چری اکسید TX

چری اکسید TX به بازار ایران و آمریکا عرضه خواهد شد

چری اکسید TX به عنوان یک خودرو لوکس چینی محسوب می‌شود که در راه بازار ایران و آمریکا است. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی آشنا خواهیم شد.

مدتی قبل هلدینگ آمریکایی HAAH از همکاری خود با شرکت چری برای تولید محصولات این خودروساز چینی در بازار آمریکا با نام ونتس (VANTAS) خبر داد. بدون شک ونتس در ردیف محصولات لوکس چری قرار خواهد گرفت و محصولات چری با استانداردهای بیشتری در بازار آمریکا عرضه خواهند شد. هم‌اکنون چری با نشان‌های تجاری متعددی در رده محصولات اقتصادی فعالیت دارد و اخیرا نیز در بازار خودروهای لوکس قدم برداشته است.

در همین راستا لوگو ونتس که مختص محصولات رده بالا چری در بازار آمریکا است نیز معرفی شده و این لوگو نسبت به لوگوی برندهای چینی از طراحی خوبی بهره می‌برد. همچنین دوک هیل، مدیرعامل هولدینگ HAAH عنوان کرد کلیه مدل‌های ونتس از بالاترین سطح تکنولوژی چری برخوردار خواهند بود و در آنها از سطوح بالای ایمنی و سیستم‌های خودران استفاده خواهد شد.

چری اکسید TX در راه بازار آمریکا

چری اکسید TX

تصاویر منتشر شده از مدل اولیه ونتس کاملا به مدل چری اکسید TX شباهت دارد و فقط تفاوت آن همان لوگو جدید است. از این رو پیش‌بینی می‌شود این خودرو از سیستم تشخیص صدای راننده، کروزکنترل تطبیقی هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز هوشمند، سنسور رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور هوشمند، صفحه نمایش 10.25 اینچی، سقف پانارومیک و چراغ‌های جلو بهره ببرد. این امکانات در چری اکسید نیز استفاده شده و برخی تصور می‌کردند این شرکت چینی نمی‌تواند محصول جدید خود را به صورت انبوه تولید کند، اما اکنون این خودرو برای عرضه در آمریکا آماده می‌شود.

چری اکسید TX

در خصوص پیشرانه نخستین خودرو برند ونتس اطلاعاتی منتشر نشده است، اما اگر شرکت چری همان چری اکسید TX را بخواهد بدون تغییر در آمریکا عرضه کند، احتمالا این خودرو نیز از موتور 1.6 لیتری توربو با پاشش مستقیم سوخت بهره خواهد برد که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از موتور نیز توسط گیربکس 7 دنده دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. البته نسخه پایه این خودرو تک دیفرانسیل است، اما مشتریان می‌توانند نسخه چهار چرخ محرک آن را به صورت آپشن سفارش دهند.

چری اکسید TX در راه بازار ایران

چری اکسید TX

علاوه بر این که شرکت چری قصد دارد با نشان ونتس خودرو چری اکسید TX را به بازار آمریکا عرضه کند، عرضه آن به بازار ایران نیز در برنامه این خودروساز چینی قرار دارد. این خودرو به نمایندگی مدیران خودرو در کارخانه کرمان به مونتاژ خواهد رسید. طی ماه‌های گذشته نیز شرکت مدیران خودرو مراحل تست‌های جاده‌ای چری اکسید TX را انجام داد و این خودرو به عنوان گران‌ترین محصول مدیران خودرو در سال 99 به بازار عرضه خواهد شد.

چری اکسید TX

برخی از کارشناسان حوزه خودرو پیش‌بینی می‌کنند در آینده مدیران خودرو برای چری تیگو 8 قیمت 500 تا 600 میلیون تومانی را تعیین خواهد کرد و برای قیمت چری اکسید TX مبلغ بیشتری را در نظر خواهد گرفت. از سویی برخی اعلام می‌کنند قیمت چری اکسید TX فول آپشن فراتر از 670 میلیون تومان خواهد رفت.

چری اکسید TX

علاوه بر موتور بنزینی که در بالا به آن اشاره کردیم، چری اکسید TX با موتور پلاگین هیبرید نیز در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. این مدل هیبریدی از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 147 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت 114 اسب بخار بهره می‌برد که تمامی این نیرو به 4 چرخ خودرو منتقل خواهد شد. این خودرو در حالت شارژ کامل باتری‌ها و استفاده همزمان از موتور بنزینی، مصرف سوختی حدود 1.8 لیتر را به همراه دارد که قادر است شتاب صفر تا 100 را ظرف مدت 6 ثانیه طی کند.

امکانات مدل فول آپشن اکسید تی ایکس

از امکانات مدل فول آپشن اکسید TX می‌توان به کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سامانه کمکی پارک هوشمند، کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند، شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، نمایشگر جلو آمپر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، صندلی‌های جلوی برقی، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سنسور باد لاستیک، آینه حساس به نور، تریم داخلی چرم و جیر، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلوی تطبیقی، استارت دکمه‌ای، اتوهلد، رادار خطی، در صندوق برقی، دنده پشت فرمان، رادار نقطه کور و نمایشگر لمسی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*