پلی استیشن

نسخه اولیه پلی استیشن بیش از 20 میلیارد تومان قیمت دارد!

پلی استیشن 1 قرار بود محصولی حاصل همکاری نینتندو و سونی باشد، اما به دلیل برخی مشکلات تجاری و عدم دریافت مجوزهای لازم، این مشارکت خیلی زود پایان یافت و حالا فردی به دنبال فروش یکی از نسخه‌های اولیه پلی استیشن سونی-نینتندو با قیمتی بالغ‌بر 20 میلیارد تومان در یک حراجی است!

در دهه 90 میلادی فضای کارتریج‌های رایج بازی‌ها دیگر پاسخگوی نیاز بازی‌سازان نبود و شرکت‌های فعال در این حوزه الزام روی آوردن به سی‌دی را احساس کردند. سگا در سال 1991 سگا مگا درایو سی‌دی‌خور را روانه بازار کرد و نینتندو به عنوان اصلی رقیب آن‌ها در نسل چهارم بازی‌های ویدیویی مجبور شد از شرکت سونی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالین دنیای تولید سی‌دی درخواست  کند برای تولید یک کنسول سی‌دی‌خور همکاری داشته باشند، اما به دلیل عدم تفاهم کامل هیئت رئیسه دو شرکت، این همکاری خیلی زود پایان یافت ولی سونی برخلاف انتظارات بی‌خیال تولید آن کنسول نشد و در سال 1994 چیزی که به عنوان پلی استیشن 1 می‌شناسیم را روانه بازار کرد. با تمام این اتفاقات، 200 نسخه از کنسول نینتندو-سونی که هم از سی‌دی و هم از کارتریج‌های رایج پشتیبانی می‌کرد، تولید شده بود که اکثر آن‌ها نابود شدند، اما اینطور که پیداست یکی از آن کنسول‌ها در اختیار فردی به نام دن دیبلد است و او قصد دارد طی یک حراجی پلی استیشن خود را با قیمتی بیشتر از 1.2 میلیون دلار یعنی چیزی در حدود 20 میلیارد دلار به فروش برساند!

دیبلد تا به امروز پیشنهاد 1.2 میلیون دلاری را برای کنسول خود رد کرده و به دنبال مبلغ بیشتری است و بنابر گزارش منبع ما او ارزش Playstation خود را بالغ‌بر 2 میلیون دلار می‌داند! بالاترین مبلغ پیشنهادی تاکنون 360 هزار دلار یعنی بیشتر از 5 میلیارد میلیون تومان بوده است، ولی بدون شک طی روزهای آینده پیشنهادهایی بیشتر از 1 میلیون دلار را هم شاهد خواهیم بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا حاضر به پرداخت چنین مبالغی برای یک کنسول کلاسیک و کلکسیونی هستید؟ نظرات خود را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینکه مثل سگا بازی میخوره🙁🙁🙁

  2. تو دیوار ایران پره خخخ

  3. واقعا هم اینکه ساخت سونی هست ارزش 3میلیون دلار را هم دارد چون فقط همین یه دونه هست و نظیر این وجود نداره
    #هر چی باشه SONYهست