سرعت اینترنت

چرا در روزهای گذشته سرعت اینترنت کاهش پیدا کرد؟

اخیرا سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و همین موضوع نارضایتی افرادی که برای پیشگیری از کرونا در خانه‌های خود مانده‌اند را به همراه داشت. اما دلیل کاهش کیفیت اینترنت چیست؟

طبق گزارش‌های رسمی از ابتدای اسفند 98 ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرده و متاسفانه تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید 19 همچنان در حال افزایش است. از این رو بسیاری از مسئولان مربوطه از مردم خواستند تا خود را در خانه قرنطینه کرده و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند. اما با توجه به این که کار و سرگرمی بسیاری از مردم به حضور در فضای مجازی خلاصه شده است، کاهش کیفیت و سرعت اینترنت نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است. در ادامه دلیل کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلیل کاهش سرعت اینترنت

سجاد بنابی، نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها به صورت دورکاری و از طریق اینترنت انجام می‌شود، دانشجویان و دانش‌آموزان به واسطه سرویس‌های آنلاین کلاس‌های خود را ادامه می‌دهند و سایر افراد نیز برای سرگرمی از فضای مجازی استفاده می‌کنند که تمامی این موارد باعث افزایش 40 درصدی مصرف دیتا در کشور شده و به دلیل آماده نبودن اپراتورها میزان سرعت و کیفیت اینترنت کاهش پیدا کرده است. اما در حال حاضر ظرفیت شبکه ارتباطی افزایش یافته است.

نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص تمهیدات این شرکت برای افزایش کیفیت اینترنت کاربران افزود:

شرکت ارتباطات زیرساخت طی 2 روز اخیر ظرفیت شبکه‌ی ارتباطی اپراتورها را حدود 300 گیگابیت بر ثانیه افزایش داده است. همچنین با کمک سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواستیم به دلیل این که مصرفشان افزایش و کیفیتشان افت کرده، ظرفیت‌هایشان را نیز افزایش دهند.