بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ ؛ غول کره‌ای از خودش پیشی گرفت

ما در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) نگاهی به اولین گوشی تاشو منعطف سامسونگ خواهیم انداخت. دیوایسی که توانمندی مهندسی سامسونگ را به رخ رقبا می‌کشد.

ما سرانجام موفق شدیم پیش‌بینی‌شده‌ترین گوشی سامسونگ در طول تاریخ را در دست بگیریم. گلکسی زد فلیپ دومین گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ است و برای نخستین بار شکل و شمایلی تاشو دارد. جذابیت‌های زیادی در این گوشی وجود دارد و ما مطمئنیم که بسیاری از شما هیجان‌زده هستید تا از آن در دنیای واقعی استفاده کنید. پس بدون مقدمه، بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ را آغاز می‌کنیم.

ویدیوی بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

طراحی و احساس

از آنجا که شکل و ظاهرش متفاوت است، بنابراین هیچگاه نمی‌توان گلکسی زد فلیپ را با گلکسی فولد مقایسه کرد. آن‌ها کاملاً از یکدیگر مجزا هستند. وقتی برای نخستین بار این گوشی را در دست گرفتم، متوجه شدم که چقدر احساس خوبی به من دست می‌دهد. این احساس گذرا نبود، بلکه به شکلی آن را در دست داشتم که گویا کودکم را در آغوش گرفته‌ام. البته احساس نگرانی نداشتم، چرا که یک لولا در وسط این گوشی است که به خوبی از آن محافظت می‌کند.

درست مانند گوشی‌های تاشوی قدیمی، Galaxy Z Flip از وسط به دو نیمه تا می‌شود تا ابعادش بسیار کوچک شده و بی‌دغدغه در جیب شما قرار گیرد. وقتی فلیپ را باز می‌کنید، یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع OLED جلوی چشم شما می‌درخشد. چنین نمایشگری در پشت گوشی (همانند گلکسی فولد) وجود ندارد. روی قاب پشتی یک ماژول دوربین دوگانه در سمت چپ قرار دارد که یک نمایشگر کوچک 1. اینچی Super AMOLED نیز در راست این ماژول دوربین دیده می‌شود. ما علاقه‌مندیم ببینیم که چگونه در این نمایشگر کوچک رنگ‌ها دیده می‌شوند. تمام دکمه‌ها روی فریم سمت راست قرار دارند. اسکنر اثر انگشت نیز در زیر کلید پاور ادغام شده است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

بدنه‌ی رنگ مشکی آینه‌ای (Mirror Black) و بنفش آینه‌ای (Mirror Purple) فوق‌العاده است. نور وقتی به آن‌ها می‌تابد چهره‌ی زیبایی به خود می‌گیرند و آن‌ها را واقعی‌تر جلوه می دهد. بله، البته که اثر انگشت شما روی این بدنه باقی می‌ماند، بنابراین نباید خیلی در این مورد حساسیت به خرج دهید. سامسونگ نسخه‌ی طلایی آینه‌ای (Mirror Gold) این گوشی را نیز در معدود بازارهایی به عرضه خواهد رساند که آن هم جلوه‌ی بسیار درخشان و جذابی دارد.

لولای پنهان

سامسونگ می‌خواهد مشکلات اولیه‌ی لولا در گلکسی فولد وجود نداشته باشد و آن را از حافظه‌ی علاقه‌مندانش پاک کند. به همین خاطر لولای زد فلیپ در سطح تازه‌ای قرار دارد. این لوای پنهان، از قطعات داخلی اصلاح شده و استحکام بیشتری برخوردار است. در اینجا حتی یک محافظ جدید با الیاف نایلون نیز وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب رساندن گرد و غبار به لولا استفاده شده است.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

حالت استفاده‌ی Flex Mode در این گوشی توسط همین لولا در دسترس قرار می‌گیرد. در این حالت، نمایشگر تا 90 درجه خم می‌شود تا به دو نیمه‌ی بالایی و پایینی، شبیه به یک لپ تاپ درآید. به گونه‌ای که شما می‌توانید آن را به صورت خم شده روی میز بگذارید تا یک آموزش برای یوتیوب ضبط کنید، هنگام پخت و پز در آشپزخانه یک ویدیو در یوتیوب را مشاهده کنید یا یک عکس سلفی در هر کجای اتاق که هستید بگیرید. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سامسونگ توجه ویژه‌ای به استحکام لولای Z Flip داشته باشد. اما خبر خوب اینکه اگر ترجیح می‌دهید صفحه را با دو انگشت خود باز کنید،‌ هیچ مشکلی وجود نداشته و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

چیزی که ما را تحت تأثیر قرار داده، چگونگی ساخت این لولا است. آن نمی‌شکند، تکان نمی‌خورد و به نرمی باز و بسته می‌شود. آن با استحکام بالای خودش به شما اطمینان می‌دهد. هرچند در دراز مدت این مشخص می‌شود، اما در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ لولا بسیار امیدوارکننده بود.

نمایشگر

گلکسی زد فلیپ از یک شیشه‌ی فوق باریک به جای پلاستیکی که در گلکسی فولد استفاده می‌شود برخوردار است. در حالت پلاستیکی، احتمال اینکه ناخن انگشت شما باعث پاره شدن پنل شود وجود دارد. اما نمایشگر 6.7 اینچی +FULL HD با نسبت ابعاد 21.9:9 در زد فلیپ به خاطر حضور این شیشه استحکام بیشتری دارد. استحکام همچنان موضوع مهمی در گوشی‌های هوشمند منعطف است و بی‌شک Z Flip در این راستا، گامی در جهت صحیح برداشته است.

