رویداد سال 2020 اپل

در رویداد سال 2020 اپل آیفون 9 و آیپدهای جدید رونمایی می‌شوند

رویداد سال 2020 اپل تا کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود. در این مطلب به ارزیابی آیفون 9 که اپل به احتمال زیاد در این کنفرانس رونمایی خواهد کرد می‌پردازیم.

اگرچه اپل در سپتامبر (شهریور – مهر) هر سال اقدام به برگزاری یک رویداد اختصاصی برای معرفی گوشی‌های آیفون می‌کند، اما این مهمترین رویداد شرکت نیست. اپل بهار هر سال رویدادی برگزار کرده و محصولات سخت افزاری و نرم افزاری متعددی را طی آن عرضه می‌کند. دلیل دیگر اهمیت این برنامه همچون رویداد سال 2020 اپل ارائه‌ به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای محصولات کنونی شرکت است.

ممکن است اپل در کنفرانس بهار سال 2020، یک گوشی هوشمند رونمایی کند، اتفاقی که همیشه در رویداد برگزار شده در ابتدای مهر ماه رخ داده است؛ اپل بعد از سال‌ها انتظار تصمیم دارد نسل جدید اولین گوشی اقتصادی خود یعنی آیفون اس ای 2 را معرفی کند. این محصول البته تنها یکی از دلایل انتظار ما برای رویداد سال 2020 اپل در بهار پیش رو است.

اپل هنوز دعوت‌نامه‌ای برای اهالی رسانه ارسال نکرده است، اما با در نظر گرفتن روال همیشگی اهالی کوپرتینو، انتظار داریم در بهار سال 2020 نیز حدود یک ماه پیش از برگزاری کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان اپل (WWDC)، رویداد شرکت به منظور معرفی محصولات جدید آن برگزار شود.

زمان برگزاری رویداد سال 2020 اپل

با توجه به عدم ارسال دعوت‌نامه‌های رسمی از سوی اپل برای وب سایت‌های خبری برای حضور در اولین رویداد این شرکت در سال 2020، تنها می‌توان به شایعات تکیه کرد. با در نظر گرفتن روال قبلی، این برنامه در روز 30 یا 31 مارس (11 یا 12 فروردین) برگزار خواهد شد.

از رویداد آتی اپل چه انتظاراتی داریم؟

بعد از سال‌ها انتظار، مجددا شاهد عرضه یک گوشی اقتصادی از سوی اپل خواهیم بود. اپل طی دو سال اخیر نیز گوشی‌هایی ارزان قیمت عرضه کرده است، اما ارزان در دیکشنری اپل، در مقایسه با قیمت 1000 دلاری آیفون‌ ایکس و به بعد، معنی پیدا می‌کند! به همین دلیل نمی‌توان یک گوشی 750 دلاری همچون آیفون ایکس آر (قیمت در زمان معرفی برابر 750 دلار بود) را اقتصادی بیان کرد. اما آیفون اس ای 2 دارای قیمت بسیار مناسبی خواهد بود.

آیفون 9

بسیاری پیش‌بینی می‌کنند آیفون اس ای 2 تحت عنوان آیفون 9 معرفی می‌شود. این گوشی فاقد طراحی بدون حاشیه گوشی‌های سال 2018 و 2019 اپل بوده و از نظر ظاهر، به آیفون 8 شباهت دارد. با در نظر گرفتن تلاش شرکت برای کاهش قیمت این موضوع پذیرفتنی است. کاستی دیگر آن در مقایسه با گوشی‌های آی او اسی 2019 و همچنین 2020، عدم استفاده از فیس آیدی و بازگشت تاچ آیدی (اسکنر اثر انگشت) به گجت محسوب می‌شود.

علاوه بر آیفون 9 (آیفون اس ای 2)، گوشی دیگری با نام آیفون 9 پلاس (آیفون اس ای 2 پلاس) نیز در دست توسعه قرار دارد. با این حال زمان رونمایی آن مشخص نیست. حتی درباره عرضه یا عدم عرضه آن تا انتهای سال 2020 نیز اطلاعاتی وجود ندارد.

ویژگی‌های آیفون 9

گل سرسبد رویداد سال 2020 اپل گوشی آیفون 9 خواهد بود. آیفون اس ای در سال 2016 عرضه شد و کاربران زیادی به لطف قیمت بسیار مناسب آن، قادر به چشیدن طعم آی او اس شدند. از سال 2017 منتظر رونمایی جانشین آن هستیم. به نظر می‌رسد این انتظار در سال 2020 به پایان خواهد رسید.

به عقیده کاربران، در سیستم نام‌گذاری گوشی‌های اپل مشکل وجود دارد! این شرکت در سال 2017، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس (آیفون 10) را معرفی کرد، اما خبری از آیفون 9 نبود! این در حالی است که تا پیش از آن، از زمان رونمایی iPhone 3GS در سال 2009 تا امروز، گوشی‌های جدیدی هر سال با شماره 4، 5، 6 و 7 عرضه شده است، هر چند پسوندهایی را به همراه داشته‌اند.

