گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو

گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو بدون خدمات گوگل از راه رسیدند

آنر از دو گوشی آنر 9 ایکس پرو (Honor 9X Pro) و آنر ویو 30 پرو (Honor View 30 Pro) بدون خدمات گوگل، برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این شرکت قبول کرده که دیگر باید بدون سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل به فعالیت خود ادامه دهد.

درست مانند هواوی، برند آنر نیز سعی خودش را کرده تا بتواند بدون سرویس‌های موبایلی گوگل به حیاتش ادامه دهد. این کمپانی نیز تلاش‌هایی برای ارائه‌ی جایگزین‌های شخصی به جای سرویس‌های گوگل انجام داده و حالا دو گوشی جدید آن‌ها در این مسیر معرفی شدند. این دو آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو نام دارند.

این دو گوشی بین‌المللی هستند و اپلیکیشن‌های چینی نصب شده روی آن‌ها، دیگر وجود ندارد. بدان معنا که سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) در آن گنجانده شده‌اند. به طور واضح‌تر، بخش بک‌اند این سرویس توسعه پیدا کرده و بخش سمت کاربر آن در فضای ابری وجود دارد. ما هنوز عادت نکرده‌ایم موبایلی را بدون سرویس‌های گوگل در اختیار داشته باشیم و تا زمانی که محصولات فاقد آن‌ها توسط کاربران و توسعه دهندگان استفاده نشود، نمی‌توان در موردش اظهار نظر کرد.

آنر 9 ایکس پرو

گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو

از نظر سخت افزاری،‌ نسخه‌ی بین‌المللی دو گوشی View 30 Pro و 9X Pro مشابه همتایان چینی آن‌ها است. از نسخه‌ی ارزان‌تر 9X‌ پرو آغاز کنیم که به یک نمایشگر 6.59 اینچی فول اچ دی پلاس IPS مجهز است. این گوشی فاقد هرگونه بریدگی روی صفحه نمایش خود بوده و در عوض یک دوربین سلفی پریسکوپی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2‌ را ارائه می‌کند. زیر قاب، چیپست کایرین 810، 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی ارتقاء‌پذیر وجود دارد.

گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو

دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز آن را همراهی می‌کنند. یک باتری 4.000 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی را بر عهده دارد. جک 3.5 میلی‌متری،‌ دریافت کننده‌ی رادیو FM و یک اسکنر اثر انگشت روی فریم کناری نیز دیگر نکات قابل ذکر این گوشی است. آنر قصد دارد این محصول را از ماه مارس سال 2020 با قیمت پایه‌ی 249 یورو روانه‌ی بازارهای جهانی کند.

آنر ویو 30 پرو

گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو

دیگر محصول این برند چینی، آنر وی 30 پرو است که با نام جدید ویو 30 پرو وارد بازارهای جهانی خواهد شد، اما همان نمایشگر 6.57 اینچی فول اچ دی پلاس IPS را ارائه می‌کند. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.0 نیز با همراهی یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2‌ نیز درون حفره‌ای روی نمایشگر حضور دارند.

قلب تپنده‌ی این گوشی تراشه‌ی کایرین 990 5G است و سه دوربین شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی f/1.6،‌ سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی f/2.4‌ با زوم 3 برابری اپتیکال و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2‌ روی قاب پشتی رخ‌نمایی می‌کنند. آنر ویو 30 همچنین از یک باتری بزرگ 4.100 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که با سرعت 40 وات به‌ صورت سیمی و 27 وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و حتی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های آنر 9 ایکس پرو و آنر ویو 30 پرو

شما 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیار خواهید داشت، اما اسلاتی برای کارت حافظه در اینجا وجود ندارد. همچنین در مقایسه با مدل 9 ایکس پرو، این مدل فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون و رادیو FM است. در عوض شما NFC و منتشر کننده‌ی مادون قرمز را در اختیار خواهید داشت.

آنر هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*