یک چروک بسیار خفیف در مرکز نمایشگر وجود دارد که هنگام استفاده در حالت Flex Mode متوجه آن می‌شوید. این دور از انتظار نبود و خوشبختانه موردی نیست که بخواهد تجربه‌ی استفاده از یک نمایشگر انعطاف‌پذیر را مختلف کند. این صفحه نمایش به دور یک حفره که در بالای آن حضور دارد نیز پیچیده است تا سامسونگ از این روش برای به حداقل درآوردن حاشیه‌های اضافی استفاده کند. رنگ‌ها در زوایای دید مختلف بسیار شفاف و زیبا هستند. نمایشگرهای OLED سامسونگ به سختی شما را ناامید می‌کنند. شکایت کمی در مورد لایه‌ی شیشه‌ای اضافه شده برای محافظت بیشتر از نمایشگر وجود دارد و احتمال اینکه این دستگاه در ابتدای کار با مشکلات مشابه گلکسی فولد مواجه شود بسیار کم است. توجه داشته باشید که نمی‌توانید این لایه‌ی محافظ را از نمایشگر جدا کنید، زیرا هیچ فضایی برای این کار وجود ندارد. سامسونگ می‌گوید این شیشه می‌تواند 200 هزار بار بدون مشکل باز و بسته شود. بنابراین، حداقل خیالتان راحت خواهد بود که تا 2 سال هیچ اتفاق خاصی برای این پنل رخ نمی‌دهد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

سامسونگ یک نمایشگر زیبای 11.1 اینچی را نیز در خارج از بدنه قرار داده است. آن می‌تواند زمان، میزان باتری و همچنین نوتیفیکیشن‌های دریافتی را به نمایش درآورد. آنچه که این نمایشگر کوچک را جالب کرده، توانایی استفاده از آن در هنگام ثبت عکس سلفی با دوربین پشتی گوشی است. هرچند اندازه‌ی آن کوچک است، اما حداقل می‌توان از آن برای تشخیص کادر صحیح عکس استفاده کرد. ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این قابلیت در گوشی گلکسی فولد نیز ارائه شود.

دوربین

فرصت محدودی برای بررسی ظرفیت‌های دوربین گلکسی زد فلیپ در رویداد Unpacked 2020 سامسونگ داشتیم. آن از فناوری دوربین یکسانی با آنچه در گلکسی S20 استفاده شده، برخوردار نیست. آن شامل یک سنسور اصلی 12MP با دیافراگم f/1.8 و سنسور فوق عریض 12MP با دیافراگم f/2.2 است که هم اکنون در دیگر گوشی‌های سامسونگ نیز استفاده می‌شود. در اینجا یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز حضور دارد. سامسونگ حالت عکاسی Single Take را در این گوشی ارائه کرده است که می‌تواند تصاویر را با تمام دوربین‌ها به صورت همزمان ثبت کرده و به شما اجازه دهد بهترین تصویر را انتخاب کنید.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

قطعاً ما در آینده، بیشتر در مورد دوربین زد فلیپ صحبت خواهیم کرد. فقط این را می‌دانیم با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند شما را در بین کاربران سطح بالای اینستاگرام قرار دهد.

عملکرد

زد فلیپ از سخت افزار سال گذشته استفاده می‌کند. در اینجا یک پردازنده‌ی اسنپدراگون +855 با 8GB رم و 256GB حافظه قرار دارد. این به هیچ عنوان بد نیست. در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ ما متوجه هیچ تأخیری در عملکرد نشدیم. البته در این محصولات، اپلیکیشن‌های پر استفاده دیده نمی‌شد، با این حال اسنپدراگون +855 هنوز هم یک پردازنده‌ی پرچمدار بوده و کمی سریع‌تر از اسنپدراگون 855 معمولی به کار رفته در زیر قاب گلکسی +Note 10 است؛ بنابراین نگران بخش عملکرد نباشید.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

این عملکرد خوب با یک باتری 3,300 میلی‌آمپر ساعتی که توانایی شارژ بی‌سیم و حتی اشتراک‌گذاری بی‌سیم شارژ را نیز دارد، تکمیل می‌شود. جالب است ببینیم که آیا این باتری می‌تواند از پس استفاده‌ی یک روز کامل توسط کاربر برآید یا خیر؟ در آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

نتیجه‌گیری

پاسخ اولیه نسبت به Galaxy Z Flip مثبت است و برای آن یک دلیل خوب هم وجود دارد. آن احساس یک دستگاه توانمند را ارائه می‌کند،‌ نه یک طرح مفهومی ساده. زد فلیپ نسخه‌ای تازه از گوشی‌های تاشوی قدیمی است که با فناوری پیشرفته همراه است. این گوشی می‌تواند توانمندی مهندسی سامسونگ را به نمایش بگذارد و ما را بسیار امیدوار کند. سامسونگ این دیوایس را بسیار شیک طراحی کرده و به ظاهر آن نیز اهمیت داده است. بنابراین می‌توانیم انتظار فروش خوبی از آن در سال پیش رو داشته باشیم.

زد فلیپ یک احساس به بلوغ رسیده را به ما ارائه می‌کند. احساسی که قطعاً در بررسی اولیه‌ی ما از گلکسی فولد وجود نداشت. بنابراین جای تعجبی نیست که این گوشی می‌تواند به راحتی از استفاده‌ی روزمره‌ی شما سربلند بیرون آید. وقت آن رسیده تا به دنیای گوشی‌های منعطف سلام کنیم. زد فلیپ از چند روز آینده در کره‌ی جنوبی و آمریکا پیش فروش می‌شود. پس چرا به دنبال کادوی دیگری برای ولنتاین می‌گردید؟

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*