نوکیا 9.2 پیور ویوو

نوکیا 9.2 پیور ویوو یک گوشی بدون حاشیه واقعی با دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

نوکیا 9.2 پیور ویوو (Nokia 9.2 PureView) یک گوشی تمام صفحه واقعی با کمترین میزان حاشیه در اطراف نمایشگر خواهد بود. همه سنسورهای ضروری گوشی، زیر صفحه نمایش آن قرار می‌گیرند.

نوکیا اعلام کرد در رویداد روز نوزدهم مارس (بیست و نهم اسفند) شهر لندن، چند سورپرایز برای کاربران خواهد داشت. انتظار داریم یکی از این سورپرایزها، گوشی نوکیا 9.2 پیور ویوو باشد. این نامی است که تحلیلگران به نسل جدید گوشی نوکیا 9 نسبت داده‌اند. در هر صورت منتظر رونمایی مدل جدیدی از این گوشی، که سال گذشته با دوربین اصلی پنج گانه معرفی شد، هستیم.

پیش از این اعلام شد نوکیا 9.2 پیور ویو با دوربین سلفی 48 مگاپیکسلی در راه است. در صورت صحت موضوع، رکورد استفاده از یک دوربین سلفی با بیشترین میزان رزولوشن (40 مگاپیکسل تا امروز) از دست سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا خارج خواهد شد.

بن گسکین (Ben Geskin)، کاربری که پیش از این نیز بر اساس اخبار درباره گوشی‌های هوشمند قبل از عرضه آن‌ها، رندرهایی از این محصولات در اختیارمان قرار داده بود، اقدام به طراحی یک رندر برای گوشی Nokia 9.2 PureView کرد. گفتنی است این رندر بر اساس تصورات شخصی طراح آن ایجاد شده و مبتنی بر شایعات و اخبار درباره گوشی جدید نوکیا نیست.

رندر نوکیا 9.2 پیور ویوو

نوکیا 9.2 پیور ویوو

پیش از این، یک سری خبر درباره رد شدن نوکیا از نام نوکیا 9.1 به دلایلی نامعلوم، و استفاده از نوکیا 9.2 برای نام‌گذاری پرچمدار سال 2020، شنیدیم. گوشی Nokia 9، مجهز به اولین دوربین موبایل پنج گانه دنیا، در ماه فوریه سال گذشته رونمایی شد،‌ اما اکنون، با وجود گذشت سه روز از پایان ماه فوریه سال 2020، هنوز خبری از جانشین آن نیست. با در نظر گرفتن تلاش شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال (شرکت دارای حق ساخت گوشی با نام نوکیا) به منظور سورپرایز کردن کاربران در رویداد روز بیست و نهم اسفند، منتظر یک گجت رده بالا و خاص هستیم.

بر اساس رندری که بن گسکین در اختیارمان قرار داد، نوکیا 9.2 پیور ویوو از نظر طراحی یکی گوشی خاص خواهد بود. طراحی بدون حاشیه به طور کامل در آن رعایت شده و میزان حاشیه در چهار طرف نمایشگر یکسان است. هیچ گونه حفره یا بریدگی روی صفحه نمایش دیده نشده و در لبه بالایی نیز فضای کافی برای قرارگیری سنسور نسبتا بزرگ دوربین سلفی وجود ندارد. به عقیده طراح رندر پرچمدار آتی نوکیا، در این گوشی به جای استفاده از دوربین سلفی پاپ آپی، سنسور آن زیر نمایشگر قرار گرفته است.

البته نوکیا در صورت استفاده از این راهکار، دیگر قادر به معرفی خود به عنوان سازنده اولین گوشی مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش نیست. این افتخار چند روز پیش، به گوشی ویوو اپکس 2020 رسید. البته گوشی Apex 2020 یک طرح مفهومی بوده و هنوز محصولی تجاری نیست. به همین دلیل نوکیا در صورت استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر در یک گوشی قابل عرضه به کاربران، توجه عده زیادی را جلب خواهد کرد.

روی ماژول دوربین گوشی نوکیا 9.2 پیور ویوو چهار سنسور دیده می‌شود. با در نظر گرفتن تعداد سنسورهای به کار رفته در دوربین گوشی نوکیا 9، این یک پسرفت است، هر چند در دنیای دوربین‌ها، نباید بر اساس اعداد و ارقام قضاوت کرد.

همانند دیگر پرچمدار اندرویدی سال 2020، گوشی رده بالای نوکیا نیز از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت گرفته و کمتر از 8 گیگابایت رم نمی‌توان برای آن متصور شد. لنزهای دوربین در همکاری با شرکت زایس توسعه پیدا کرده و سیستم عامل به صورت پیش‌فرض اندروید 10 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوربین پنج‌گانه با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی درکنار حسگر ToF
    عالیه

  2. سید،
    اوپو رینو 3 پرو،نسخه جهانیش بالاترین رزولوشن دوربین سلفی‌رو داره
    (44 مگاپیکسل تا به امروز)… .