درمان کرونا

داروی ابولا و سارس برای درمان کرونا نیز کارایی دارد

سازمان بهداشت جهانی تایید کرد که داروی ابولا و سارس برای درمان کرونا نیز کارایی دارد. این دارو با نام Remdesivir قبلا توسط یک شرکت آمریکایی با موفقیت به کار گرفته شده بود.

در این روزها با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و افزایش تعداد کشته شدگان و مبتلایان این ویروس، پزشکان، دانشمندان و سازمان‌های پزشکی و بهداشتی به شدت دنبال کشف دارو و واکسن برای کروناویروس هستند. حالا در خبرها آمده یک دارو که قبلا ساخته شده بود برای درمان کرونا نیز کارایی دارد.

شرکت آمریکایی Gilead قبلا دارویی به نام Remdesivir را تولید کرده بود که با موفقیت برای درمان بیماری‌هایی مانند ابولا، سارس و مرس به کار گرفته شده بوده و حالا ثابت شده که این دارو برای درمان کرونا نیز کارایی دارد. سازمان بهداشت جهانی نیز این موضوع را تایید کرده و با این خبر، ارزش سهام این شرکت آمریکایی افزایش پیدا کرده است.

آزمایش داروی Remdesivir برای درمان کرونا

در حال حاضر، شرکت آمریکایی Gilead با همکاری چینی‌ها، این دارو را بر روی دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا یا کووید 19 آزمایش می‌کند. بروس آیلوارد، معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با تایید این خبر گفت داروی Remdesivir برای درمان کروناویروس مفید است. این دارو در ابتدا برای درمان ویروس ابولا ساخته شده بود و حالا بررسی‌ها نشان داده که می‌توان آن را برای درمان انواع مختلف ویروس ابولا که مرتبا تغییر ماهیت می‌دهد، به کار برد. از این دارو برای مقابله با ویروس مرس در خاورمیانه هم استفاده شده بود. مرس نیز یکی از انواع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

داروی Remdesivir به این صورت عمل می‌کند که جلوی تولید آنزیم خطرناکی که بسیاری از ویروس‌ها درون سلول‌های بدن انسان تولید می‌کنند را می‌گیرد. به این ترتیب این دارو با موفقیت توانسته جلوی فعالیت چند نوع ویروس مختلف از این خانواده را در بدن انسان بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایووول به این شرکت آمریکایى,,!!