شکستن صفحه گلکسی زد فلیپ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ سامسونگ هم از وسط شکست؛ سرانجام گوشی‌های منعطف چه می‌شود؟

یک کاربر تصویری از گلکسی زد فلیپ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip)، گوشی تاشوی منعطف سامسونگ را در حالی که صفحه‌ی آن از وسط شکسته منتشر کرده است. اما دلیل این اتفاقی که برای گوشی 1500 دلاری سامسونگ رخ داده چیست؟!

چند روز پیش سامسونگ سرانجام از گوشی‌های پیش‌بینی شده‌ی خانواده گلکسی اس 20 به همراه گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ سامسونگ دومین نسل گوشی منعطف سامسونگ است. برخلاف مدل قبلی، این دیوایس به سمت داخل و از وسط تا می‌شود؛‌ درست مانند گوشی موتورولا ریزر 2019. اما خیلی زود پس از رونمایی فروش این محصول در کره‌ی جنوبی و ایالات متحده آغاز شد. به طبع فروش چنین محصول جذابی با استقبال خوبی روبرو شد و انبار سامسونگ را خالی کرد. این گوشی در وب‌سایت رسمی سامسونگ در ایالات متحده موجود نیست. حتی در کره‌ی جنوبی نیز موجود شرکت مخابراتی LG U Plus که وظیفه‌ی فروش زد فلیپ را بر عهده دارد، خالی است.

فروش 20 هزار نسخه‌ای، خود نشان دهنده‌ی استقبال بسیار خوب از این دیوایس است و نشان می‌دهد که در دست کاربران زیادی قرار گرفته است. با این حال برخلاف گلکسی فولد، به نظر می‌رسد گلکسی زد فلیپ سامسونگ شکننده است و از استحکام زیادی ندارد! یک کاربر به نام mondoir تصویری از این محصول تحویل گرفته شده را در توییتر منتشر کرده و نوشته است:

حالا زد فلیپ به دست من رسیده است. جعبه را باز کردم، نوار محافظ/راهنما را از روی آن برداشتم. مطابق انتظار گوشی را تا کردم و سپس باز کردم. یک صدای شکستنی به گوشم رسید! هوا سرد است؟

شکستن صفحه گلکسی زد فلیپ سامسونگ

پس از آن سامسونگ به توییت وی پاسخ داده و اطلاعات بیشتری را درخواست کرده تا بتواند موضوع را بررسی کنید. البته ما خیلی هم از این اتفاق پیش آمده تعجب نمی‌کنیم؛ چرا که حتی پیش از عرضه هم تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که لولا چین و چروک‌های زیادی را روی صفحه به وجود می‌آورد؛ وضعیتی که قرار بود شیشه‌ی فوق باریک سامسونگ آن را حل کند!

این اولین مورد شناسایی شده‌ی ترک خوردن صفحه نمایش زد فلیپ است. آیا همانطور که کاربر با کنایه گفته بود هوای سرد باعث این اتفاق شده است؟ مسلماً خیر. به خاطر میاورید که در گلکسی فولد نیز به خاطر حذف لایه‌ی محافظ چنین مشکلی  رخ داده بود؟ احتمالاً این مسئله نیز به همان دلیل باشد. با این وجود دیدن یک دیوایس 1500 دلاری که پیش از استفاده‌ی واقعی صدمه دیده باشد، دردآورد است.