سریعترین گوشی اندرویدی گلکسی اس 20 سامسونگ نیست!

در حال حاضر سریعترین گوشی اندرویدی زد تی ای اکسون 10 اس پرو (Axon 10s Pro) محسوب می‌شود. از نظر قدرت پردازشی، این گوشی چند سر و گردن بالاتر از سامسونگ گلکسی اس 20 قرار می‌گیرد.

سامسونگ قرار است به وسیله رونمایی از پرچمداران سری S سال 2020 در روز یازدهم فوریه (بیست و دوم بهمن)، چندین رکورد جدید در دنیای موبایل به ثبت برساند. به عنوان نمونه باید به دوربین با قابلیت ثبت تصاویر 108 مگاپیکسلی و زوم 100 برابری اشاره کرد. با این حال، با در نظر گرفتن فاکتور توان پردازشی و محاسباتیبرای رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند، اکنون زد تی ای مالک سریعترین گوشی اندرویدی است.

چند روز پیش، گوشی زد تی ای اکسون 10 اس پرو به صورت رسمی، مجهز به تراشه اسنپدراگون 865، معرفی شد. در حالی که انتظار داشتیم سامسونگ به وسیله معرفی گلکسی اس 20 اولین استفاده‌کننده از تراشه پرچمدار کوالکام در سال 2020 باشد، کوالکام این لقب را از آن خود کرد. یکی دیگر از دلایل تبدیل شدن زد تی ای اکسون 10 اس پرو به سریعترین گوشی اندرویدی دنیا استفاده از 12 گیگابایت رم LPDDR5 برای نخستین مرتبه است. این چیپ حافظه به دست شرکت سامسونگ تولید می‌شود.

اگرچه ساخت چنین گوشی هوشمندی برای شرکت زد تی ای، که دو سال پیش به خاطر فشارهای بسیار سنگین آمریکا به مرحله نابودی رسید، دستاورد بزرگی است، اما نکته اینجاست که زمان عرضه مدل S گوشی Axon 10 Pro هنوز مشخص نشده و ممکن است بین رونمایی رسمی و عرضه محصول به بازار فاصله زیادی وجود داشته باشد.

اسنپدراگون 865

حتی قیمت سریعترین گوشی اندرویدی با پشتیبانی از شبکه 5G مشخص نبوده و زمان عرضه آن در بازارهای کشور چین نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با توجه به فشار سنگینی که از سوی کاخ سفید روی زد تی ای همچنان اعمال می‌شود، بدون شک اکسون 10 اس پرو در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد.

با این حال، هنوز احتمال عرضه گوشی نام برده به بازار پیش از سامسونگ گلکسی اس 20 وجود دارد. پرچمداران تازه وارد سامسونگ قرار است از روز شانزدهم اسفند ماه به دست مشتریانی که آن‌ها را پیش خرید کرده‌اند، برسند. قرارگیری آن‌ها در پشت ویترین مغازه‌ها دو هفته بیشتر زمان خواهد برد. تا آن زمان، لقب سریعترین گوشی اندرویدی در دست اکسون 10 اس پرو قرار دارد.

سریعترین گوشی اندرویدی در برابر سریعترین آیفون

مقایسه امتیاز بنچمارک اسنپدراگون 865 در یک نمونه اولیه و دستگاهی غیر تجاری، با اسنپدراگون 855، از پیشرفت زیاد توان پردازشی آن خبر می‌دهد. اگر این تراشه در یک گوشی تجاری و بهینه شده به کار برود، احتمال شکست دادن تراشه اپل A13، مغز متفکر گوشی‌های‌ آیفون سال 2019، وجود دارد.

نمونه اولیه مجهز به اسنپدراگون 865 امتیاز تقریبا نزدیکی با تراشه اپل A13 امتیاز در بنچمارک AnTuTu به دست آورد، اما بر اساس معیار امتیازدهی GeekBench 5 رقابت را واگذار کرد. برای نتیجه‌گیری نهایی باید تا زمان حضور پرچمداران اندرویدی سال 2020 نظیر گلکسی اس 20 اولترا و اکسون 10 اس پرو در بنچمارک‌های یاد شده منتظر بمانیم.

بر اساس اعلام سامسونگ بعد از معرفی چیپ حافظه 12 گیگابایتی LPDDR5، سرعت آن در مقایسه با حافظه‌های رم به کار رفته در پرچمداران کنونی حدود 1.3 برابر بیشتر است. این موضوع بدون شک تاثیر قابل توجهی در افزایش توان پردازشی دستگاه خواهد داشت. پس حتی اگر اسنپدراگون 865 به تنهایی از اپل A13 امتیاز کمتری به دست بیاورد، قدرت پردازشی پرچمداران سال 2020 در مجموع، از بهترین آیفون‌های کنونی بهتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*