علی بابا

علی بابا 182 کارمند خود را تعدیل کرد؛ صنعت گردشگری ایران در آستانه ورشکستگی

صنعت گردشگری ایران به دلیل اتفاقات اخیر به ویژه شیوع کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارد. در همین رابطه مدیرعامل علی بابا با انتشار بیانیه‌ای از تعدیل 182 کارمند خود خبر داد.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل شرکت علی بابا در صفحه شخصی توییتری خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد صنعت گردشگری ایران به دلیل اتفاقات اخیر از جمله شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان متضرر شده است. در همین راستا این شرکت در یک تصمیم سخت به ناچار 182 نفر از 752 کارمند خود را تعدیل کرده است. مدیرعامل شرکت علی بابا تمدید نکردن قراردادهای 182 نفر از کارمند خود را تصمیمی سخت در راه آینده خلق شده این شرکت دانست.

متن بیانیه شرکت علی بابا

متن کامل بیانیه شرکت علی بابا به شرح زیر است:

تصمیمی سخت در راه آینده خلق شده علی بابا

سال 98 برای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود و به رغم همه این تلاطم‌ها که امسال با آن دست‌وپنجه نرم کردیم، خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه کردیم.

با این که شروع سال با بلایای طبیعی همراه بود ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی بابا رقم بزنیم، اما شروع فصل پاییز و اتفاقاتی که از نیمه آن تا به امروز رقم خورد بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. در آخرین مورد که وضعیت نامشخصی را برای همه ما رقم زده، شیوع ویروس کرونا باعث شد، درآمد خود را در آستانه ششمین سالگرد تاسیس علی بابا، از دست بدهیم.

بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی، برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش 80 درصدی سفرها، علی‌رغم میل باطنی‌مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد 182 نفر از 754 نفر از همکاران‌مان را در علی بابا فراهم کنیم.

جدا شدن یک عضو از گروه علی بابا هرگز برای ما خوشایند و ساده نبوده و این تصمیم از سخت‌ترین تصمیم‌های دوران حرفه‌ای ماست. صمیمانه از زحمات تک‌تک شما همکاران عزیزمان سپاسگزاریم و قدردان تمام تلاش‌ها و همراهی‌تان هستیم و از شما عذرخواهی می‌کنیم.

در پایان؛ این اتفاق اگرچه چالش‌هایی برای ما و همکارانمان دارد، اما این چالش‌ها را منشا گشایش در زندگی و آینده کسب‌وکارمان می‌کنیم و با یادگیری از این اتفاق، پرقدرت‌تر از قبل خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری را پدیدار می‌کنیم و دور نیست که علی بابا افتخار تک تک ایرانیان در سراسر گیتی باشد.

علی بابا