کشتی زمین تخت گرایان به دیواره یخی قطب جنوب خواهد رفت!

کشتی زمین تخت گرایان به دیواره یخی قطب جنوب خواهد رفت!

کشتی زمین تخت گرایان در سال جاری میلادی به قصد کاوش لبه جهان در قطب جنوب، راهی این قسمت از زمین خواهد شد. به نظر می‌رسد که طرفداران نظریه تخت بودن سیاره زمین خیال‌پردازی‌های خود را به سطح جدیدی برده‌اند!

گفته شده که طرفداران تئوری تخت بودن کره زمین قصد دارند تا در سال جاری میلادی به قطب جنوب سفر کنند. کشتی زمین تخت گرایان در این سفر دریایی به سمت دیواره یخی قطب جنوب خواهد رفت و ادعاهای عجیب این افراد خیال‌پرداز را به سطح جدیدی خواهد برد. زمین تخت گرایان تصور می‌کنند که سیاره ما به شکل یک دیسک است که آب‌های اقیانوس‌های آن به وسیله دیواره‌ای یخی در لبه‌های دیسک، داخل این جرم تخت باقی می‌ماند و این سفر عجیب و غریب هم برای کاوش بیشتر لبه‌های زمین برنامه‌ریزی‌ شده است.

کشتی زمین تخت گرایان در قطب جنوب

مدتی پیش در وب‌سایت کنفرانس بین‌المللی زمین تخت گرایان (FEIC) اعلام شد که در سال 2020 سفری دریایی برای رفتن به لبه‌های جهان برنامه‌ریزی‌ شده و طرفداران ایده تخت بودن سیاره قصد دارند که جزئیات نظریه‌های خود را مورد آزمایش قرار دهند. این کنفرانس به صورت سالانه طرفداران خود را گرد هم جمع می‌کند و در تازه‌ترین گردهمایی هم نقشه‌های مربوط به سفر دریایی اکتشافی این افراد مطرح شدند.

هنوز جزئیاتی در مورد تاریخ دقیق سفر و تجهیزات مورد استفاده از جمله کشتی زمین تخت گرایان در دست نیست. از طرف دیگر هنوز کسی نمی‌داند که هماهنگ‌کنندگان این سفر دریایی چگونه می‌خواهند تکنولوژی جی پی اس یا همان سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) را با نظریه‌های خود تطابق دهند. وجود فناوری مانند جی پی اس تنها با گرد بودن سیاره زمین ممکن می‌شود و برای سفر مدنظر این افراد استفاده از چنین تکنولوژی حتما لازم خواهد بود.

طرفداران نظریه زمین تخت باور دارند که تمامی تصاویر مربوط به انحنا داشتن افق و گرد بودن زمین جعلی هستند و سازمان‌های فضایی مثل ناسا در اقداماتی فریبنده و توطئه آمیز قصد دارند که باور غلط کروی بودن سیاره را به خورد مخاطبان دهند. این افراد می‌گویند که زمین در حقیقت یک جسم تخت است و سازمان‌هایی که قصد کنترل افکار انسان‌ها را دارند، افشا شدن چنین حقیقتی را به ضرر خود می‌دانند. در وب‌سایت زمین تخت گرایان گفته شده که انجمن آن‌ها قدیمی‌ترین انجمن موجود در این رابطه است و قدمت آن‌ به اوایل قرن 19 میلادی برمی‌گردد.

کشتی زمین تخت گرایان به دیواره یخی قطب جنوب خواهد رفت!

عکسی خیالی از تصور زمین تخت گرایان در مورد سیاره زمین

تمامی این‌ها در حالی است که بیش از 2 هزار سال پیش یونانیان باستان گرد بودن زمین را ثابت کردند و پدیده‌هایی مثل جاذبه که از پرتاب اشیا مختلف به داخل فضای اطراف جلوگیری می‌کند، تنها با کروی بودن سیاره ما قابل توجیه هستند. با این وجود در وب‌سایت تخت گرایان گفته شده که قطب شمال در وسط جرم دیسک مانند زمین پهن شده و دیواره قطب جنوب هم تمامی لبه‌ی دیسک را احاطه کرده است. دیواره‌ای که مقصد کشتی زمین تخت گرایان در سفر دریایی 2020 آن‌ها خواهد بود.

هنک کیجیر (Henk Keijer)، یک کاپیتان بازنشسته کشتی‌های دریایی با 23 سال سابقه کار می‌گوید که کشتی‌های اقیانوس‌پیما کاملا به سیستم جی پی اس وابسته هستند و این تکنولوژی به کمک ده‌ها ماهواره که در مدار زمین می‌چرخند، توانایی مشخص کردن موقعیت‌های جغرافیایی را روی زمین دارد.

این در حالی است که اگر زمین تخت بود، تنها استفاده از 3 ماهواره برای مشخص کردن هر نقطه بر روی دیسک زمین کافی بود، اما کیجر می‌گوید که این تعداد ماهواره کافی نیست چون زمین تخت نیست!

البته این احتمال هم وجود دارد که کشتی زمین تخت گرایان به جی پی اس وابسته نباشد و برای جابه‌جایی، از یک فناوری کاملا مجزا و مخصوص استفاده کند. چنین سوالاتی تا مشخص نشدن جزئیات سفر دریایی زمین تخت گرایان همچنان بی‌جواب خواهند ماند.