آیفون 9

به عنوان نمونه در سال 2018 گوشی جدید آیفون 11 نام نگرفت و به صورت آیفون ایکس اس (آیفون 10 اس) شناخته شد. با دنباله‌روی از روال قبلی، سال گذشته آیفون 11 معرفی شد. این موضوع احتمال نام گرفتن جانشین آیفون اس ای با عنوان آیفون 9، برای پر کردن جای خالی این شماره را بیشتر می‌کند. در ادامه به ویژگی‌های کلی آیفون 9 اشاره می‌کنیم.

  • نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل
  • تراشه اپل A13
  • 3 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت ظرفیت داخلی
  • دوربین تک سنسور 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی
  • باتری 1700 میلی‌آمپر ساعتی

آیفون اس ای دارای نمایشگری 4 اینچی بود و از تراشه‌ای ضعیف بهره می‌برد. اما جانشین آن، به همان تراشه مورد استفاده در بهترین آیفون‌های سال 2019 مجهز خواهد شد. استفاده از 3 گیگابایت رم در مقایسه با رم 1 گیگابایتی آیفون SE، در کنار توان پردازشی بی‌نظیر تراشه اپل A13، از آیفون 9 گوشی قدرتمندی ساخته و امکان استفاده از آن برای سه الی چهار سال آتی را تضمین می‌کند. برای مقایسه باید بدانید در پرچمداری همچون آیفون 11 پرو مکس از 4 گیگابایت رم استفاده می‌شود.

اما قیمت آیفون 9 اصلی‌ترین نکته‌ای است که سبب جلب همه توجه‌ها به آن در رویداد سال 2020 اپل یا ناامید شدن کاربران از این گوشی خواهد شد. کاربران به دنبال یک گوشی ارزان قیمت بوده و با در نظر گرفتن کاستی‌های این مدل همچون عدم بهره بردن از نمایشگر بزرگ و عدم پیروی از طراحی بدون حاشیه، به راحتی حاضر به پرداخت پول برای خرید آیفون اس ای 2 نخواهند شد.

این گوشی قرار است در دو نسخه، یکی با 64 گیگابایت و دیگری با 128 گیگابایت ظرفیت داخلی، عرضه شود. قیمت نسخه پایه، بر اساس شایعات، 399 دلار است. برای خرید نسخه‌ با حافظه بیشتر قیمت 449 دلار است. با در نظر گرفتن مشخصات فنی گوشی نام برده، قیمت بیشتری نمی‌توان برای آن متصور شد.

آیپدهای جدید در رویداد سال 2020 اپل

از نظر طراحی، تغییری در تبلت‌های جدید اپل شاهد نخواهیم بود. اپل در هر دو بخش گوشی و تبلت، بعد از اعمال یک سری تغییر ظاهری، به سختی حاضر به دست‌کاری آن شده و برای چند سال از همان چارچوب استفاده می‌کند. آیپدهای سری پرو سال گذشته با طراحی متفاوت معرفی شدند، به همین دلیل امسال احتمال تغییر در سبک طراحی آن‌ها بسیار پایین است.

پیش‌بینی می‌کنیم همانند سال گذشته، در رویداد سال 2020 اپل یک تبلت آی او اسی 11 اینجی و یک تبلت 12.9 اینچی رونمایی شود.

آیپد پرو

تبلت‌ها، اندرویدی یا آی او اس، به داشتن دوربین ضعیف و تقریبا غیر کاربردی، معروف هستند! به همین دلیل استفاده از دوربین سه گانه در آیپدهای جدید اپل توجه بسیاری را جلب خواهد کرد. گفته می‌شود حداقل در یکی از تبلت‌های جدید اپل، از همان ماژول دوربین سه گانه به کار رفته در‌ آیفون 11 پرو مکس استفاده خواهد شد. استفاده از نمایشگرهای microLED با قابلیت ارائه روشنایی بیشتر در ازای مصرف انرژی کمتر نیز محتمل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بنظرم اپل امسال دو تا تبلت یکی 8-9 اینچ و بعدی 9-10 اینچی معرفی کنه منطقی تره! چرا که آیپد پرو ها به اندازه کافی خوب و قوی هستند.

    کمبود تبلت با طراحی بی حاشیه در ابعاد 8.5 اینچ و 9.7 اینچ کاملا حس میشه.

  2. خب مگه اپل آیفون 2 ، یا آیفون 3 رو معرفی کرد؟ و جایخالی اونها رو پر کرد؟ که الان بخواد se2 رو آیفون9 نامگذاری کنه! تا جای خالی ایفون رو پر کنه