ویروس کرونا

ویروس کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

ویروس کرونا به تازگی وارد ایران شده و چند تن از هموطنانمان را مبتلا کرده است. اما کروناویروس چگونه منتقل می‌شود و در چه صورتی به آن مبتلا خواهید شد؟

کروناویروس (CoronaVirus) نام بیماری جدیدی است که از مدتی پیش در کشور چین شیوع کرد و جان بسیاری از مبتلایان به این ویروس را گرفت. حالا متاسفانه این ویروس وارد ایران شده و چند نفر به آن مبتلا شده‌اند و دو نفر هم در قم جان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونا باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها و گلو می‌شود و سرفه‌های خشک، گلودرد و تب از مهم‌ترین علائم این بیماری به شمار می‌روند. بیشتر افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری مزمن دارند و به طور کلی افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است در برابر این ویروس آسیب‌پذیر هستند.

نحوه انتقال ویروس کرونا

انتقال ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با فرد مبتلا مانند دست دادن یا قرار گرفتن در معرض سرفه و عطسه و تنفس فرد بیمار ممکن است. این ویروس حتی از طریق دست زدن به چیزی که فرد آلوده آن را لمس کرده منتقل می‌شود. در برخی موارد در چین، تعدادی از پرستاران از طریق زباله‌های عفونی بیماران مبتلا به کرونا مبتلا شده‌اند. به همین دلیل باید از نزدیک شدن به افراد بیمار خودداری کنید و به خصوص از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کرده و دست و صورت خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید. استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی نیز توصیه می‌شود.

سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که دوره نهفتگی بیماری کرونا بین 2 تا 14 روز و به طور معمول یک هفته است و این بیماری معمولا با تب و سرفه و مشکلات تنفسی خود را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*