گوشی کربن 1 مارک 2

گوشی کربن 1 مارک 2 نخستین موبایل فیبر کربنی دنیاست!

گوشی کربن 1 مارک 2 (Carbon 1 Mark II)، محصول یک کمپانی نه‌ چندان شناخته شده است که از تراشه هلیو P90 مدیاتک قدرت می‌گیرد و ساختار منحصر به فردی دارد.

اکثر گوشی‌های موبایل از پلی کربنات (پلاستیک)، فلز یا ترکیبی از شیشه و فلز ساخته می‌شوند؛ اما گاهی اوقات تولیدکنندگان از مواد جایگزین استفاده می‌کنند که می‌توانیم به گوشی شیائومی می میکس و بدنه سرامیکی آن اشاره کنیم. به تازگی هم کربن موبایل (Carbon Mobile)، نخستین گوشی فیبر کربنی دنیا را معرفی کرد. طبق اعلام کمپانی آلمانی، کربن ۱ مارک ۲ با استفاده از تکنولوژی HyRECM تولید شده است.

در فرایند تولید، فیبر کربن با کامپوزیت‌هایی که اجازه عبور امواج رادیویی را می‌دهند، ترکیب می‌شود تا دستگاه دارای بدنه‌ای یکپارچه باشد. نتیجه، خلق موبایلی باریک و سبک است؛ تا جایی که کربن 1 مارک 2 فقط 125 گرم وزن و 6.3 میلی‌متر ضخامت دارد.

گوشی کربن 1 مارک 2

مشخصات فنی گوشی کربن 1 مارک 2

دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 6.01 اینچی آمولد است که با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. این لایه محافظ، فقط 0.4 میلی‌متر ضخامت دارد تا به طراحی باریک گوشی، خدشه‌ای وارد نشود.

از سخت‌افزارهای داخلی دستگاه علاوه بر چیپست هلیو پی 90، باید به حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کنیم؛ اما ظرفیت حافظه رم اعلام نشده است. باتری کربن 1 مارک 2، ظرفیت 3050 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از طریق درگاه USB-C در لبه پایینی شارژ می‌شود. حسگر اثر انگشت هم در لبه کناری و زیر دکمه پاور قرار دارد. کمپانی سازنده به فست شارژ اشاره‌ای نکرده؛ ولی بعید نیست که این گوشی هوشمند از شارژ 18 وات پشتیبانی کند.

قیمت گوشی کربن 1 مارک 2 برای پیش‌فروش، 800 یورو (882 دلار) اعلام شده که مشتریان در ابتدا باید 250 یورو بپردازند و مبلغ باقیمانده، تا پانزده روز پیش از تحویل قابل پرداخت است. ناگفته نماند فقط 2000 دستگاه از آن فروخته می‌شود و روند عرضه از ژوئن 2020 آغاز خواهد شد.