گوشی های سری گلکسی اس

نگاهی به سیر تکامل گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ

بررسی گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ نشان می‌دهد آن‌ها چطور از گجت‌هایی معمولی تبدیل به دستگاه‌های قدرتمند و همه کاره شدند. جدیدترین مدل، گلکسی اس 20 اولترا، محصولی انقلابی است.

سامسونگ طی یک شب به این همه موفقیت در دنیای موبایل دست پیدا نکرد. نگه داشتن رتبه اول پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، با وجود رقبایی همچون هواوی، اپل و شیائومی کار راحتی نیست، اما سامسونگ با تکیه بر گوشی های سری گلکسی اس خود توانسته مقام خود را تثبیت کند.

با وجود عرضه محصولات مختلف، از پایین‌رده گرفته تا بالارده با سیستم عامل اندروید توسط غول کره‌ای، بیشترین موفقیت آن مدیون گوشی های سری Galaxy S است. سامسونگ پرچمداران اصلی خود را تحت این سری عرضه می‌کند.

ساخت گوشی قدرتمند و خاصی همچون سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا بدون داشتن ده سال تجربه از ساخت گوشی‌های رده بالا، تحت سری Galaxy S، حقیقتا امکان‌پذیر نبود. نه تنها دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا دارای سنسور 108 مگاپیسلی است و اکنون بهترین دوربین موبایل را در اختیار دارد، بلکه بر اساس ارزیابی DisplayMate بهترین نمایشگر OLED موبایل تا امروز را نیز دارا است. از بیشینه بودن توان پردازشی آن به لطف استفاده از تراشه اسنپدراگون 865، 12 گیگابایت رم و حافظه مبتنی بر UFS 3.0 نباید چشم‌پوشی کرد.

تاریخچه گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ از ابتدا تا امروز

  • سامسونگ گلکسی اس (2010)
  • سامسونگ گلکسی اس 2 (2011)
  • سامسونگ گلکسی اس 3 (2012)
  • سامسونگ گلکسی اس 4 (2013)
  • سامسونگ گلکسی اس 5 (2014)
  • سامسونگ گلکسی اس 6 / گلکسی اس 6 اج (2015)
  • سامسونگ گلکسی اس 7 / گلکسی اس 7 اج (2016)
  • سامسونگ گلکسی اس 8 / گلکسی اس 8 پلاس (2017)
  • سامسونگ گلکسی اس 9 / گلکسی اس 9 پلاس (2018)
  • سامسونگ گلکسی اس 10 ای / گلکسی اس 10 / گلکسی اس 10 پلاس (2019)
  • سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس / گلکسی اس 20 اولترا (2020)

هر محصول در مقایسه با قبل با پیشرفت‌‌های همراه بود. شاید در برخی سال‌ها، بهبود در مقایسه با قبل چشمگیر نبود، اما با تشکیل یک زنجیره موفق از پیشرفت‌های پی در پی به خلق شاهکاری همچون گلکسی اس 20 اولترا منجر شد.

سامسونگ گلکسی اس (2010)

اولین گوشی سامسونگ از سری S در سال 2010 رونمایی شد. با در نظر گرفتن تکنولوژی دنیای موبایل در آن زمان، این مدل خیلی زود تبدیل به یک گجت اندرویدی پرطرفدار شد. شرکت سامسونگ موفق شد 20 میلیون دستگاه گلکسی اس به فروش برساند.

