ویدیوی 8K

اولین ویدیوی 8K ضبط شده با تراشه اسنپدراگون 865 منتشر شد

امکان ضبط ویدیوی 8K یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 865 است. کوالکام به وسیله انتشار ویدیویی با رزولوشن 8K قدرت تراشه موبایل پرچمدار جدید خود را به رخ کشید.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 مغز متفکر گوشی‌های پرچمدار سال 2020 تلقی می‌شود. اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپست، سامسونگ گلکسی اس 20 خواهد بود، محصولی که قرار است در روز یازدهم فوریه (بیست و دوم بهمن) معرفی شود. در مطلب نگاهی عمیق به دوربین گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های آن را قابلیت ضبط ویدیوی 8K بیان کردیم. اما ویدیویی با این رزولوشن فضایی، چگونه خواهد بود؟ کوالکام به وسیله انتشار یک ویدیو، ما را برای مشاهده پرچمداران قدرت گرفته از اسنپدراگون 865 تشنه‌تر کرد.

یکی از عناصر اسنپدراگون 865 را باید Spectra 480 ISP دانست، پردازنده‌ای که قادر است در هر ثانیه، 2 گیگاپیکسل را پردازش کند! به صورت تئوری، این پردازنده از سنسورهای دوربین موبایل با توانایی ثبت عکس در رزولوشن 200 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. در صورتی که بخواهید به صورت همزمان به تصویربرداری و فیلم برداری بپردازید، رزولوشن عکس و فیلم به ترتیب به 64 مگاپیکسل و 4K HDR کاهش پیدا می‌کند.

ویدیوی 8K نمونه شرکت کوالکام

دستگاهی که ویدیوی بالا با استفاده از آن ضبط شده، یک نمونه اولیه مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلd Sony IMX586 است. از آن جایی که ویدیوی 8K بالا با استفاده از یک گوشی در مرحله توسعه و دستگاهی غیر تجاری گرفته شده، قضاوت درباره آن دشوار است. فیلم کمی دارای نویز به نظر می‌رسد. این اتفاق می‌تواند ناشی از سایر قسمت‌های سخت افزاری این نمونه اولیه دارای سنسور دوربین موبایل Sony IMX586 یا مخصوصا الگوریتم فشرده‌سازی وب سایت یوتیوب باشد.

در گوشی‌های تجاری که به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند، در مقایسه با نمونه‌های اولیه، ایرادها برطرف می‌شوند، به همین دلیل انتظار داریم کیفیت ویدیوی 8K ضبط شده با دوربین گلکسی اس 20 یا دیگر پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 865 بیشتر از ویدیوی بالا باشد.

انتظار نداریم تکنولوژی 8K خیلی زود به تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند راه پیدا کند. فقط دو سال از زمان فراگیر شدن 4K در دنیای تلویزیون‌ها گذشته و تعداد گوشی‌های هوشمند دارای صفحه‌ نمایشی با این وضوح تصویر انگشت‌شمار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*