مقابله با ویروس کرونا

چین برای مقابله با ویروس کرونا از پهپاد استفاده می‌کند!

دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا (Coronavirus)، تمام امکانات خود را به‌کار گرفته است؛ از جمله پهپادها که در حال پرواز بر فراز شهر شنژن هستند.

مقامات چینی در استان گوانگ‌دونگ، استفاده از پهپاد را با دو هدف در دستور کار خود قرار داده‌اند. یک گروه از این پهپادها به بلندگوهایی تجهیز شده‌اند که از شهروندان می‌خواهند برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ ماسک بزنند.

پهپادها ابزار مقابله با ویروس کرونا در شنژن

دسته دیگری از پهپادها، پوستری را حمل می‌کنند که یک کد QR روی آن درج شده است. شهروندان با استفاده از گوشی موبایل خود می‌توانند این کد را بخوانند و سپس وضعیت سلامت خود را ثبت نمایند. ظاهرا مقامات دولتی از این داده‌ها برای آگاهی از شدت انتشار بیماری و میزان سلامت عمومی استفاده می‌کنند.

تاکنون نزدیک به 70 هزار نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند و آمار تلفات به بیش از 1600 مورد رسیده است. افراد آلوده به کروناویروس دست‌کم در 25 کشور دنیا شناسایی شده‌اند؛ هرچند که بیشترین آمار ابتلا و فوت به شهر ووهان چین اختصاص دارد.

ناگفته نماند که نگرانی‌ها از انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا، منجر به لغو رویداد MWC 2020 در بارسلونا شد. این اتفاق پس از آن افتاد که چندین کمپانی مانند ال جی، سونی، آمازون و انویدیا از حضور در کنگره جهانی موبایل انصراف دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*