پروژه K132

جزئیات جدیدی از پروژه K132 ایران خودرو منتشر شد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو جزئیاتی از محصول جدید ایران خودرو با نام پروژه K132 را اعلام کرد که در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در خصوص شباهت بین پلتفرم PF1 و پژو 301 با پروژه K132 ایران خودرو عنوان کرد بر اساس قراردادی که بین ایران خودرو و شرکت فرانسوی پژو در زمان برجام به امضا رسید، ایران خودرو اجازه دارد تا برای توسعه محصولات خود از پلتفرم PF1 و پژو 301 استفاده کند، از این رو طبق این قرارداد و به شکل کاملا قانونی محصولاتی را با پلتفرم PF1 به تولید خواهیم رساند، اما پروژه K132 با نام پلتفرم PF1 و پژو 301 به ثبت نخواهد رسید و مدل نهایی با آنها بسیار متفاوت است.

جزئیات پروژه K132 ایران خودرو

پروژه K132

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه بیان کرد اخیرا مدل اولیه پروژه K132 به نمایش درآمده است که نمی‌توان آن را به عنوان یک محصول نهایی مورد قضاوت قرار داد. از این رو کارشناسان و مردم می‌بایست منتظر معرفی مدل نهایی K132 باشند؛ چراکه پس از معرفی مدل نهایی آن، مردم خواهند دید که این سدان با پژو 301 فیس لیفت ارتباطی نداشته و بسیاری از بخش‌های آن متفاوت خواهد بود. از مهم‌ترین تفاوت‌های بین نسخه نهایی پروژه K132 با پژو 301 می‌توان به اجزای کابین، فاصله محوری، ساختار بدنه و سیستم برق و فنی اشاره کرد.

پروژه K132

این مقام مسئول ایران خودرو در ادامه بیان کرد پروژه K132 در سال 99 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و آن را از زمستان سال آینده به بازار عرضه خواهیم کرد. وی افزود تامین قطعات و اجزای این خودرو تا حداکثر 92 درصد در داخل کشور تامین خواهد شد و در حال حاضر 8 درصد قطعات آن از خارج کشور تامین می‌شود. کیانوش پورمجیب محصول جدید ایران خودرو را کامل‌ترین و فول‌ترین محصول این گروه خودروسازی دانست.

مشخصات پروژه کی 132

شواهد حاکی از آن است که K132 طبق استانداردهای جدید در کلیه نسخه‌ها با سیستم کنترل پایداری الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد و قسمتی از تست‌های این سامانه نیز در خارج از کشور انجام شده و قرار است سایر تست‌های این سیستم بر اساس شرایط آب و هوایی کشور در ماه‌های آینده انجام شود. این خودرو در دو تیپ فنی اصلی روانه بازار خواهد شد که مدل ساده از یک موتور 1.6 لیتری EC5 با قدرت 110 تا 113 اسب بخار بهره می‌برد و نیروی تولید شده توسط گیربکس 5 سرعت BE4 به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

پروژه K132

مدل کامل‌تر این سدان ملی ایران خودرو از موتور EF7 توربو و EF7 توربو پلاس (TC7 و TC7 پلاس) برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با 150 و 167 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک DAE به چرخ‌های جلوی پروژه K132 منتقل می‌شود. احتمالا مدل نهایی این خودرو از تریم داخلی چرم و پارچه بهره خواهد بود و برای آن امکاناتی چون کیسه هوای جلو و جانبی، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، صندلی‌های جلو برقی، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، سانروف و فرمان کمکی برقی در نظر گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*