مصرف شیر خطر ابتلا به سرطان پستان را شدیدا افزایش می‌دهد!

مصرف شیر خطر ابتلا به سرطان پستان را شدیدا افزایش می‌دهد!

سرطان پستان در صورت مصرف روزانه شیر شانس بیشتری برای بروز در زنان دارد؛ این نتیجه‌گیری تحقیقی جدید است که از ارتباط مصرف شیر و بالا رفتن خطر بروز سرطان سینه خبر می‌دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

سرطان پستان یا همان سرطان سینه یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌های مخصوص زنان است که بر اساس تحقیقی جدید، با مصرف شیر خطر بروز آن به شدت افزایش می‌یابد. این‌طور که به نظر می‌رسد، مصرف مقدار کمی شیر گاو به صورت روزانه هم احتمال تشکیل تومورهای سرطانی در قسمت پستان بدن زنان را بالا می‌برد.

مصرف شیر و سرطان پستان

تحقیق جدید توسط دانشمندان دانشگاه لونا لیندا (Loma Linda) ایالات متحده تهیه شده و گفته شده که به نسبت میزان مصرف شیر، این عادت تغذیه‌ای می‌تواند حتی تا میزان 80 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را بالا ببرد؛ محققان می‌گویند که حتی مصرف یک چهارم لیوان شیر گاو در روز هم می‌تواند در شانس ابتلا به این نوع سرطان زنان تاثیر مخربی داشته باشد.

پژوهش اخیر که در ژورنال “International Journal of Epidemiology” منتشر شده، تعداد 52 هزار زنی که در آمریکای شمالی زندگی می‌کردند و در ابتدای تحقیقات دچار سرطان پستان نبودند را مورد بررسی قرار داد؛ در یک بازه زمانی 8 ساله، 1057 مورد ابتلا به این نوع تومور در داوطلبان گزارش شد.

مصرف شیر خطر ابتلا به سرطان پستان را شدیدا افزایش می‌دهد!

در حالی که به شهروندان آمریکا توصیه می‌شود که روزانه 3 لیوان شیر مصرف کنند، نتایج بررسی‌های دانشگاه لونا لیندا نشان می‌دهند که حتی خوردن یک چهارم و یا یک سوم لیوان شیر گاو می‌تواند 30 درصد شانس ابتلا به سرطان سینه را بیشتر کند. این در حالی است که مصرف یک لیوان احتمال مورد نظر را 50 درصد بالا می‌برد و در کسانی هم که روزانه دو تا سه لیوان شیر گاو مصرف کردند، خطر مبتلا شدن به سرطان پستان 70 تا 80 درصد اندازه‌گیری شد.

در این پژوهش‌ها مصرف شیر سویا و محصولات لبنی دیگری مثل ماست و پنیر هم مورد توجه قرار گرفت و این‌طور که به نظر می‌رسد، استفاده از این جایگزین‌های تغذیه‌ای همانند مصرف شیر پرخطر نیست. همان‌طور که گری ای فریزر (Gary E. Fraser)، نویسنده اصلی مقاله منتشر شده اظهار کرده است، توصیه‌های تغذیه‌ای پیشین در مورد محصولات لبنی مثل شیر باید با احتیاط در نظر گرفته شوند و مصرف کنندگان می‌توانند محصولاتی مثل شیر سویا یا ماست را جایگزین شیر گاو کنند.