فردا SX5

فردا SX5 معرفی شد؛ آشنایی با دومین کراس اوور خودروسازی فردا

فردا SX5 به عنوان دومین کراس اوور خودروسازی فردا معرفی شد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو جدید بازار ایران آشنا کنیم.

شرکت خودروسازی فردا به عنوان یک خودروساز بخش خصوصی ایران با گروه دانگ فنگ موتور (DFM) و شرکت‌های زیر مجموعه‌ای نظیر لیوژو قراردادهای مهندسی و مشارکت در تولید به امضا رسانده و اخیرا نخستین محصول خود را با نام فردا SX6 در کارخانه سمنان تولید کرده است. اکنون پس از مدت کوتاهی شاهد معرفی دومین محصول این شرکت خودروسازی با نام فردا SX5 هستیم که در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات فردا SX5

فردا SX5

فردا SX5 دارای ساختاری مشابه سری جویر دانگ فنگ بوده و طی این همکاری جویر X5 در قالب یک شاسی بلند جمع‌وجور با برند فردا برای تولید در ایران انتخاب شده است. این خودرو بر اساس ابعاد و امکانات جزو کراس اورهای اقتصادی محسوب می‌شود. طی قراردادهای امضا شده جویر X5 با نام فردا SX5 و به همراه برخی از تغییرات امکاناتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

فردا SX5

دومین محصول خودروسازی فردا از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با نام 4A92 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار و با گشتاور 151 نیوتن‌متر تولید کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز قدرت تولید شده را از موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو با توجه به وزن 1345 کیلوگرمی خود شتابی در حدود کراس اوورهای چینی چون جک اس 3 و ام وی ام ایکس 33 اس خواهد داشت.

امکانات فردا SX5

فردا SX5

از امکانات خودرو فردا SX5 می‌توان به مواردی چون کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور پارک و دوربین عقب، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل کشش و پایداری، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، سانروف و چراغ روشنایی روز اشاره کرد. در کاتالوگ منتشر شده از این خودرو امکانات رفاهی مانند اتوهلد، سنسور نور و کروز کنترل به چشم نمی‌خورد. همچنین برای مدل اصلی آن با نام جویر X5 در بازارهای مختلف می‌توان مواردی چون 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای را سفارش داد، اما شرکت خودروسازی فردا این خودرو را با دو کیسه هوا به بازار عرضه خواهد کرد.

قیمت

فردا SX5

تاکنون برای فردا SX5 قیمتی از سوی خودروسازی فردا مشخص نشده است. از طرفی این شرکت در حال حاضر قصد دارد محصول SX6 را به فروش برساند و برای همین به این زودی قیمت SX5 اعلام نخواهد شد. اما مدل 1.6 لیتری جویر X5 در بازارهای جهانی حدود 10 هزار تا 13 هزار و 450 دلار قیمت دارد. در برخی بازارها نیز برای مدل 1.5 لیتری توربو با گیربکس CVT در نسخه فول آپشن قیمت 18 هزار و 560 دلاری در نظر گرفته شده است. با توجه به قیمت‌های جهانی، دومین محصول خودروسازی فردا قیمتی مشابه با جک اس 3 و ام وی ام ایکس 33 اس خواهد داشت.

لیست مشخصات فردا SX5

مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر و حجم موتور 1600 سی‌سی
گیربکس 5 سرعت CVT
حداکثر قدرت موتور 123 اسب بخار در دور موتور 6000
ظرفیت باک بنزین 51 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر
وزن خالص 1345 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2720 میلی‌متر
سایز تایر 215*65R16
طراحی بدنه و داخل خودرو
طراحی حرفه‌ای و مدرن بدنه
مجهز به چراغ‌های LED دی‌لایت و اتولایت مدرن
طراحی حرفه‌ای خطوط بدنه و طراحی متفاوت جلوپنجره
مجهز به برق پاک کن عقب و گرم کن شیشه عقب
آینه‌های جانبی قابل تنظیم برقی تاشو
رینگ آلومینیومی اسپرت
طراحی فضای بار کاربردی داخل و صندوق عقب
امکانات رفاهی و تجهیزات داخلی
سانروف قابل تنظیم برقی
مجهز به سیستم PUSHSTART
مجهز به سنسور پارک+ دوربین دنده عقب+ خطوط راهنما
مجهز به ورودی USB و اتصال از طریق بلوتوث
قابلیت اتصال تلفن همراه به سیستم چند رسانه‌ای
سیستم فرمان برقی قابل تنظیم
ایمنی و عملکرد
مجهز به سیستم حفظ تعادل EDP/TSC/VSC
مجهز به سیستم ایربگ سرنشینان جلو
مجهز به سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS
دارای سیستم کمکی ترمز EBD/CBD/CBC
دارای سیستم کنترل کشش TRC/ASR/TCS
مجهز به سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادفات
مجهز به سیستم ایزوفیکس صندلی کودک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه