نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا

نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا از نظر Display Mate دقیق‌ترین رنگ را دارد

Display Mate تجزیه و تحلیل‌های خود از نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ (Samsung Galaxy S20 Ultra) را منتشر کرده است. به اعتقاد این گروه، نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ دارای بیشترین دقت رنگ در بین نمایشگر گوشی‌ها است.

گروه Display Mate یافته‌های خود در مورد نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ را منتشر کرده است. به گفته‌ی این گروه، پنل جدید سامسونگ با 12 رکورد عملکرد مطابقت دارد و رده‌ی +A را کسب کرده است. این پنل موفق به کسب امتیازهای کامل در این 12 رکورد شده و امتیاز 5 از 5 را دریافت کرده است.

تجزیه و تحلیل نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا

این نمایشگر جدید 14 درصد روشن‌تر از گوشی‌های گلکسی اس 10 است و به یک حالت High Brightness Mode مجهز است که خوانایی در سطوح نوری متوسط و بالا را بهبود می‌بخشد. این حالت به نمایشگر اجازه می‌دهد بین 823 تا 1342 نیت را تولید کند. همچنین نمایشگر طوری تنظیم شده تا حداکثر در سطح نوری قبل از 20 هزار لوکس (محیط‌های خارجی، اما نه نور مستقیم آفتاب) به خوبی فعالیت کند. از طرفی دیگر حالت Super Dimming می‌تواند ضمن حفظ رنگ کامل 24 بیتی به 2 نیت کاهش پیدا کند. وقتی نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در تاریکی روشن باشد، این مقدار به 1 نیت نیز می‌رسد.

پنل Dynamic AMOLED 2X در گوشی اس 20 اولترا سامسونگ رکوردها را با میزان دقت رنگ در حالت‌های صفحه sRGB و DCI-P3 ثبت کرده است. آن همچنین سوابقی مربوط به دقت رنگ مطلق و کنتراست و شدت مقیاس دقیق را نیز به ثبت رسانده است. با این اوصاف، نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا دقیق‌ترین مقیاس رنگ را در آزمون‌های گروه Display Mate کسب کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های ارتقاء یافته در این نمایشگر، حالت 120 هرتزی است. علاوه بر نرخ رفرش بیشتر، آن همچنین باعث کاهش لرزش صفحه نیز می‌شود.

از طریق این لینک می‌توانید تجزیه و تحلیل کامل مربوط به نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ توسط دیسپلی میت را مشاهده کنید. همچنین اگر می‌خواهید از وضعیت نمایشگر دیگر گوشی‌ها نیز مطلع شوید. این سایت مرجع خوبی برای تمام گوشی‌ها از نکسوس وان 10 سال قبل (یکی از اولین گوشی‌ها با نمایشگر OLED) تا اس 20 امروزی است.