استفاده از ایرپادز

استفاده از ایرپادز با گوشی اندرویدی ممکن است، اما چگونه؟

ایرباد شرکت اپل منحصر به گوشی های آیفون نیست، اما برای اتصال و استفاده از ایرپادز با یک گوشی یا تبلت اندرویدی باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

از زمان عرضه اولین نسل اپل ایرپادز، این محصول تا امروز به عنوان محبوب‌ترین ایرباد در بازار شناخته می‌شود. یکی از دلایل محبوب شدن این گجت، همزمان شدن عرضه آن با دوره تلاش گوشی سازان به منظور حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از گوشی‌های هوشمند خود بود. به همین دلیل کاربران بیشتری به استفاده از ایربادهای وایرلس رو آوردند.

کاربران اپل، معمولا به اکوسیستم این شرکت پایبند باقی می‌مانند. به عنوان نمونه یک کاربر گوشی اپل، در صورت تصمیم به خرید ساعت هوشمند، به احتمال بسیار زیاد یک اپل واچ خریداری می‌کند. در زمان نیاز به تهیه کردن یک ایرباد بدون سیم نیز اولیه و سرراست‌ترین گزینه، ایرپادز محسوب می‌شود.

آیا امکان استفاده از ایرپادز با گوشی اندرویدی وجود دارد؟

با این حال کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز نباید حین انتخاب چند ایرباد برای خرید یکی از آن‌ها، ایرپادز را از فهرست خود حذف کنند. در پاسخ به سوال امکان استفاده از ایرباد شرکت اپل همراه با دستگاه‌های فاقد سیستم عامل آی او اس، جواب کوتاه «بله» است. این وسیله از اتصال بلوتوث استفاده کرده و به همین دلیل قادر به اتصال به گوشی‌های سامسونگ یا دیگر شرکت‌ها است.

هر دستگاهی که چیپ بلوتوث در آن قرار گرفته، به ایرپادز متصل می‌شود. به عنوان نمونه باید به تلویزیون‌های هوشمند و همچنین لپ تاپ‌ها اشاره کرد. در نتیجه استفاده از ایرپادز نه تنها به گوشی‌های آیفون و اندرویدی منحصر نمی‌شود، بلکه با دیگر انواع گجت‌ها نیز قابل استفاده است.

اتصال ایرباد اپل ایرپادز به گوشی اندرویدی

اتصال ایرباد شرکت اپل به دستگاه‌های قدرت گرفته از اندروید یا هر گجت دارای چیپ بلوتوث دیگر ساده است. به این منظور، در گوشی هوشمند خود به مسیر Settings > Connected Devices > Pair New Device رفته و در حالت جفت سازی (تلاش برای اتصال به یک دستگاه بلوتوثی دیگر) بروید.

ایرپادز را داخل قاب نگهدارنده آن قرار داده و از باز بودن در قاب مطمئن شوید. انگشتتان را روی دکمه واقع بر پشت قاب وسیله برای چند ثانیه نگه دارید. بعد از چند ثانیه، چراغی شروع به چشمک زدن خواهد کرد. بسته به مدل ایرباد، این چراغ ممکن است در بیرون یا داخل قاب قرار داشته باشد. اکنون در منوی گوشی، پیامی دریافت خواهید کرد. با تایید آن، عملیات اتصال با موفقیت صورت خواهد گرفت.

تا این جا همه چیز به خوبی پیش رفت و به نظر مشکل وجود ندارد! اما چرا کاربران با شک و تردید درباره امکان استفاده از ایرپادز با گوشی اندرویدی سوال می‌کنند؟

همه چیز به اتصال اولیه ختم نمی‌شود. بعد از برقراری ارتباط بین گوشی و ایرباد، باید بتوان از همه قابلیت‌های آن استفاده کرد. ایرپادز به گوشی‌های اندرویدی وصل می‌شود، اما در نظر داشته باشید شرکت اپل آن‌ را به طور ویژه مخصوص گوشی‌های آیفون ساخته است. به همین دلیل در صورت عدم استفاده از وسیله داخل پلتفرم موبایل اپل، برخی از مهمترین ویژگی‌های ایرپادز را از دست خواهید داد.

