سایپا رهام

سایپا رهام در سال 99 به بازار عرضه می‌شود

با توجه به توقف تولید پراید در سال 99، شرکت سایپا قصد دارد دو خودرو تیبا و سایپا رهام را به عنوان جایگزین روانه بازار کند. از این رو به احتمال زیاد در سال آینده شاهد عرضه این سدان جدید سایپا به بازار خواهیم بود.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا از توقف تولید پراید خبر داد در دی ماه سال جاری شاهد توقف تولید برخی از مدل‌های این خودرو بوده‌ایم. همچنین اخیرا مدیرعامل سایپا اعلام کرد کاهش تولید مدل‌های دیگر این خودرو نیز مرحله به مرحله انجام خواهد شد و در تیر سال 99 به طور کامل خطوط تولید پراید جمع‌آوری می‌شود. در همین راستا سایپا اعلام کرد خودروهای تیبا و سایپا رهام جایگزین پراید خواهند بود.

عرضه سایپا رهام در سال 99

طبق اعلام شرکت خودروسازی سایپا تولید انبوه رهام در سال 99 شروع می‌شود و در سال آینده شاهد تولید 12 هزار دستگاه از این خودرو خواهیم بود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت سایپا تیراژ تولید رهام در سال 1401 به 100 هزار دستگاه خواهد رسید که البته شرکت سایپا برای تولید این میزان از محصول با مشکلاتی مواجه خواهد شد. با توجه به اینکه برای تولید انبوه این خودرو به سرمایه‌گذاری زیاد نیاز است، دولت می‌بایست تسهیلات مناسبی را در نظر بگیرد. بدون شک تولید پراید در سال 99 متوقف می‌شود، اما تولید سایپا رهام به عنوان یکی از جایگزین‌های پراید در تیراژ پایین خواهد بود.

خودرو رهام از توان موتوری مناسب در کنار بهینه بودن و امنیت بهره می‌برد که با توجه به افزایش قیمت سوخت، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. همچنین موتور این خودرو 1.5 لیتری 8 سوپاپ همانند محصولات X200 (تیبا و ساینا)خواهد بود که قدرتی در بازه 87 تا 150 اسب بخار را تولید می‌کند. همچنین کارشناسان اعلام کردند این سدان ملی در 6 تیپ مختلف روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*