نمایشگاه MWC 2020

رویداد MWC 2020 به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا لغو شد

رویداد MWC 2020 از ترس ویروس کرونا کنسل شد! این در حالی است که همه رسانه خبری دنیا، خود را برای بزرگترین رویداد موبایلی دنیا، کنگره جهانی موبایل بارسلونا آماده می‌کردند.

کنگره جهانی موبایل از سال 1987 هر سال برگزار می‌شود. با در نظر گرفتن افزایش شدید رقابت بین گوشی‌سازان و تلاش آن‌ها برای معرفی محصولاتی نوآورانه، امسال نمایشگاه MWC در صورت برگزاری،رویداد هیجان‌انگیزی می‌شد، اما متاسفانه باید تا یک سال دیگر متتظر بمانیم؛ به خاطر شیوع ویروس کرونا در چین و گسترده شدن آن در تعداد قابل توجهی از کشورهای دنیا، کنگره جهانی موبایل 2020 برگزار نخواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی قبلی، زمان برگزاری رویداد نام برده بین روزهای 24 الی 27 فوریه (5 الی 8 اسفند) است. تعداد زیادی از شرکت‌ها، رویدادهای اختصاصی خود به منظور رونمایی محصولات جدید را یک الی دو روز قبل از نمایشگاه برپا کرده و سپس گجت‌های تازه متولد شده را در کنگره جهانی موبایل در معرض دید قرار می‌دهند. به عنوان نمونه باید به معرفی شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو اشاره کرد که قرار بود یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC امسال معرفی شوند.

کرونا، عامل لغو رویداد MWC 2020

نگرانی از بابت احتمال گسترش بیماری در بین شرکت‌کنندگان نمایشگاه عامل لغو رویداد از سوی مجریان آن است. گفتنی است ویروس کرونا بر اساس اعلام رسمی دولت چین تا امروز نزدیک به 45 هزار نفر را درگیر کرده و جان بیش از هزار نفر را گرفته است. اگرچه نرخ مرگ و میر ویروس جدید در مقایسه با ویروس‌های عامل بیماری‌های مشابه یعنی سارس و مرس کمتر است، اما نگرانی اصلی درباره کرونا ویروس جدید، که به لغو شدن نمایشگاه MWC 2020 منجر شده، سرعت بالای شیوع و به شدت مسری بودن آن محسوب می‌شود.

نمایشگاه MWC 2020

طی چند هفته اخیر، شرکت‌های زیادی از حضور در نمایشگاه MWC 2020 انصراف دادند. به عنوان نمونه، ابتدا اعلام کردیم دو شرکت انویدیا و اریکسون از ترس ویروس کرونا به نمایشگاه MWC 2020 نمی‌آیند. یک روز بعد سونی و آمازون هم انصراف دادند. این چهار مورد جزو شناخته شده‌ترین‌ها بوده و شرکت‌های زیادی با اشاره به گسترش سریع کرونا، از حضور در کنگره جهانی موبایل انصراف دادند.

افزایش شرکت‌های لغوکننده غرفه خود در نمایشگاه MWC سال جاری، احتمال برای لغو شدن آن به کلی را بالا برد، به همین دلیل از شنیدن این خبر چندان متعجب نشدیم. با این حال، اتفاق اخیر، طی 33 سال اخیر و از زمان تاسیس کنگره جهانی موبایل، بی‌سابقه بوده است.

GSM Association (GSMA) به عنوان موسس و مجری این رویداد، با وجود انتشار اخبار مربوط به انصراف تعدادی از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه 2020 طی چند هفته اخیر، به طور پیوسته همه چیز را تحت کنترل خطاب کرده و به شرکت‌های دیگر وعده می‌داد نمایشگاه MWC 2020 طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد. سر انجام در روز بیست و سوم بهمن، GSM Association به این نتیجه رسید که با در نظر گرفتن تعداد زیاد شرکت انصراف‌دهنده از حضور، رسما چیزی از کنگره موبایل امسال باقی نمی‌ماند. به همین دلیل کنسل کردن آن به طور کلی، سنگین‌تر به نظر می‌رسد!

هنوز درباره رویدادهایی که قرار است یک الی دو روز قبل از برگزاری رسمی نمایشگاه برگزار شوند، خبری در دسترس نیست. هر محصول معرفی شده در این رویداد، دیگر در رویدادی بین‌المللی در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت. تصمیم درباره برگزاری یا لغو برنامه‌ها بر عهده شرکت‌ها قرار دارد. شرکت‌هایی مثل هواوی، شیائومی، اوپو و موتورولا پیشتر از برنامه خود برای برپایی رویدادی در روزهای 3 یا 4 اسفند ماه صحبت کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه