نمایشگاه MWC 2020

اینتل، ویوو و مدیاتک به خاطر شیوع کروناویروس در نمایشگاه MWC 2020 حاضر نمی‌شوند

فهرست برندهایی که از شرکت در نمایشگاه MWC 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا انصراف می‌دهند، در حال گسترش است. حال اینتل، ویوو و مدیاتک نیز به جمع شرکت‌هایی پیوسته‌اند که در این رویداد حاضر نخواهند بود.

ویروس کرونا از زمان شیوع خود صنایع مختلف جهان را تحت تأثیر قرار داده و از چندی پیش نیز نوبت به صنعت موبایل رسید. بزرگ‌ترین رویداد صنعت موبایل یعنی کنگره جهانی موبایل (MWC) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد شرکت‌هایی که اعلام کرده‌اند در نمایشگاه امسال حاضر نخواهند بود، رو به افزایش گذاشته است.

هفته گذشته شرکت ال‌جی از برنامه‌های خود برای غایب بودن در این نمایشگاه خبر داد. این در حالی است که زد تی ای نیز کنفرانسیل  مطبوعاتی خود را لغو کرد، اما اعلام کرد که همچنان در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد. به دنبال آن‌ها، سونی، انویدیا و آمازون نیز اعلام کردند که در نمایشگاه MWC 2020 حضور پیدا نخواهند کرد.

اینتل، ویوو و مدیاتک در نمایشگاه MWC 2020 شرکت نمی‌کنند

اینتل ویوو مدیاتک

امروز شرکت چینی ویوو بیانیه‌ای رسمی در رابطه با عدم حضور آن‌ها در نمایشگاه MWC صادر کرده که به شرح ذیل است:

ویوو از نزدیک شیوع ویروس کرونا را تحت نظر داشته و به طور پیوسته فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سلامت و ایمنی کارکنان و عموم مردم اولویت اول ما هستند. با توجه به شرایط موجود، ما تصمیم‌گیری خود مبنی بر عدم حضور در نمایشگاه MWC 2020 و سایر رویدادهای مرتبط که اواخر ماه جاری در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد را اعلام می‌کنیم.

ما به زودی گوشی مفهومی APEX 2020 را معرفی خواهیم کرد که در ابتدا قصد داشتیم آن را در نمایشگاه MWC امسال به نمایش بگذاریم. اطلاعات بیشتری را در موعد مقرر در اختیار شما قرار خواهیم داد. ما از هر گونه ناراحتی به وجود آمده عذرخواهی می‌کنیم و از تمامی همکاران، دوستان رسانه و مصرف‌کنندگان برای درک این موضوع کمال تشکر را داریم.

شرکت TCL نیز تأیید کرده است که کنفرانس مطبوعاتی بزرگ خود برای نمایشگاه MWC 2020 را لغو می‌کند. کنفرانس مطبوعاتی مدیاتک برای 22 فوریه برنامه‌ریزی‌ شده بود. البته آن‌ها همچنان در این کنفرانس از 24 تا 27 فوریه شرکت خواهند کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

با توجه به نگرانی‌های جهانی اخیر در رابطه با شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت و امنیت کارکنان، مشتریان، افراد رسانه و سایر مهمانان، شرکت TCL Communication رویداد مطبوعاتی جهانی خود برای نمایشگاه MWC 2020 را لغو می‌کند. این رویداد در اصل برای 22 فوریه برنامه‌ریزی شده بود.

این تصمیم‌گیری بر سایر فعالیت‌های مرتبط با نمایشگاه MWC این شرکت تأثیری نخواهد داشت و شرکت TCL همچنان جدیدترین دستگاه‌های موبایل خود را از تاریخ 24 تا 27 فوریه به نمایش عموم خواهد گذاشت.

اینتل و مدیاتک دو شرکت دیگری بودند که اعلام کردند در رویداد MWC امسال حضور پیدا نمی‌کنند. دیروز، انجمن GSM بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن به شدت شیوع کروناویروس اذعان داشته است، اما تأیید می‌کند که بیش از 2,800 غرفه‌دار همچنان در این نمایشگاه حاضر هستند.

ویروس کرونا

GSMA همچنین تمهیدات و اقدامات بهداشتی و ایمنی لازم را به منظور اطمینان از سلامت تمام شرکت‌کنندگان اتخاذ خواهد کرد. مهم‌ترین قانون این است که به مسافران استان هوبئی چین اجازه ورود داده نخواهد شد. علاوه بر این، کلیه مسافرانی که از چین بازدید داشته‌اند، باید گواهی بهداشت دریافت کنند که آن‌ها 14 روز قبل از این رویداد در خارج از کشور چین بوده‌اند.