلاع‌رسانی آن نکاتی وجود دارد که در ادامه مهم‌ترین آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1.‌ همانند گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این اتفاق مهم را در قالب چند توییت اعلام کرده و خطاب به رسانه‌های رسمی هیچگونه خبری انعکاس داده نشده است.

2. مسئولان مربوطه در حالی از رفع حملات سایبری و برخورد هکرها به دیوار خبر دادند که در آن لحظه همچنان برخی از نقاط کشور کاربران برای دسترسی به اینترنت با اختلال مواجه بودند.

3. رئیس زیرساخت برای نخستین بار از عبارت هکرهای اجاره‌ای استفاده کرده است که به جای دقت حاوی طنز است؛ در واقع به طور کلی هکرهایی که توسط دولت‌های مبدا استخدام می‌شوند، هدف مشخصی دارند و آن هم آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی یک کشور مقصد مشخص است.

4. بزرگ‌ترین حمله سایبری در زیرساخت‌های کشور در حالی اتفاق افتاد که در همان لحظه به جای اطلاع‌رسانی دقیق و رسمی توسط وزارت ارتباطات، مدیران این وزارتخانه در صفحه‌های شخصی توییتری خود آن را اطلاع‌رسانی کردند. از این رو انتظار می‌رود وزارت ارتباطات در اطلاع‌رسانی و مواجهه با افکار عمومی رویکرد اطلاع‌رسانی فعلی خود را تغییر دهد تا از هرگونه حواشی پیرامون حوادث این چنینی جلوگیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

    الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

  2. دولت پنهانکار
    البته خود وزیر هم صبح جمعه باخبر شد

  3. هکر خیلی زیاد شده واقعا