از نظر مشخصات فنی، Samsung Galaxy S در زمان خود یک غول واقعی بود! در آن زمان دستگاهی با نام فبلت هنوز وجود نداشت و اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند حدود 3.2 اینچ بود. به همین دلیل صفحه نمایش 4 اینچی گلکسی اس بزرگ تلقی می‌شد. پنل صفحه نمایش از نوع امولد بود. اگرچه این پنل AMOLED با نمونه‌هایی که امروز در گوشی‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود قابل مقایسه نیست، اما در سال 2010، کیفیتی بسیار بیشتر از نمایشگر سایر گوشی‌ها ارائه می‌کرد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت سامسونگ در دنیای موبایل، مستقل بودن در دنیای سخت افزار محسوب می‌شود، به طوری که در کنار هواوی، تنها شرکت دارای تراشه موبایل اختصاصی است. از طرفی غول کره‌ای نه تنها برای خود، بلکه برای دیگر شرکت‌ها نیز چیپ‌های حافظه، سنسور دوربین و صفحه نمایش تولید می‌کند. در گوشی گلکسی اس نیز از تراشه Hummingbird، ساخت سامسونگ، استفاده شد. پردازنده اصلی آن تک هسته‌ای (Cortex-A8) بود و با سرعت 1 گیگاهرتز کار می‌کرد. پردازش‌های گرافیکی روی دوش پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX540 قرار داشت. حافظه رم 512 مگابایت بود و گوشی در دو نسخه، با حافظه داخلی 8 گیگابایت و 16 گیگابایت، عرضه شد.

طراحی پلاستیکی بدنه به اندازه بدنه فلزی گوشی Samsung Wave باکیفیت نبود. در سال‌های بعد، سامسونگ تمرکز روی افزایش کیفیت ساخت گوشی های سری گلکسی اس را بیشتر کرد. Galaxy S یک گوشی بی‌نقص و کامل نبود و یک سری ایراد به آن وارد می‌شد. با این حال به عنوان بهترین گوشی‌ هوشمند سال 2010 انتخاب و زمینه‌ساز موفقیت سامسونگ در عرضه پرچمدارانی قدرتمند از سری S شد.

سامسونگ گلکسی اس 2

سامسونگ گلکسی اس 2 به راحتی نمی‌توانست موفقیت نسل اول را تکرار کند، چرا که در سال 2011 رقابت شدیدتر شده بود. با این حال توانست به این موفقیت دست پیدا کرده و اسم و رسمی برای گوشی های سری گلکسی اس ایجاد کند؛ سامسونگ طی 55 روز اول عرضه گوشی Galaxy S II نزدیک به 3 میلیون دستگاه و طی 5 ماه ابتدایی عرضه محصول، 10 میلیون دستگاه از آن به فروش رساند.

سامسونگ گلکسی اس در سال 2010 به صورت رسمی و توسط نهادی خاص به عنوان برترین گوشی سال انتخاب نشد و این انتخاب تعدادی از وب سایت‌های خبری بود. اما یک سال بعد، در نمایشگاه MWC، گوشی گلکسی اس 2 رسما به عنوان برترین گوشی هوشمند سال انتخاب شد.

بعد از معرفی، گلکسی اس II لقب نازک‌ترین و ظریف‌ترین گوشی هوشمند را از آن خود کرد. نمایشگر امولد در مقایسه با قبل پیشرفت زیادی داشت و مشخصات فنی در بهترین حالت ممکن بود؛ اندازه نمایشگر به 4.3 اینچ افزایش پیدا کرد و پردازنده اصلی تراشه، دو هسته‌ای شد. مغز متفکر گلکسی اس 2 تراشه Exynos 4210 بود و از دو هسته Cortex-A9 با سرعت 1.2 گیگاهرتز استفاده می‌کرد. در کنار آن پردازشگر گرافیکی Mali-400MP4 قرار داشت.

حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی دو برابر شد. دو نسخه با 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت حافظه، به همراه 1 گیگابایت رم، وجود داشت. رزولوشن دوربین از 5 مگاپیکسل در سامسونگ گلکسی اس به 8 مگاپیکسل در گلکسی اس 2 رسید.

سامسونگ گلکسی اس 3

پیشرفت نسل به نسل گوشی های سری گلکسی اس بسیار خوب بود، به همین دلیل طی 10 سال، محصول اعجاب‌آوری همچون Galaxy S20 Ultra عرضه شد. با در نظر گرفتن موفقیت دو نسل اول گوشی های سری گلکسی اس توقع از سومین گوشی بالا رفت. در زمان معرفی، گلکسی اس 3 قدرتمندترین گوشی اندرویدی نام گرفت. طراحی آن در مقایسه با قبل تغییر زیادی داشت. به عنوان نمونه باید به گرد شدن چهار گوشه بدنه و خارج شدن ظاهر دستگاه از حالت مکعب مستطیلی اشاره کرد.

