اجرای اندروید روی آیفون های اپل

راه جدیدی برای اجرای سیستم عامل اندروید روی آیفون ها کشف شد

اجرای اندروید روی آیفون های اپل به دست شرکت Corellium میسر شد. به این ترتیب می‌توانید از رابط کاربری و اپلیکیشن‌های اندرویدی در گوشی آیفون خود استفاده کنید.

متخصصان شرکت Corellium متد جدیدی با نام Project Sandcastle به منظور اجرای سیستم عامل‌های اندروید روی آیفون ارائه کردند. دستیابی به این متد کار بسیار دشواری بود. از طرفی اجرای اندروید در گوشی های آیفون از طریق روش جدید بهره‌وری بالایی ندارد، اما همچنان ایده‌ای بسیار قدیمی را تبدیل به پروژه‌ای عملی کرده است.

توسعه این روش در حالی صورت گرفت که شرکت اپل و Corellium یک سری درگیری حقوقی با یکدیگر دارند. راهکار اخیر، اپل را بیش از پیش عصبانی خواهد کرد!

اجرای اندروید روی آیفون موضوع جدیدی نیست

این نخستین مرتبه‌ای نیست که متخصصان شرکت یاد شده موفق به اجرای یک سیستم عامل اندروید روی آیفون شده‌اند. این اتفاق برای نخستین مرتبه در سال 2008، یک سال بعد از عرضه اولین گوشی آیفون و اولین سال تولد اندروید، رخ داد! به عبارتی گروهی از کارکنان شرکت Corellium دوازده سال پیش موفق شدند بلافاصله بعد از عرضه اولین سیستم عامل اندروید، آن را روی اولین گوشی آیفون سوار کنند. در سال 2020، این شرکت وب سایتی به نام projectsandcastle.com ایجاد کرد و نسخه بتای نرم افزار مورد نیاز برای اجرای اندروید روی آیفون را در اختیار عموم قرار داد.

بر اساس گفته‌های این وب سایت، هدف از توسعه چنین راهکاری، توسعه دنیای موبایل و از بین بردن یک سری محدودیت‌ها بوده است. به عقیده خالق Project Sandcastle، اپل اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربرانش را به آن‌ها دیکته کرده و آن‌ها به جز استفاده از برنامه‌های ارائه شده در اپ استور انتخاب دیگری ندارند. به وسیله سوار کردن یک سیستم عامل اندروید روی آیفون، دست کاربر برای نصب نرم افزارهای دلخواه باز خواهد شد.

عقیده شرکت Corellium این است که اپل باید بیزینس سخت افزار و نرم افزار خود را جدا کند. به این ترتیب کاربران حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. در نظر داشته باشید برای استفاده از راهکار جدید این شرکت به منظور سوار کردن اندروید روی آیفون خود، به یک آیفون 7، آیفون 7 پلاس یا آیفون قدیمی‌تر نیاز دارید. همچنین دستگاه شما باید از طریق سیستم checkra1n جیل‌برک شده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش راه اجرای سیستم عامل ios روی گوشیهای اندرویدی را هم بیان کنید