برند هواوی

آمار و ارقام جهانی درباره برند هواوی چه می‌گویند؟

برند هواوی با عملکرد درخشان خود در بازار گوشی های موبایل توانست به دومین تولیدکننده موبایل جهان تبدیل شود. اما آمار و ارقام جهانی درباره سایر بخش‌های این غول چینی چه می‌گویند؟

در ماه ژانویه 2020 میلادی، Brand Finance لیستی از ارزشمندترین برندهای 2020 میلادی را منتشر کرد. شرکت هواوی در این لیست در جایگاه دهم قرار گرفت تا با دو پله ارتقا در مقایسه با سال گذشته میلادی، برای اولین بار در میان 10 برند با ارزش جهان قرار بگیرد.

نگاهی به عملکرد برند هواوی

سرافراز در رده‌بندی‌ها

هواوی

هواوی کنار رتبه‌ای که در رده‌بندی Brand Finance داشت، در لیست با ارزش‌ترین برندهای سال 2019 میلادی در نشریه Forbes هم در جایگاه 97 قرار گرفت تا تنها برند چینی این لیست باشد. در ماه اکتبر 2019 میلادی هم Interbrand از جمله شرکت‌های مشاور در حوزه برندها، لیستی از برترین برندهای جهان را منتشر کرد که یک‌بار دیگر هواوی تنها برند چینی حاضر در این لیست بود.

گوشی های هوشمند

هواوی

در سال 2019 میلادی، میزان عرضه گوشی های هوشمند هواوی به بازار به 240 میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با افزایش 16.8 درصدی میزان عرضه، سهم 17.6 درصدی را از بازار به خود اختصاص دهد. به این ترتیب، هواوی بار دیگر جایگاه خود را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ بازار، تثبیت کرد.

هواوی

نکته قابل توجه این که هواوی در سال 2019 میلادی با عرضه 6.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G، از این حیث نیز در جایگاه برتر جهانی قرار گرفت. در بازه زمانی یک ساله 2019 میلادی، میزان عرضه پرچمدارهای سری Mate و P این شرکت با رسیدن به 44 میلیون دستگاه، افزایش بیش از 50 درصدی را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد.

بازار محصولات الکترونیکی و اکوسیستم‌ها

تا تاریخ 11 ژانویه سال 2019 یعنی به فاصله سه ماه از ورود به بازار، میزان عرضه برای Huawei Watch GT2 به فراتر از 2 میلیون دستگاه رسید.

یک ماه پس از ورود Huawei Freebuds 3 به بازار، بیشتر از یک میلیون دستگاه از آن عرضه شد. Huawei VR Glass محصول دیگری بود که در روز اول عرضه به بازار، فروش 10 هزار دستگاه را ثبت کرد.

هواوی در نیمه اول سال 2019 میلادی از نظر میزان عرضه دستگاه‌های الکترونیکی به بازار، در جایگاه سوم جهان قرار گرفت. عملکرد قابل توجه هواوی در این بازار را می‌توان از 100 میلیون ثبت‌نام برای استفاده از اپلیکیشن Huawei Health نیز متوجه شد.

در سال 2019 میلادی، میزان عرضه تبلت های هواوی در سراسر جهان به 14 میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با سهم 9.8 درصدی از بازار، در جایگاه سوم قرار گیرد.

هواوی

تا 31 دسامبر 2019، هواوی 64359 مورد فروشگاه را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است.

اکوسیستم سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) با پوشش بیش از 170 کشور و ناحیه، از جمله موفقیت‌های این شرکت به حساب می‌آید تا بیش از 600 میلیون کاربر دستگاه‌های هواوی بتوانند از آن استفاده کنند. تعداد کاربران فعال ماهیانه Huawei AppGallery از ابتدای راه‌اندازی رسمی آن در آوریل 2018 میلادی به بیش از 400 میلیون رسیده و این مارکت دیجیتال را به سومین مارکت دنیا تبدیل کرده است.

تحقیق و توسعه

هواوی حدود 10 تا 15 درصد از درآمد سالیانه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد. به این ترتیب، هواوی در 10 سال گذشته حدود 73 میلیارد دلار روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. از تعداد 194 هزار نیروی کاری این شرکت، بیش از 96 هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند.

هواوی در سال 2018 میلادی با ثبت 5405 اختراع در WIPO، در میان شرکت‌های جهان، در جایگاه نخست قرار گرفت.

نوآوری در زمینه 5G

هواوی از سال 2009 تا 2019 میلادی بیش از 4 میلیارد دلار روی تحقیق و توسعه در زمینه 5G سرمایه‌گذاری کرده است. این رقم شامل سرمایه‌گذاری روی تراشه‌ها، مواد مصرفی، الگوریتم، آنتن، سیستم‌های خنک‌کننده و… است.

همین امر باعث شده هواوی مالکیت بیش از 20 درصد از طرح‌ها و ایده‌های ضروری مربوط به استانداردهای 5G را کنار بیش از 21 هزار مورد همکاری در اختیار داشته باشد تا از این نظر در جایگاه اول جهان قرار بگیرد. هواوی تا 20 فوریه 2020 میلادی 91 قرارداد تجاری مرتبط با توسعه 5G را به ثبت رسانده که از این تعداد، 47 مورد در اروپا، 27 مورد در آسیا و 17 مورد در نواحی دیگر بوده است. از سوی دیگر، هواوی بیش از 600 هزار مورد آنتن 5G MIMO به بازارهای جهانی ارسال کرده است.

کارشناسان معتقدند با وجود محدودیت‌های تجاری دولت آمریکا، هواوی می‌تواند با اتکا به منابع داخلی خود و همچنین بازارهایی که در آن حضور دارد، در سال 2020 نیز مسیر پیشرفت را طی کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عجب پبشرفتی واقعا عالیه

  2. انصافاً گوشی‌های فوق‌العاده‌ای در همه رنج قیمت چه ازنظر کیفیت چه از نظر قیمت رقابتی ارائه میکنه

  3. پتانسیل این شرکت واقعا بالاست
    فوقالعاده عمل کرده هر سال