در سال 2012 محصولاتی در بازار مجهز به بدنه سرامیکی وجود داشت، با این حال سامسونگ استفاده از بدنه پلاستیکی را ترجیح داد. تغییرات اساسی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ در آن زمان، تاچ ویز (TouchWiz UI)، با در نظر گرفتن قدرت سخت افزاری بالای گوشی، سبب کاهش انتقادها از بدنه پلاستیکی شد.

دوربین همچنان 8 مگاپیکسلی بود، اما تعداد هسته‌های پردازنده مجددا دو برابر شد؛ تراشه 32 نانومتری Exynos 4412 دارای چهار هسته Cortex-A9 با سرعت 1.2 گیگاهرتز بود و از پردازشگر گرافیکی Mali-400MP4 استفاده می‌کرد. حافظه رم همچنان 1 گیگابایت باقی ماند، اما علاوه بر نسخه‌هایی با 16 گیگابایت و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، نسخه دیگری نیز با 64 گیگابایت حافظه ارائه شد.

سامسونگ گلکسی اس 4

از نظر طراحی ظاهری، به جز افزایش اندازه نمایشگر به 5 اینچ به همراه کاهش نسبی ضخامت، تفاوت زیادی با نسل قبل وجود نداشت. البته ظرافت دستگاه به حداکثر میزان ممکن رسید و با Galaxy S2 تفاوت زیادی داشت.

قدرت سخت افزاری در گلکسی اس 4 افزایش پیدا کرد تا مجددا در بالای فهرست، به عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند، شناخته شود. دوربین گوشی های سری گلکسی اس از نسل دوم به نسل سوم تغییر زیادی نداشت، اما در نسل چهارم پیشرفت مهمی به خود دید. رابط کاربری تاچ ویز باز هم غنی‌تر و ویژگی‌های جدیدتری به آن افزوده شد.

گوشی Galaxy S4 محصولی ارزشمند بود و طرفداران زیادی پیدا کرد، اما تغییر و پیشرفت آن نسبت به مدل قبلی، به اندازه کافی نبود. به عبارتی در مقایسه با پیشرفت نسل به نسل گوشی های سری گلکسی اس تا پیش از این، در سال 2013 از سرعت پیشرفت کمی کاسته شد.

تراشه Exynos 5410 به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای مجهز شد. یعنی مجددا تعداد هسته‌های پردازنده اصلی در مقایسه با قبل دو برابر شد! چهار هسته از نوع Cortex-A15 با سرعت 1.6 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز کار می‌کرد. پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX544MP3 بود. میزان حافظه رم با افزایش دو برابری به 2 گیگابایت رسید. همچنان سه نسخه با 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد. رزولوشن دوربین به 13 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد.

سامسونگ گلکسی اس 5

سامسونگ تصمیم گرفت مجددا شوکی به گوشی های سری گلکسی اس وارد کرده و جذابیت آن‌ها را افزایش بدهد. اگرچه طراحی بدنه در حالت کلی یکسان بود، اما برای اولین مرتبه، پشتیبانی از یک استاندارد مقاومتی به منظور جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار افزوده شد. این ویژگی از گوشی گلکسی اس 4 اکتیو قرض گرفته شد. افزوده شدن اسکنر اثر انگشت برای اولین مرتبه قابلیت جذاب دیگر این گوشی بود.

روی هم رفته، Galaxy S5 تکراری بهبود یافته از موفقیت سامسونگ در Galaxy S3 بود و تغییرات اساسی وجود نداشت. بیشتر تمرکز روی بهبود توان سخت افزاری و قابلیت‌های نرم افزاری قرار گرفته بود. با این حال طراحی یکسان در مقایسه با دو نسل قبل سبب شد سامسونگ به فروش مورد انتظار برای گلکسی اس 5 دست پیدا نکند.

