سامسونگ در ربع چهارم 2019

گزارش عملکرد اپل، هواوی و سامسونگ در ربع چهارم 2019 توسط Gartner منتشر شد

سامسونگ در ربع چهارم 2019 موفق‌تر از رقیبانش ظاهر شد. نکته جالب، تفاوت گزارش Gartner در مقایسه با دیگر شرکت‌های تحلیلگر درباره میزان فروش شرکت‌های گوشی‌ساز مختلف است.

با وجود نزدیک شدن به انتهای ربع اول سال 2020، تحلیلگران هنوز از ارزیابی نحوه فعالیت شرکت‌های گوشی‌ساز در سال گذشته دست نکشیده‌اند و بررسی‌ها ادامه دارد. پیش از این شرکت‌هایی همچون Counterpoint Research و Canalys نتایج تحلیل کامل خود از بازار موبایل در سال 2019 را منتشر کردند. این مرتبه نوبت به Gartner رسید. این شرکت، در مقایسه با دیگر تحلیلگران، برنده‌ متفاوتی برای سه ماهه آخر سال میلادی گذشته معرفی کرد. به عقیده آن‌، سامسونگ در ربع چهارم 2019 فروش بیشتری داشت.

هر سه شرکت Counterpoint Research ،Canalys و the IDC درباره تعداد کل گوشی‌های هوشمند فروخته شده در آخرین سه ماهه سال گذشته به توافق نرسیدند و هر یک عددی متفاوت اعلام کرد. با این حال برتری اپل در این بازه زمانی توسط هر سه تایید شد. اختلاف میزان فروش اپل با سامسونگ، بر اساس گزارش Counterpoint برابر 2.9 میلیون دستگاه، بر اساس گزارش IDC برابر 4.4 میلیون دستگاه و طبق گزارش Canalys برابر 7.6 میلیون دستگاه است. به عبارتی در سه ماهه آخر سال 2019، اپل این تعداد گوشی هوشمند بیشتر از سامسونگ به فروش رساند.

فروش اپل، هواوی و سامسونگ در ربع چهارم 2019

سامسونگ در ربع چهارم 2019

اما Gartner نتایج متفاوتی ارائه کرد. به عقیده این شرکت سامسونگ در ربع چهارم 2019 بیشترین میزان فروش را داشت و از رقبایش بهتر عمل کرد. آمار و ارقام بالا، نتیجه تحلیل Gartner از بازار موبایل طی سه ماهه آخر سال گذشته محسوب می‌شود. Gartner سامسونگ را پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا در کل سال 2019 معرفی کرد. طبق آمار آن، میزان فروش در کل سال و در سه ماهه آخر به ترتیب 296 میلیون دستگاه و 70.4 میلیون دستگاه بوده است.

هواوی و اپل هر دو با اختلافی زیاد نسبت به یکدیگر و همچنین با اختلافی بالا نسبت به سامسونگ در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند. میزان فروش آن‌ها به ترتیب 240 میلیون دستگاه و 193 میلیون دستگاه تخمین زده شد. تصویر پایین نشان‌دهنده میزان فروش آن‌ها در کل سال گذشته است.

سامسونگ در ربع چهارم 2019

اما دلیل اختلاف در آمار ارائه شده توسط شرکت‌های تحلیلگر چیست؟ هر یک از آن‌‌ها روش متفاوتی برای ارزیابی بازار دارد. Gartner، فروش به کاربران نهایی را در نظر می‌گیرد، معیاری که با میزان عرضه توسط سازندگان متفاوت است. در ارزیابی تعداد گوشی‌های فروخته شده به مشتری، دستگاه‌هایی که به دست اپراتورها رسیده ولی هنوز در اختیار کاربران قرار نگرفته‌اند، لحاظ نمی‌شود.

می‌توان حدس زد شرکت اپل، میزان درخواست‌ها برای آیفون طی سه ماهه آخر سال را بیشتر از اندازه واقعی تخمین زده و بیشتر از نیاز بازار، گوشی تولید و سپس توزیع کرده است. اما این گوشی‌ها در نهایت در قفسه فروشگاه‌ها یا در دست اپراتورها باقی مانده و مشتری پیدا نکردند. معیار میزان خرید گوشی توسط کاربر نهایی در مقایسه با میزان عرضه توسط سازنده، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در هر صوت اپل با توجه به رشد قابل توجه میزان فروشش در سه ماهه آخر سال 2019 در مقایسه با ربع چهارم 2018، از عملکرد خود در این بازه ابراز رضایت کرد.

سامسونگ در مقایسه با میزان فروشش در ربع چهارم سال 2018، فروش کمتری را تجربه کرد، اما اختلاف بین میزان فروش در آخرین سه ماهه سال 2018 و 2019 کمتر از یک میلیون دستگاه است. میزان فروش هواوی و اوپو در سال گذشته به نسبت یک سال قبل‌تر کاهش شدیدتری داشت، هر چند شیائومی رشد بسیار خوبی را تجربه کرد و توانست در رتبه چهارم قرار بگیرد. از نظر میزان فروش در کل سال میلادی گذشته، شیائومی و اوپو به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

اگرچه از نیمه‌های ربع دوم سال 2019، تحریم‌های سنگین آمریکا علیه هواوی روی این شرکت سایه انداخت و ارتباطش با بسیاری از همکاران این شرکت را به سرعت قطع کرد، اما هواوی همچنان توانست با اختلافی قابل توجه در مقایسه با اپل، پشت سر سامسونگ در رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آینده صد در صد با چینی هاست. من یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ را خریدم ولی واقعاً پشیمان هستم. هرگز سمت سامسونگ نمیرم. سامسونگ در آینده بسرعت سقوط می کنه