کیا سورنتو 2020

مشخصات کیا سورنتو 2020 اعلام شد

اخیرا کیا سورنتو 2020 معرفی شد و پس از چند روز شرکت کیا مشخصات فنی نسل جدید کراس اوور میان‌سایز خود را اعلام کرد. در ادامه با تغییرات جدید این خودرو نسبت به نسل قبل آن آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای کیا طی روزهای گذشته از نسل جدید سورنتو پرده برداشت و اکنون نیز اطلاعاتی از مشخصات فنی آن را منتشر کرد که طبق آن طول خودرو کیا سورنتو 2020 اکنون به حدود 4.810 میلی‌متر رسیده که نسبت به قبل 10 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. همچنین فاصله محوری آن با افزایش 35 میلی‌متری به 2.815 میلی‌متر افزایش یافت. عرض نسل چهارم سورنتو 1700 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1900 میلی‌متر اعلام شده است. طراحان با افزایش ابعاد باعث شدند تا فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود و اکنون این کراس اوور میان‌سایز با ترکیب 6 صندلی (2 صندلی مستقل در ردیف دوم) به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر آن، صندلی‌های ردیف سوم هم برای ارائه فضای بار بیشتر، قابل تنظیم خواهند بود.

مشخصات فنی کیا سورنتو 2020

کیا سورنتو 2020

شرکت کیا برای عرضه این خودرو در بازار کره جنوبی، آن را به قوای محرکه هیبریدی مجهز می‌کند که از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با 177 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را ارائه دهد. همچنین در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت 57 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن‌متر نیز وجود دارد که به طور کلی قدرتی برابر با 277 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

کیا سورنتو 2020

شرکت کیا یک موتور بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 277 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را نیز برای نسل جدید سورنتو در نظر گرفته است که قدرت تولید شده از موتور توسط نخستین گیربکس دو کلاچه 8 سرعت کیا به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کیا سورنتو 2020

کیا سورنتو 2020 همچنین از یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن‌متر نیز بهره می‌برد که گیربکس 8 سرعت دوکلاچه کیا وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از مدتی برای این خودرو یک موتور مانند مدل‌های 4 سیلندر توربوشارژ بنزینی با عملکرد بالا ارائه خواهد شد. علاوه بر این شرکت کیا تایید کرده است قصد دارد مدل پلاگین هیبریدی سورنتو را تا پایان سال جاری تولید و به بازار عرضه کند.

کیا سورنتو 2020

با توجه به این که طراحان کیا میزان ابعاد سورنتو را افزایش داده‌اند، به دلیل استفاده از متریال سبک‌تر، وزن خودرو با کاهش 80 کیلوگرمی مواجه بوده است. همچنین شرکت کیا برای تولید این خودرو در راستای تجریه سواری نرم‌تر و هندلینگ تیزتر از پلتفرم جدیدی استفاده کرده است. ایمنی این کراس اوور میان‌سایز افزایش پیدا کرده و برای آن 8 ایربگ که یکی از آنها برای زانوی راننده است در نظر گرفته شده و همچنین تعداد سیستم‌های کمک‌راننده این خودرو نیز افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال این خودرو برای نخستین بار در میان کلیه محصولات گروه هیوندای-کیا از سیستم ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد چندگانه بهره می‌برد.