نمایشگر امولد گوشی تغییری جزئی از نظر اندازه داشت و از 5 اینچی در گلکسی اس 4 به 5.1 اینچ رسید. مغز متفکر دستگاه تراشه اسنپدراگون 801 بود که از یک پردازنده 4 هسته‌ای با سرعت 2.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 تشکیل می‌شد. حافظه رم همچنان 2 گیگابایت بود. متاسفانه دوربین سلفی نسل به نسل در گوشی های سری گلکسی اس تغییری نکرد و حتی در پنجمین سری نیز 2 مگاپیکسلی باقی ماند. با این حال رزولوشن دوربین اصلی به 16 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد.

سامسونگ گلکسی اس 6 / اس 6 اج

طراحی به شدت در گلکسی اس 6 و مخصوصا گلکسی اس 6 اج دستخوش تغییر قرار گرفت. اگرچه در گلکسی اس 6 تغییری بنیادی در ظاهر اتفاق نیفتاد، اما استفاده از شیشه و فلز در بدنه به جای پلاستیک، پایه‌گذاری شد. برای نخستین مرتبه رزولوشن نمایشگر از فول اچ‌دی بیشتر شد و به کوآد اچ‌دی رسید. در مقایسه با سایر گوشی های سری گلکسی اس ، گلکسی اس 6 اج از ظاهری متفاوت بهره می‌برد و نمایشگر آن کمی انحنا گرفته بود.

با وجود پیشرفت‌های ظاهری، سخت افزاری و نرم افزاری مهم، حذف سه قابلیت مهم از Galaxy S6 سبب اعتراض کاربران شد؛ گلکسی اس 6 در برابر نفوذ آب مقاوم نبود و باتری آن برای نخستین مرتبه، غیر قابل تعویض شد. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه دیگر وجود نداشت.

از هر زاویه، گلکسی اس 6 یک پیشرفت اساسی به شمار می‌رود، به طوری که یکنواختی بین گلکسی اس 3 تا گلکسی اس 5 به لطف آن جبران شد. از نظر سخت افزار همچنان گوشی در بالاترین رده قرار گرفته و در رابط کاربری تاچ ویز، در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی، قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری وجود داشت.

اندازه نمایشگر گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج همچنان 5.1 اینچ بود. هر دو گوشی از تراشه 14 نانومتری Exynos 7420 قدرت می‌گرفتند که در مقایسه با تراشه به کار رفته در گلکسی اس 5 بسیار قدرتمندتر بود. پردازنده اصلی آن هشت هسته بود و از چهار هسته Cortex-A57 با سرعت 2.1 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.5 گیگاهرتز استفاده می‌کرد. پردازش‌های گرافیکی روی دوش Mali-T760MP8 قرار داشت.

حافظه رم برای اولین مرتبه به 3 گیگابایت افزایش پیدا کرد. همچنین برای نخستین مرتبه در دنیای گوشی های سری گلکسی اس محصولی مجهز به 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داده ارائه شد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بود. برای اولین مرتبه رزولوشن دوربین سلفی افزایش یافت و به 5 مگاپیکسل رسید.

سامسونگ گلکسی اس 7 / اس 7 اج

سال بعد، تفاوت بین مدل معمولی و مدل اج بیشتر شد. گلکسی اس 7 اج فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد، چرا که به نمایشگری بزرگ و زیبا، با انحنای بیشتر نسبت به قبل، مجهز شده بود. یکی از مهمترین تغییرات گوشی های سری گلکسی اس در سال 2016 دوربین بود؛ برای اولین مرتبه از فناوری فوکوس خودکار دوآل پیکسل (Dual Pixel AF) پشتیبانی شد. علاوه بر آن توانایی برای ثبت عکس در زمان نبود نور کافی در محیط برای اولین مرتبه مورد توجه قرار گرفت و به میزان زیادی بهبود یافت.

دو مورد از قابلیت‌های حذف شده از گلکس اس 6 و گلکسی اس 6 اج مجددا بازگشتند؛ گوشی Galaxy S7 و مدل اج آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بود و از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کرد. البته همچنان باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر باقی ماند.

رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی سری S سال 2016 کوآد اچ‌دی بود. گلکسی اس 7 نمایشگری 5.1 اینچی و گلکسی اس 7 اج صفحه نمایشی 5.5 اینچی داشت. تراشه 14 نانومتری Exynos 8890 در هر دو مدل به کار رفت. این چیپست دارای پردا‌زنده‌ای با چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی بود. حافظه رم با افزایش به 4 گیگابایت رسید. فقط برای گلکسی اس 7 اج نسخه‌ای با 128 گیگابایت وجود داشت و بهترین نسخه گلکسی اس 7 دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی بود. رزولوشن دوربین اصلی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا کرد، اما کیفیت و قابلیت‌های آن در کل افزایش داشت.

سامسونگ گلکسی اس 8 / اس 8 پلاس

از نظر طراحی، تغییری اساسی در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به وقوع پیوست. از آن جایی که اکنون نمایشگر هر دو مدل منحنی بود، پسوند edge از مدل بزرگتر حذف و با پسوند Plus معرفی شد. دو گوشی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus در بحبوحه تلاش گوشی‌سازان برای طراحی محصولاتی با حاشیه‌های کم در اطراف صفحه نمایش عرضه و از این نظر، سردمدار شد.

سامسونگ برای رسیدن به طراحی بدون حاشیه در گوشی های سری گلکسی اس مجبور به حذف کلید هوم از پایین نمایشگر شد. به همین دلیل اسکنر اثر انگشت نیز برای اولین مرتبه به پنل پشتی رفت. از نظر نرم افزاری، تغییری بسیار مهم رخ داد، هر چند نتوانست توجه کاربران را جلب کند؛ سامسونگ علاوه بر استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت در پرچمداران خود همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی، دستیار صوتی جدیدی توسعه داد و برای اولین مرتبه آن را در گوشی های سری گلکسی اس سال 2017 به کار بست. برای دستیار صوتی بیکسبی حتی یک دکمه اختصاصی به منظور فراخوانی روی بدنه وجود داشت.

ابعاد نمایشگرها مجددا افزایش پیدا کرد. گلکسی اس 8 به نمایشگری 5.8 اینچی و گلکسی اس 8 پلاس به صفحه نمایشی 6.2 اینچی مجهز شد. مغز متفکر تراشه اسنپدراگون 835 بود که به لطف بهره برده از طراحی 10 نانومتری، در مقایسه با قبل قدرت پردازشی زیادتری ارائه می‌کرد. همچنان 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی در اختیار کاربر قرار داشت. رزولوشن دوربین سلفی به 8 مگاپیکسل رسید.

سامسونگ گلکسی اس 9 / اس 9 پلاس

مهمترین تغییر دوربین گوشی های سری گلکسی اس سال 2018 استفاده از لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بود که به عکاسی در محیط‌های تاریک کمک زیادی می‌کرد. تراشه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس اسنپدراگون 845 بود. از آن جایی که از حدود سه سال قبل، گوشی‌سازان مخصوصا چینی متعددی به بازار موبایل ورود پیدا کردند، گوشی های سری گلکسی اس دیگر به عنوان قدرتمندترین شناخته نشده و تنها یکی از آن‌ها محسوب می‌شدند.

در مدل پلاس، میزان رم به 6 گیگابایت رسید، هر چند مدل پایه همچنان از 4 گیگابایت رم استفاده می‌کرد. با توجه به تغییرات اساسی که سامسونگ در طراحی دو مدل قبلی اعمال کرده بود، ظاهر Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus تغییری نداشت و به کاهش جزئی حاشیه‌های پایین صفحه نمایش بسنده شد. یکی از مهمترین تغییرات در طراحی این دو مدل، جابه‌جا کردن اسکنر اثر انگشت بود.

در گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن، اسکنر اثر انگشت کنار دوربین، در قسمتی بالا از پنل پشتی، قرار داشت، به همین دلیل رساندن انگشت سبابه به آن دشوار بود. در گوشی‌های سال 2018 این ماژول برای دسترسی راحت‌تر پایین دوربین قرار گرفت. روی هم رفته، میزان تغییر در مقایسه با گوشی‌های سال قبل جزئی بود و استفاده از سخت افزاری قدرتمند در پیروی از روال بازار موبایل صورت گرفت.

