هیوندای سوناتا هیبرید 2020

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 معرفی شد + مشخصات و امکانات

مدتی قبل شاهد معرفی هیوندای سوناتا هیبرید 2020 در کره‌جنوبی بودیم، اما این خودروساز کره‌ای بار دیگر از سدان جدید خود در نمایشگاه شیکاگو 2020 پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مدتی قبل شرکت هیوندای از سوناتا هیبرید 2020 در کره‌جنوبی پرده برداشت، اما این خودروساز بزرگ کره‌ای طی برگزاری نمایشگاه شیکاگو 2020 نیز از فرصت استفاده کرده و بار دیگر سدان جدید و محبوب خود را به معرض نمایش گذاشت. این خودرو قرار است در بهار سال 2020 به بازار عرضه شود و به همین دلیل قصد داریم مشخصات و امکانات این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید 2020

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 189 نیوتن‌متر را ارائه دهد. علاوه بر این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی با قدرت 51 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر نیز در نظر گرفته شده است تا در مجموع قدرت این سدان کره‌ای به 192 اسب بخار برسد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مهندسان برای این گیربکس سیستم کنترل شیفت فعال هیوندای را در نظر گرفتند که طی همکاری با موتور بنزینی، موتور الکتریکی و گیربکس باعث می‌شود زمان تعویض دنده تا 30 درصد کاهش پیدا کند.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

طبق اعلام هیوندای، مصرف سوخت سوناتا هیبرید 2020 به ازای هر 100 کیلومتر در شهر 4.5 لیتر، در بزرگراه 4.3 لیتر و به صورت ترکیبی 4.7 لیتری است. نسل جدید هیوندای سوناتا می‌تواند شعاع حرکتی 1104 کیلومتری را در دسترس راننده قرار دهد. گفتنی است مدل‌های SEL و لیمیتد نسبت به مدل پایه اندکی مصرف سوخت بیشتری را به همراه دارند.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

شرکت هیوندای برای ارتقای برد حرکتی برای هیوندای سوناتا هیبرید سقف خورشیدی را در نظر گرفته است که می‌تواند باتری‌ها را شارژ کند. طبق اعلام شرکت هیوندای، این فناوری قادر است پس از 6 ساعت شارژ به برد خودرو حدود چند کیلومتر اضافه کند. به گفته هیوندای در طول سال با کمک این فناوری به برد خودرو حدود 1127 کیلومتر اضافه خواهد شد.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

سوناتا هیبرید 2020 از لحاظ ظاهری به نسخه استاندارد خود شباهت زیادی دارد و فقط طراحان برای ارتقای آیرودینامیک در بدنه آن از عناصری استفاده کردند که از جمله آنها می‌توان به پانل‌های پوشاننده زیر خودرو، فلاپ‌های فعال جلوپنجره و منحرف‌کننده باد در گلگیرهای جلو و عقب اشاره کرد. همچنین پرده‌های رینگ‌ها نیز به طراحی ویژه‌ای مجهز شدند تا عملکرد آنها در مقابل جریان هوا بهبود پیدا کند.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

در کابین این سدان جدید صفحه نمایش 8 اینچی استاندارد به چشم می‌خورد. البته برای مشتریان امکان سفارش صفحه نمایش 10.25 اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی نیز وجود دارد. این خودرو به سیستم‌های کمک‌راننده متعددی به صورت استاندارد مجهز شده است که کروز کنترل هوشمند، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک عقب، پایش نقاط کور و دستیار پیشگیری از برخورد از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خارق العاده بود بخصوص طراحی چراغ های پشتش پلی ظاهر جلوش شبسه ی ماشینی بود که اسمشو یادم نیست