حذف صدای خواننده از آهنگ

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ تنها در چند دقیقه

با استفاده از یک اپلیکیشن رایگان نحوه‌ی حذف صدای خواننده از آهنگ را بیاموزید و به این ترتیب با هر موسیقی که به آن علاقه‌مندید، خوانندگی را تمرین کنید.

فارغ از داشتن استعداد در خواندن، اغلب ما عاشق خوانندگی هستیم. علت به وجود آمدن کارائوکه (حذف صدای خواننده با نرم افزار) این است که مردم عاشق آواز خواندن هستند، حتی اگر استعدادی در این زمینه نداشته باشند. با این حال، معمولا آهنگ‌های کارائوکه، خیلی معروف هستند و یافتن آهنگ‌های جدیدتر بدون صدای خواننده سخت است.

پس اگر شما بخواهید با آهنگ مورد علاقه خود بخوانید، اما آهنگ کارائوکه آن موجود نباشد، چه باید بکنید؟ به جای آنکه منتظر بمانید و امیدوار باشید که زمانی نسخه کارائوکه منتشر شود، بهتر است بروید و خودتان آن را بسازید. اگر این ایده برایتان دشوار بنظر می‌رسد، باید بدانید که اینطور نیست، زیرا انجام این کار نسبتا ساده است. در این مورد، ما از برنامه‌ای به نام Audacity استفاده خواهیم کرد که نه تنها رایگان است، بلکه در پلتفرم‌های متعددی مثل ویندوز، مک و حتی لینوکس به خوبی کار می‌کند.

نحوه دانلود برنامه Audacity (رایگان)

1- اپلیکیشن Audacity را از وب سایت آن دانلود کنید.

2- دستورالعمل‌های نصب این برنامه را دنبال کنید.

3- اپلیکیشن را اجرا کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ‌ها با برنامه Audacity

برای ساخت یک آهنگ کارائوکه، کار اصلی و مهمی که باید انجام دهید حذف صدای خواننده از آهنگ است. ممکن است این روند پیچیده به نظر بیاید، اما به ما اعتماد کنید زیرا انجام این کار بسیار ساده است. شما می‌توانید با طی کردن چند مرحله یک آهنگ کارائوکه خوب داشته باشید.

1- برنامه Audacity را اجرا کنید.

2- گزینه File  و بعد از آن Open را بزنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ

3- فایل موسیقی مورد نظر خود را برای حذف صدای خواننده و وارد کردن آن به Audacity انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ

4- با توجه به تصویر روی پیکان کوچک کلیک کرده و بعد گزینه‌ی Split Stereo Track را انتخاب کنید، اکنون شما 2 آهنگ خواهید داشت که فعلا مانند هم هستند.

حذف صدای خواننده از آهنگ

5- در انتها آهنگ را انتخاب کنید.

حذف صدای خواننده از آهنگ

6- به منو بروید و گزینه‌ی Effect و بعد Invert را انتخاب کنید.

7- به قسمت File‌ و بعد از آن به قسمت Export بروید و فرمت مورد نظر را انتخاب کنید.

شاید استفاده از این اپلیکیشن خیلی حرفه‌ای نبوده و دقت آن پایین باشد، اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش بسیار سریع و راحت است. با این حال، اغلب اوقات، کار خوبی را ارائه می‌دهد. بسته به سطح آوازی که شما سعی در ویرایش آن دارید، ممکن است مقداری از صدای خواننده حذف نشود، اما در موارد دیگر، ممکن است بی‌نقص و کامل اجرا شود.

با این حال، روش و اپلیکیشنی که به شما امکان حذف صدای خواننده از یک آهنگ تنها در یک دقیقه را می‌دهد و کاملا رایگان است، روش بسیار مناسبی است. نرم افزارهای دیگری برای انجام این کار وجود دارند که حرفه‌ای‌تر از این اپلیکیشن هستند، اما به صورت غیر رایگان عرضه شده‌اند. پس اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای پرداخت کنید، استفاده از اپلیکیشن Audacity راه حل بهتری است.

اگر از اندروید استفاده می‌کنید و به موسیقی و آواز خواندن علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین برنامه‌های کارائوکه مناسب آن پلتفرم را بررسی کنید و خوانندگی را یاد بگیرید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خودت آهنگ بخونی با ملودی جدیدبدی بیرون فک کنم فرایندش راحت تر باشه تا این کار 😐😐😐

  2. سلام،ممنون ازتون خیلی عالی و کاربردی بود