نمایشگرها همچنان 5.8 اینچی و 6.2 اینچی بود. دوربین با وجود بهبودهای نسبی، از نظر رزولوشن تغییری نداشت. البته Galaxy S9 Plus از یک دوربین دوگانه بهره برد و کنار سنسور 12 مگاپیکسل عادی که در مدل پایه هم به کار رفته بود، یک سنسور دیگر، با لنز تله فوتو روی آن، به کار رفت. قابلیت بسیار مهم دیگر دوربین گوشی های سری گلکسی اس علاوه بر استفاده از لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم متغیر، قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن بود. در این حالت، به وسیله کاهش رزولوشن به ا‌چ‌دی، نرخ فریمی تا 960 فریم بر ثانیه قابل افزایش است.

سامسونگ گلکسی اس 10 / اس 10 پلاس / اس 10 ای

برای اولین مرتبه سه گوشی از سری Galaxy S در سال 2019 معرفی شد. در کنار مدل عادی و پلاس، مدل دیگری با پسوند e وجود داشت که با وجود قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 855 همانند دو گوشی دیگر، به وسیله حذف یک سری قابلیت‌ها همچون حذف یک سنسور از دوربین، با قیمت پایین‌ترین عرضه می‌شد.

طراحی بدون حاشیه در گوشی های سری گلکسی اس سال 2019 به لطف بهره بردن از راهکار حفره روی نمایشگر بهبود زیادی در مقایسه با قبل داشت و ظاهر گوشی‌های Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus بعد از یک سال یکنواختی، تغییری اساسی به خود دید. در سال 2019، تعداد زیادی از گوشی‌سازان درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری و درگاه کارت حافظه را از گوشی‌های خود حذف کردند، اما سامسونگ با ارائه آن‌ها توجه بسیاری را به دست آورد.

برای اولین مرتبه از یک دوربین سه گانه در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس استفاده شد. در این دوربین، علاوه بر سنسوری با لنز عادی و سنسوری با لنز تله فوتو، سنسور دیگری با لنز اولترا واید نیز وجود داشت. در گلکسی اس 10 ای سنسور سوم حذف شد. اندازه نمایشگر سه مدل، به ترتیب از مدل e تا مدل Plus برابر 5.8 اینچ، 6.1 اینج و 6.4 اینچ بود. حافظه رم در دو مدل بالاتر به 8 گیگابایت رسید.

سامسونگ گلکسی اس 20 / اس 20 پلاس / اس 20 اولترا

مجددا سه گوشی از سری S در سال معرفی شد، اما مدل سوم، به جای اقتصادی بودن و قرارگیری پایین‌تر از دو مدل پایه و پلاس، از آن‌ها بالاتر قرار گرفت. طراحی در مقایسه با قبل تفاوتی ندارد، هر چند محل قرارگیری دوربین سلفی روی نمایشگر از گوشه به مرکز لبه بالایی تغییر یافت تا تقارن رعایت شود.

دوربین اصلی‌ترین تغییر در گوشی های سری گلکسی اس سال 2020 محسوب می‌شود. در بهترین مدل از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده شده و سنسوری 48 مگاپیکسلی با یک لنز پریسکوپی وجود دارد. لنز پریسکوپی، تا 10 برابر زوم بدون کاهش کیفیت و 100 برابر زوم دیجیتالی را به ارمغان می‌آورد. استفاده از 12 گیگابایت رم در مدل اولترا، با در نظر گرفتن اسنپدراگون 865، دستگاهی بسیار قدرتمند ساخته است. گفتنی است درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از هر سه گوشی حذف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حودم هنوز اس6 دارم یه بار تاچ ال سی دی شکست و هزینه ش داغونم کرد ولی بازم به خرید یه گوشی جدید میان رده برتری دادم فعلا هم کار میکنه
    شدیدا دلم یه گوشی جدید میخواد گجت مسابقه با جایزه اس20 بزار

  2. واقعا تماشا کردن سیر تکنولوژی چقدر زیباست

  3. S20 ultera یکی از بهترین که نه! اولین تلفن هوشمندی است که بهترین دوربین را داره..

    مسلما note 20 میترکونه!

    و امیدوارم اپل نیز در آیفون ۱۲ از دوربین s20 ultera الگو بگیره