کشتی الماس شاهزاده

دولت ژاپن دو هزار آیفون به مسافران کشتی الماس شاهزاده هدیه می‌دهد ؛ کرونا بگیر و آیفون ببر!

در ابتدای ماه جاری میلادی کشتی الماس شاهزاده (Princess Diamond) با حدود 3 هزار و 700 مسافر و خدمه در ساحل شهر یوکوهامای ژاپن، در جنوب توکیو کناره‌گیری کرد و به دلیل ابتلای یکی از مسافران به کرونا مدت‌هاست تمامی افراد این کشتی قرنطینه شده تحت نظر هستند و هر روز شایعاتی از ابتلای افراد بیشتری از مسافرین به کرونا مخابره می‌شود.

یک پیرمرد هنگ کنگی 80 ساله علی‌رغم ابتلا به کرونا سوار کشتی دایموند پرنسس می‌شود و خیال یک سفر خاطره‌انگیز و لذت بخش مسافرانش را بر باد می‌دهد! هم‌اکنون برای جلوگیری از انتشار کرونا، تمامی مسافران کشتی الماس شاهزاده در کابین‌های خود حبس شده‌اند و پیرمرد بیمار نیز در کابینی بسته نگه‌داری می‌شود.

ماجرای آیفون‌های اهدایی دولت ژاپن به مسافران کشتی الماس شاهزاده چیست؟

شاید از خود بپرسید چرا آیفون و چرا چنین هدیه‌ای؟ باید بگوییم تیم پزشکی به دنبال راه ارتباطی مطمئنی با مسافرین و خدمه کشتی بوده است و به همین خاطر دولت ژاپن مجبور به تهیه بیش از 2 هزار آیفون 6S محصول سال 2015 و ارسال آن‌ها به کشتی شده است! در ابتدا آن‌ها به دنبال استفاده از موبایل‌های ارزان قیمت‌تر اندرویدی بودند، اما این تردید وجود داشت که تمامی برنامه‌های مورد نیاز بر روی چنین گوشی به خوبی کار خواهند کرد یا خیر، که در نهایت تصمیم بر استفاده از آیفون 6S گرفته شد.

هنوز مشخص نیست این اپل آیفون‌ها به مسافرین هدیه داده می‌شود یا پس از پایان قرنطینه از آن‌ها پس گرفته خواهد شد، مسئله‌ای که ممکن است ذهن برخی از خوانندگان این خبر را به خود مشغول کرده باشد و فعلا جوابی برای آن نداریم! ولی بدون تردید آخرین دغدغه ساکنان کشتی Princess Diamond است.