دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا دارای سنسور 108 مگاپیسلی است!

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا (Samsung Galaxy S20 Ultra) به یک سنسور با رزولوشن 108 مگاپیکسل و یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی مجهز شده است. دوربین گلکسی اس 20 اولترا بازوی قدرتمند آن است.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا بهترین مدل در بین سه گوشی خانواده Galaxy S20 به شمار می‌رود. دوربین این گوشی تقریبا هیچ سخت افزار یکسانی با دوربین دو مدل دیگر نداشته و اصلی‌ترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود؛ دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا قابلیت‌های زیادی را برای اولین مرتبه به یک گوشی‌ هوشمند بزرگترین گوشی‌ساز دنیا آورده است.

سنسور اصلی دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

سنسور اصلی این دوربین دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل است. از طریق تکنیک Pixel-Binning با نسبت 3*3، دوربین پرچمدار سامسونگ قادر است عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی با جزئیات، میزان روشنایی، کنتراست و وایت بالانس بهتر به ثبت برساند. در زمان استفاده از تکنیک نام برده، اندازه پیکسل‌های سنسور 12 مگاپیکسلی مجازی گلکسی اس 20 اولترا به 2.4 میکرومتر افزایش پیدا می‌کند! به لطف سنسوری با این اندازه، عکس‌های بی‌نظیری در زمان تاریک بودن محیط به ثبت خواهد رسید.

در دوربین سایر گوشی‌های هوشمند دارای سنسوری با رزولوشن بالا، Pixel-Binning با نسبت 2*2 کار می‌کند، به این معنی که اطلاعات 4 پیکسل داخل 1 پیکسل ذخیره می‌شود. نتیجه، علاوه بر بهبود کیفیت عکس مخصوصا از نظر نور، کاهش حجم فایل است. حال در دوربین پرچمدار سال 2020 سامسونگ، اطلاعات هر 9 پیکسل داخل 1 پیکسل ذخیره می‌شوند!

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

گشودگی دریچه دیافراگم لنز روی آن f/1.8 بوده و از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

فیلم برداری حرفه‌ای با پرچمدار سامسونگ

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا قادر به فیلم برداری در رزولوشن 8K است. این قابلیت به لطف توانایی پردازش فیلم‌های دارای این رزولوشن توسط تراشه اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 فراهم شده است. چند روز پیش، اولین ویدیوی 8K ضبط شده با تراشه اسنپدراگون 865 منتشر شد. ویدیویی که کوالکام منتشر کرد، با استفاده از یک نمونه اولیه مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 گرفته شده است. انتظار داریم کیفیت ویدیوهای ضبط شده با دوربین پرچمدار سامسونگ به مراتب بالاتر باشد.

با توجه به عدم پشتیبانی نمایشگر گوشی از رزولوشن 8K، برای تماشای محتوا با وضوح واقعی، باید آن را روی تلویزیون‌های 8K اندکی که تا امروز معرفی و عرضه شده‌اند تماشا کنید. گفتنی است یوتیوب از مدت‌ها پیش، از ویدیوهای دارای رزولوشن یاد شده پشتیبانی می‌کند.

از طرفی دوربین Samsung Galaxy S20 Ultra از نسل دوم تکنولوژی Super Steady پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن توانایی تثبیت‌کنندگی شبیه دالبی، سامسونگ وعده داده پرچمدار جدیدش، فیلم برداری کاملا حرفه‌ای با استفاده از گوشی هوشمند را امکان‌پذیر خواهد کرد.

قابلیت بزرگنمایی هیبریدی 10 برابری

داشتن قدرت زوم بالا بدون کاهش کیفیت، یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین گلکسی اس 20 اولترا محسوب می‌شود. سنسور زیر لنز پریسکوپی دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است. این سنسور نیز به وسیله پشتیبانی از تکنیک Pixel-Binning با نسبت 2*2 گرفتن عکس‌های 12 مگاپیکسلی با وضعیت نوردهی و کنتراست بهتر را میسر می‌کند. لنز آن از OIS پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گفته‌های سامسونگ، دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا قادر به زوم هیبریدی 10 برابری است. با استفاده از یک حالت بزرگنمایی مخصوص در نرم افزار دوربین به نام Super Resolution Zoom، تا 100 برابر امکان بزرگنمایی وجود خواهد داشت. پیش از این تصور می‌کردیم پرچمدار سری S در سال 2020، از زوم اپتیکال 10 برابری پشتیبانی می‌کند.

دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید در همکاری با سنسور DepthVision کار می‌کند. با استفاده از ویژگی جدیدی به نام Single Take، تصویری به صورت همزمان با استفاده از همه سنسورها به ثبت رسیده و بعد از تحلیل پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی، بهترین تصویر نگه داشته خواهد شد.

پرچمدار تازه وارد سامسونگ، یک گوشی اید‌ه‌آل برای طرفداران سلفی است. رزولوشن دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا به 40 مگاپیکسل رسیده که در مقایسه با پرچمدار سال گذشته جهشی بزرگ محسوب می‌شود. همچنان از Pixel-Binning، برای گرفتن عکس‌هایی 10 مگاپیکسلی، پشتیبانی می‌شود.

بدون در نظر گرفتن گوشی‌های هوشمندی که با راهکارهای مختلف، امکان استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی را فراهم کرده‌اند، در دنیای دوربین‌های سلفی عادی، اکنون گلکسی اس 20 اولترا دارای بیشترین رزولوشن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینو که یک هفته پیش سامسونگ تاییدش کرد و خودتونم مقالش رو کع زاشته بودین🤔