ابتدا باید به آسودگی در اتصال آیفون‌ها یا آیپدها به ایرپادز اشاره کرد. در دستگاه‌های آی او اسی، عملیات جفت سازی به سادگی باز کردن در قاب نگهدارنده و سپس لمس گزینه Connect خواهد بود. نکته بسیار مهم دیگر اینجاست که بعد از یک مرتبه وصل کردن یکی از دستگاه‌های همراه، دسکتاپ یا لپ تاپ خود (در اکوسیستم اپل) به ایرپادز، این ایرباد با همه وسایلی که با یک اپل آیدی لاگین کرده‌اند قابل استفاده خواهد بود. به عبارتی در صورت اتصال ایرباد به آیپد خود، اتصال به مک بوک و آیفون شما نیز به صورت خودکار صورت خواهد گرفت.

استفاده از ایرپادز

در ادامه، به برخی از ویژگی‌هایی که در صورت استفاده از ایرپادز با گوشی یا تبلت اندرویدی از دست خواهید داد اشاره خواهیم کرد:

  • دسترسی به دستیار هوشمند سیری: سیستم عامل اندروید فاقد دستیار صوتی سیری بوده و از گوگل اسیستنت استفاده می‌کند. طبق انتظار، ایرپادز برای سیری سفارشی سازی شده است. در نتیجه امکان کنترل پخش موسیقی یا انجام جستجو در وب از طریق صدور فرمان‌های صوتی وجود ندارد. اپل ایربادز با گوگل اسیستنت قابل استفاده نیست.
  • دستورات لمسی سفارشی: در یک گوشی آیفون، می‌توانید دستور مربوط به ژست حرکتی دو مرتبه ضربه پشت سر هم به ایرباد را تغییر بدهید. به عنوان نمونه‌ای از کاربردهای این ژست باید به تعویض آهنگ در حال پخش، فراخوانی دستیار سیری، متوقف کردن موزیک یا پخش مجدد آن اشاره کرد. امکان تغییر ژست حرکتی نام برده بعد از اتصال به گوشی اندرویدی وجود ندارد. در این حالت، با دو مرتبه ضربه زدن روی ایرباد، پخش موزیک از سر گرفته شده یا متوقف می‌شود.
  • تشخیص قرارگیری داخل گوش: یکی از کاربردی‌ترین مزیت‌های استفاده از ایرپادز با آیفون‌ها و آیپدها، تشخیص زمان بیرون آوردن یا قرار دادن آن داخل گوش است. به این ترتیب پخش موزیک با بیرون آوردن متوقف شده و بعد از قرارگیری مجدد، ادامه پیدا خواهد کرد.
  • بررسی راحت وضعیت باتری: حین استفاده از ایرپادز با گوشی یا تبلت اندرویدی، نمی‌توانید به میزان شارژ ایرباد از طریق تماشای نمایشگر گوشی یا مخصوصا درخواست از سیری پی ببرید. در سیستم عامل‌های جدیدتر اندروید، میزان شارژ باقی‌ مانده گجت‌های جانبی، روی گوشی یا تبلت قابل مشاهده است، اما اطلاعات بیشتری همچون اختلاف میزان شارژ هر یک از دو تکه یا مخصوصا میزان شارژ قاب نگهدارنده در اختیارتان قرار نمی‌دهند. گفتنی است قاب نگهدارنده ایرپادز، خود دارای یک باتری بوده و به عنوان پد شارژ گجت کاربرد دارد.

بهبود قابلیت‌های اپل ایرپادز در دستگاه‌های اندرویدی

به صورت پیش‌فرض، در صورت اتصال ایرپادز به گوشی یا تبلت قدرت گرفته از اندروید، برخی ویژگی‌های مهم را از دست خواهید داد، اما همچنان امکان جبران برخی از آن‌ها وجود دارد. تعدادی از محدودیت‌ها با تلاش توسعه‌ دهندگان پلتفرم اندروید از بین رفته‌اند؛ از طریق نصب یک سری اپلیکیشن، قابلیت‌های ایرباد اپل را بعد از اتصال به گجت اندرویدی خود کمی افزایش خواهید داد.

