سریع ترین اینترنت جهان

سریع ترین اینترنت جهان در اختیار امارات؛ ایران در چه جایگاهی است؟

امارات با سبقت از کره جنوبی توانست لقب دارنده سریع ترین اینترنت جهان را از آن خود کند. در لیست سریع ترین اینترت همراه جهان، ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟

بررسی سرعت اینترنت موبایل طی ماه گذشته حاکی از آن است که امارات توانسته با سبقت از کره جنوبی در صدر لیست سریع ترین اینترنت جهان قرار بگیرد. طبق آمار، سرعت دانلود در امارات 87.01 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن نیز 24.51 مگابیت بر ثانیه است. گفتنی است متوسط سرعت اینترنت همراه جهان 31.95 مگابیت بر ثانیه برآورد شده است. همچنین سرعت آپلود با تلفن همراه در دنیا به صورت میانگین 11.32 مگابیت بر ثانیه بوده است. باید بدانید برای محاسبه سرعت اینترنت جهان، به صورت ماهانه سرعت اینترنت میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همین دلیل بسیاری این آمارها را معتبر می‌دانند.

جایگاه ایران در لیست سریع ترین اینترنت جهان

سریع ترین اینترنت جهان

پس از امارات، کره جنوبی با میانگین سرعت 83.9 مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم این لیست قرار داد که البته نسبت به ماه قبل حدود 20 مگابیت سرعت آن کاهش پیدا کرده است. علاوه بر دانلود، سرعت آپلود آن نیز با کاهش به 17.62 مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت اینترنت همراه ایران نیز طبق این گزارش 27.53 مگابیت بر ثانیه است که بالاتر از آنگولا و ایرلند در جایگاه 70 جهان قرار دارد. همچنین سرعت اینترنت موبایل قطر 82.59 مگابیت بر ثانیه و سرعت عربستان 57.46 مگابیت بر ثانیه است که به ترتیب پس از امارات در جایگاه دوم و سوم خاورمیانه قرار می‌گیرند و ایران نیز در رده بعدی خاورمیانه جای دارد.

در حوزه اینترنت ثابت همچنان سنگاپور با سرعت 202.21 مگابیت بر ثانیه در جایگاه نخست جهان قرار دارد، اما امارات در حوزه اینترنت ثابت آنچنان موفق نبوده و با سرعت دانلود 93.19 مگابیت و سرعت آپلود 45.37 مگابیت بر ثانیه در جایگاه 29 جهان دیده می‌شود. ایران نیز در حوزه اینترنت ثابت در جایگاهی به مراتب بدتر از اینترنت موبایل است. طبق این گزارش  متوسط سرعت دانلود ایران 18.37 مگابیت بر ثانیه بوده و از میان 176 کشور در جایگاه 123 قرار گرفته است.