بزرگترین انفجار جهان

دانشمندان بزرگترین انفجار جهان را در فاصله 390 میلیون سال نوری رصد کردند

گروهی از محققان موفق شدند به کمک چند رصدخانه بزرگترین انفجار جهان را پس از بیگ بنگ در فاصله 390 میلیون سال نوری از سیاره زمین رصد کنند.

ستاره شناسان در بررسی‌های جدید خود متوجه شدند بزرگترین انفجار جهان پس از بیگ بنگ به یک ابرسیاهچاله عظیم مربوط می‌شود که این انفجار در سیاهچاله‌ای واقع در خوشه‌ای از کهکشان‌ها با فاصله 390 میلیون سال نوری از سیاره زمین رخ داده است.

جزئیات رصد بزرگترین انفجار جهان

سیموناجیاسینتوچی (Simona Giacintucc) به عنوان محقق ارشد این پژوهش عنوان کرد این انفجار به قدری بزرگ بود که در میان گازهای داغ، دهانه‌ای را به وجود آورد. وی افزود همچنین برای درک وسعت این دهانه ایجاد شده باید بگوییم در این دهانه حدود 15 کهکشان راه شیری جای می‌گرفتند. طبق گزارش منتشر شده این انفجار پنج برابر بزرگ‌تر از رکورد قبلی بوده است.

محققان این پژوهش توانستند به کمک رصدخانه اشعه ایکس چاندار، رصد خانه و تلسکوپ زمینی سازمان فضایی اروپا آن را رصد کنند. همچنین برای اولین در سال 2016 محققان توانستند از این انفجار بسیار بزرگ نشانه‌هایی را مشاهده کنند. گفتنی است سیاهچاله‌ها فقط مواد را نمی‌بلعند و می‌توانند جت‌هایی از مواد و انرژی را به فضا پرتاب کنند.