محبوب‌ترین نرم افزاری که به منطبق کردن ایرپادز با گوشی‌های دارای سیستم عامل‌های اندروید کمک می‌کند، AirBattery است. این برنامه اندرویدی رایگان بوده و اجازه می‌دهد به شارژ هر یک از دو تکه ایرباد و همچنین قاب نگهدارنده آن‌ها پی ببرید. در صورت وصل بودن به ایرپادز، در هر مرتبه ورود به اپلیکیشن، این اطلاعات قابل مشاهده خواهند بود.

کاربردهای نرم افزار AirBattery محدود به همین ویژگی نیست. قابلیتی برای کمک به ایرباد اپل به منظور تشخیص قرارگیری آن داخل گوش کاربر، با وجود اتصال آن به یک دستگاه اندرویدی، در نظر گرفته شده است. البته قابلیت یاد شده تنها در زمان گوش دادن به موسیقی داخل اسپاتیفای کاربرد دارد. با خرید نسخه پرو اپلیکیشن AirBattery به چند قابلیت دیگر نیز دست پیدا خواهید کرد. قیمت نسخه پرو 1 دلار است.

نرم افزار مشابه دیگری با نام Assistant Trigger نیز وجود دارد. این برنامه امکان تشخیص قرارگیری و بیرون آوردن گجت از گوش را فراهم کرده و قادر است ژست حرکتی دو مرتبه ضربه پشت سر هم را به فراخوانی گوگل اسیستنت تغییر بدهد.

جایگزین‌هایی برای عدم استفاده از ایرپادز همراه اندروید!

واقعا اصراری برای خرید ایرپادز، در حالی که کاربر آیفون نیستید، وجود ندارد! ایربادهای بسیار مناسب و باکیفیت دیگری نیز در بازار، با پشتیبانی کامل از اندروید، وجود داشته و به قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رسند. پشتیبانی آن‌ها از گوگل اسیستنت و الکسا یک مزیت بزرگ است.

House of Marley Liberate Air

جالب است بدانید شرکت سازنده این ایرباد وایرلس، توسط یکی از فرزندان باب مارلی تاسیس شده است. بدنه هر دو تکه از آلومینیوم و بامبو ساخته شده و پلاستیک قسمت واردشونده به گوشی، انعطاف‌پذیری خوبی دارد. ارزان بودن این محصول (در مقایسه با اپل ایرپادز) به معنی بی‌کیفیت بودن آن نیست، به طوری که در حال حاضر جزو بهترین و محبوب‌ترین ایربادهای بدون سیم در بازار شناخته می‌شود. برای خرید محصول باید 115 دلار پرداخت کنید.

TicPods Free

از نظر ظاهری، این محصول شباهت بیشتری با ایرباد شرکت اپل دارد. روی هر تکه پد لمسی قرار گرفته تا قادر به پاسخ دادن یا قطع کردن تماس، پخش یا متوقف کردن موسیقی و تعامل با دستیار صوتی گوشی هوشمند خود باشید. پشتیبانی از استاندارد IPX5 نشان می‌دهد تعرق، گجت را خراب نخواهد کرد، در نتیجه با خیال راحت، حین ورزش کردن، ایرباد را داخل گوشی خود قرار بدهید. قیمت محصول 75 دلار است.

Cambridge Audio Melomania 1 Earbuds

شرکت انگلیسی Cambridge Audio در ساخت دستگاه‌های صوتی باکیفیت، زبانزد است. به همین دلیل می‌توان روی ایراد ارزان قیمت آن حساب کرد. قیمت 100 دلار بوده و محصول ارزان بسیار بالایی در برابر قیمت دارد. وزن هر تکه ایرباد 4.6 گرم است. امکان اتصال به هر دو دستیار هوشمند سیری و گوگل اسیستنت وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*