ال جی و سامسونگ

خروج کامل ال جی و سامسونگ از ایران و جایگزینی برندهای ایرانی سام و جی پلاس

پس از خروج کامل ال جی و سامسونگ از بازار لوازم خانگی ایران، تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری است. محصولات ایرانی سام و جی پلاس جایگزین این دو برنده کره‌ای خواهند بود.

پس از این که دو برند کره‌ای ال جی و سامسونگ به دلیل تحریم‌های آمریکا از بازار لوازم خانگی ایران خارج شدند، آخرین تابلوهای آنها نیز از سطح شهر جمع‌آوری شد. در همین رابطه سید علیرضا موسوی مجد، رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران عنوان کرد جمع‌آوری تابلوهای دو شرکت سامسونگ و ال جی مدتی است که شروع شده و از هفته‌های آینده اولین سری از محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام به بازار عرضه می‌شود.

برندهای ایرانی جایگزین ال جی و سامسونگ

رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در ادامه بیان کرد در حال حاضر اقداماتی برای تولیدات آزمایشی محصولات ایرانی انجام شده و تا پایان سال 98 تلویزیون و مانیتور به بازار عرضه می‌شوند و لباس شویی و یخچال نیز از سال 99 راهی بازار خواهند شد. وی تاکید کرد مشتریان محصولات سامسونگ از بابت خروج این شرکت کره‌ای نگران نباشند؛ چراکه خدمات گارانتی را تا 18 ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا 10 سال پس از خرید همچنان به آنها ارائه خواهد شد.

جزئیات تولید محصولات ایرانی

سیدعلیرضا موسوی‌مجد در ادامه اظهار کرد برای تولید محصولات جدید از همان زیرساخت‌هایی استفاده خواهیم کرد که در زمان همکاری با سامسونگ و ال جی در ایران آورده شده‌اند. وی افزود در حال حاضر حدود 30 درصد نیروی انسانی که با خروج ال جی و سامسونگ بی کار شده بودند، به آرامی به محل کار خود باز خواهند گشت. رئیس هیئت‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران تاکید کرد شرکت‌های ایرانی در تلاشند تا نیاز بازار لوازم خانگی را با خروج این دو شرکت کره‌ای به خوبی پوشش دهند.

دلیل جمع‌آوری تابلوهای سامسونگ و ال جی

این مقام مسئول دلیل جمع‌آوری تابلوهای این دو شرکت کره‌ای را حرکت ناجوانمردانه آنها در تحویل ندادن اجناس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی دانست. وی افزود در حال حاضر شرکت سام تولید آخرین تلویزیون‌ها را با استفاده از پنل‌های باقی مانده سامسونگ شروع کرده و آنها را به بازار عرضه می‌کند. همچنین به زودی شاهد عرضه تلویزیون‌های جدید به بازار خواهیم بود. میری افزود شرکت ایرانی همکار با ال جی که نام خود را به جی پلاس تغییر داده است نیز طی 8 ماه تابلوهای جدیدی را نصب کرده و محصولات خود را به عنوان جایگزین ال جی به بازار عرضه خواهد کرد.