ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت از افزایش نرخ مرگ و میر ویروس کرونا به 3.4 درصد خبر داد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت این سازمان نرخ مرگ و میر ویروس کرونا را حدود 2 درصد پیش‌بینی کرده بود، اما آمارها نشان می‌دهد این نرخ به 3.4 درصد افزایش پیدا کرده است.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اخیرا با حضور در یک نشست مطبوعاتی عنوان کردند از نحوه عملکرد بیماری کویید-19 آگاهی ندارند و تاکید کردند این ویروس با ویروس آنفلوانزا هیچ نوع تشابه رفتاری ندارد. طبق اعلام مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برای آنفولانزای فصلی تجارب بسیاری نظیر نحوه انتقال آن و اقدامات درمانی برای سرکوب این بیماری وجود دارد، اما تاکنون در مورد کروناویروس به چنین اطلاعاتی دست پیدا نکردیم.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در همین زمینه اعلام کرد کرونا از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برد و به هیچ عنوان با آنفولانزا شباهت ندارد. ادهانوم افزود در حل حاضر ما نمی‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم، اما دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقام‌های بهداشتی به پیدا کردن روشی برای کنترل و مهار آن امیدوار هستند. وی افزود این بیماری برای ما ناشناخته است و متاسفانه هیچ واکسن و درمانی ندارد. از این رو سعی داریم برای مقابله با آن اقدامات جدی همانند کشور چین را در پیش بگیریم.

افزایش نرخ مرگ و میر ویروس کرونا

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه بیان کرد قبلا پیش‌بینی کردیم نرخ مرگ‌ومیر بیماری کرونا حدود 2 درصد باشد، اما اکنون آمارها نشان می‌دهند نرخ آن به 3.4 درصد رسیده است. در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کویید-19 به کیفیت نظام بهداشت و مکانی بستگی دارد و بین 7 دهم درصد تا 4 درصد متغیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که پس از افزایش تلفات جهانی ویروس کرونا و نرخ مرگ و میر کووید-۱۹، اکنون تصور می‌شود که میزان کشندگی این ویروس ۳.۴ درصد است.

  2. الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

    سازمان جهانی هم زیر سلطه غرب استکبار است چرا باید حرف هایش را باور کنیم ؟
    خبرگزاری داخلی گفته اند که فقط پنج نفر بر اثر کرونا فوت شده اند ، بنابراین فوت ناشی از کرونا در ایران زیاد نیست .