این شرکت های خارجی معروف پس از تحریم های آمریکا از ایران رفتند

پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، برندهای معروف متعددی از ایران خارج شدند. در ادامه قصد داریم شما را با شرکت های خارجی که از ایران رفتند آشنا کنیم.

حدود 1 ماه پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع شد، برندهای معروف نیز برای این که با تحریم‌های آمریکا مواجه نشوند، ابتدا همکاری‌های خود را با ایران کاهش داده و در ادامه از ایران خارج شدند. در همین رابطه قصد داریم شما را با شرکت های خارجی که از ایران خارج شدند آشنا کنیم.

شرکت های خارجی که از ایران رفتند

شرکت توتال

این شرکت نفتی فرانسوی که طی قراردادی قرار بود میدان یازدهم گازی پارس جنوبی را توسعه دهد، پس از تحریم آمریکا از ایران خارج شد.

مرسک

مرسک که یک شرکت کشتی‌رانی محسوب می‌شود، پس از تحریم های آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد به دلیل تجارت خود با آمریکا دیگر نفت ایران را حمل نخواهد کرد.

شرکت پژو و رنو

دو شرکت فرانسوی پژو و رنو که برای عرضه محصولات خود در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند، به واسطه تحریم های آمریکا، پس از کاهش همکاری‌های خود از ایران رفتند.

جنرال الکتریک

شرکت جنرال الکتریک و شرکت تابع آن که در تامین تجهیزات نفتی با ایران همکاری داشت، پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا به ناچار از ایران خارج شد.

شرکت هانی ول

شرکت هانی ول با شرکت پتروشیمی تبریز برای نظارت و کنترل فناوری قراردادی را به امضا رسانده بود، اما این شرکت نیز به واسطه تحریم‌ها از ایران رفت.

بوئینگ

شرکت بوئینگ به دنبال تحریم های آمریکا اعلام کرد دیگر به ایران هواپیما نخواهد فروخت.

لوک‌اویل

این شرکت نفتی روسی که با شرکت‌های ایرانی قراردادهای زیادی را به امضا رسانده بود، اعلام کرد با آنها قطع همکاری خواهد کرد.

ریلاینس

این شرکت هندی که دارای بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاه جهان است، اعلام کرد دیگر از ایران نفت خام خریداری نخواهد کرد.

زیمنس

شرکت زیمنس که تولیدکننده محصولات مختلف بهداشتی، صنعتی، انرژی و خودرو است، اعلام کرد دیگر سفارش‌های جدیدی را برای ایران قبول نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ما رو تنها گذاشتن و رفتن
    نامردا

  2. الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

    هف سنگ دنبالشون
    مرده‌شور هرچی نوکر و نوکر صفته ببره
    الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

  3. پژو رفته پس ایران خودرو غلط میکنه پژو چینی مونتاژ میکنه !