نسل بعدی گوگل گلاس ، محصولی بی نقص و کارآمد خواهد بود !

گوگل، گجت مشهور پوشیدنی خود را ماه گذشته کنار گذاشت، رییس آن را برکنار کرد و تونی فیدل، رییس کمپانی Nest که توسط گوگل خریداری شده را به عنوان رییس جدید آن برگزید. از آن زمان تاکنون خبری پیرامون روند طراحی ورژن جدیدی از گوگل گلس شنیده نشده بود.

google-glass-1امروز نیویورک تایمز در گزارشی خبر داده که فیدل قصد دارد هدست گوگل را «از ابتدا و به شکلی کاملا نو» طراحی کند و بر خلاف ورژن اول، برای ورژن جدید تستی عمومی در نظر گرفته نخواهد شد.

یکی از افراد آگاه نیز به تایمز گفته که فیدل نسل جدید گلس را وقتی ارائه می‌کند که به یک «طراحی بی‌نقص» رسیده باشد.

در بخش دیگری از این گزارش به دلایل عدم موفقیت گوگل گلس در بازار پرداخته شده است. یکی از کارمندان گوگل به تایمز گفته «تیم گوگل اکس مطلع بود که گوگل گلس هنوز حتی به ورژن نهایی و آماده‌به‌بازار خود نزدیک نیز نشده است.» اما ظاهرا سرگی برین از مؤسسین گوگل تمایل داشته که این محصول برای دریافت بازخوردها و شناسایی مشکلات به عموم ارائه شود.

اما گوگل هنگامی از اشتباه خود مطلع می‌شود که روزنامه نگاران و تحلیلگران، عینک گوگل را به عنوان یک محصول آماده به بازار بررسی می‌کنند. شرایط به گونه ای بود که حتی عده ای آن «بدترین محصول تاریخ» می‌دانستند.

google-glass-2

عده ای نیز محصول گوگل را به دلیل عملکرد مخفی دوربین آن، تجاوز به حریم خصوصی خود تصور می‌کردند. رابطه عاشقانه سرگی برین با مدیر بازاریابی گوگل گلس، آماندار روزنبرگ هم از دلایل سقوط این پروژه برشمرده می‌شود. پس از انتشار عمومی این خبر تعدادی از اعضای اولیه تیم تصمیم به کناره‌گیری گرفتند.

این پروژه حالا توسط تونی فیدل و آیوی راس، رییس پیشین گوگل گلس رهبری می‌شود. هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای ارائه نسل جدید این عینک‌ها تصور کرد، اما قطعا در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری را از این پروژه خواهیم شنید.

منبع : engadget

Google Glass' new boss wants to redesign the headset 'from scratch'

Google Glass' new boss wants to redesign the headset 'from scratch'

If you suspected that Google Glass’ change of leadership would also lead to a big change in the wearable technology itself, you made a pretty good guess. As part of a tell-all about Glass’ troubles, the New York Times is claiming that project lead (and Nest CEO) Tony Fadell plans to redesign the head-mounted computer “from scratch.” And unlike the original, you aren’t likely to see any public beta testing — in keeping with earlier pronouncements, one tipster says that Fadell won’t release this next-gen device “until it’s perfect.” Just when that might happen is still up in the air, but the Nest exec’s historical focus on shipping over experimentation hints that you won’t have to wait years to try Glass 2 for yourself.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*