سامسونگ گلکسی زد فلیپ

انتشار ویدیوی هندزآن سامسونگ گلکسی Z فلیپ در آستانه رونمایی

ویدیوی کوتاهی که از گوشی منعطف سامسونگ گلکسی Z فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) منتشر شده است، نحوه تاشدن آن را با فشار انگشت شست نشان می‌دهد.

سامسونگ گلکسی Z فلیپ یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Infinity Flex با نسبت تصویر 22:9 دارد. این یعنی در حالت باز شده، کشیده و باریک است؛ اما پس از تاشدن به راحتی در جیب جا می‌شود. همچنین یک نمایشگر آمولد 1.06 اینچی دارد که به کاربران امکان می‌دهد بدون باز کردن گوشی، اطلاعاتی مانند اعلان‌ها یا تاریخ و ساعت را مشاهده کنند.

چیپست اسنپدراگون 855 پلاس، قدرت پردازش دستگاه را تامین می‌کند؛ تراشه‌ای که نسخه اورکلاک شده‌ی پرچمدار 2019 کوالکام است. برای مدیریت اطلاعات، رم 8 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز این چیپست را یاری خواهند کرد.

در بالای پنل خارجی گلکسی زد فلیپ یک دوربین دوگانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی وجود دارد. نمایشگر اصلی هم با حفره مرکزی خود از یک دوربین سلفی میزبانی می‌کند. وظیفه تامین انرژی دستگاه، برعهده‌ی یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی است که با فست شارژر 15 واتی تغذیه می‌شود.

سامسونگ گلکسی Z فلیپ

پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم 9 وات و شارژ وایرلس معکوس، از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. این یعنی می‌توانید ایربادهای گلکسی بادز، ساعت‌های هوشمند و هر اسمارت فون سازگار با استاندارد Qi را به وسیله گلکسی زد فلیپ شارژ کنید.

مشخصات نرم افزاری دستگاه، شامل سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 می‌شود. درباره قیمت سامسونگ گلکسی Z فلیپ در اروپا، صحبت از مبلغ 1400 یورو است. انتظار می‌رود در آمریکا نیز 1400 دلار قیمت‌گذاری شود. این یعنی 100 دلار ارزان‌تر از موتورولا ریزر که حالا وارد بازار هم شده است.

به تازگی مشخص شد که گوشی تاشو موتورولا را می‌توانید 27 هزار بار بدون مشکل، باز و بسته کنید. سامسونگ گلکسی فولد که بزرگ‌تر و مستحکم‌تر است، بیش از 119 هزار بار قابلیت باز و بسته شدن دارد. البته هنوز روی گلکسی زد فلیپ چنین تستی انجام نشده است و باید کمی منتظر بمانیم.

عرضه سامسونگ گلکسی Z فلیپ در روز ولنتاین

سامسونگ این گوشی منعطف تاشو را در تاریخ 22 بهمن (11 فوریه) معرفی و ظاهرا در تاریخ 25 بهمن (14 فوریه) عرضه خواهد کرد. اما در مراسم رونمایی، محصولات مورد انتظار دیگری هم حضور خواهند داشت. از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 صحبت می‌کنیم که نخستین پرچمداران سامسونگ در سال 2020 خواهند بود.

اعضای خانواده S20 را مدل استاندارد 6.2 اینچی، گلکسی اس 20 پلاس 6.7 اینچی و مدل اولترا 6.9 اینچی تشکیل می‌دهند. بنابر گزارش‌ها، هر سه دارای نمایشگر 120 هرتز با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل خواهند بود. به علت سایز کوچک‌تر گلکسی اس 20، تراکم پیکسلی آن به رقم خیره‌کننده‌ی 566ppi می‌رسد. همچنین هر سه مدل، حافظه داخلی و رم 12+128 گیگابایتی خواهند داشت؛ اما گلکسی اس 20 اولترا 5G در یک نسخه 512 گیگابایتی هم عرضه خواهد شد.

مدل اولترا، مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم فضایی (بزرگ‌نمایی هیبرید 100 برابر) خواهد بود. دو مدل دیگر، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی خواهند داشت.

در ماژول چهارگانه مدل‌های اولترا و پلاس، یک سنسور ToF را نیز خواهیم یافت. ظرفیت باتری این دو، به ترتیب 5000 و 4500 میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است. باتری مدل استاندارد اما 4000mAh ظرفیت خواهد داشت.

ویدیوی هندزآن سامسونگ گلکسی Z فلیپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*