کانسپت بی ام و آی 4

کانسپت بی ام و آی 4 به عنوان رقیب جدی تسلا مدل 3 معرفی شد

کانسپت بی ام و آی 4 معرفی شد. این خودرو مفهومی بی ام و یک رقیب جدی برای تسلا مدل 3 خواهد بود. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو BMW i4 Concept آشنا می‌شویم.

شرکت بی ام و در سال 2018 از کانسپت جنجالی خود با نام ویژن iNext پرده برداشت که در واقع پیش‌نمایشی از یک شاسی بلند الکتریکی این خودروساز آلمانی محسوب می‌شد. بی ام و قصد دارد این خودرو را سال آینده در قالب نسخه تولیدی به بازار عرضه کند، اما اکنون این غول خودروسازی آلمانی تصمیم گرفته است تا با معرفی کانسپت بی ام و آی 4 آن را به یک رقیب جدی تسلا مدل 3 تبدیل کند. در ادامه با این سدان لوکس کاملا الکتریکی آشنا می‌شویم.

مشخصات کانسپت بی ام و آی 4

کانسپت بی ام و آی 4

کانسپت بی ام و i4 دارای طراحی اسپرت است و از کاربردی همانند یک گرن کوپه چهار در بهره می‌برد که این ویژگی خود را مدیون بدنه‌ای چهار در، اورهنگ‌های کوتاه، خط سقف فست بک و فاصله بین محوری طولانی است. شرکت بی ام و برای این خودرو مفهومی خود از طراحی بسیار روان استفاده کرده و رنگ بدنه آن همانند کانسپت ویژن iNext است.

کانسپت بی ام و آی 4

در نمای جلویی این سدان شاهد یک جلوپنجره بزرگ هستیم و به دلیل درون‌سوز نبودن موتور از جلوپنجره برای خنک‌کنندگی استفاده نخواهد شد، بلکه طراحان از آن برای نصب حسگرهای مختلف استفاده کرده‌اند. همچنین چراغ‌های نازک و تیزی در اطراف جلوپنجره به چشم می‌خورند که بسیار جذاب هستند. در بخش عقب شاهد چراغ‌های عقب به شکل L هستیم.

کانسپت بی ام و آی 4

طراحان برای طراحی کابین این کانسپت بر روی راننده تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند که در همین رابطه برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی از صفحه نمایش پهن استفاده شده است. علاوه بر این، کلیه عملکردهای خودرو حتی کنترل سیستم تهویه نیز به واسطه صفحه نمایش انجام می‌شود که هدف از انجام این کار کاهش تعداد کنترل‌ها بوده است. نوارهای برنزی هم به دلیل ترکیبی که با کروم ایجاد کرده‌اند، باعث شدند تا کابین بیش از پیش لوکس به نظر برسد.

کانسپت بی ام و آی 4

شرکت بی ام و با توجه به این که خودروهای الکتریکی بدون صدا هستند، برای کانسپت بی ام و آی 4 صدای ویژه‌ای را توسعه داده است که بر اساس نوع حالتی که برای رانندگی با این خودرو انتخاب می‌شود، صدای خودرو تغییر پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال در حالت اسپرت صدای گیراتری تولید خواهد شد.

کانسپت بی ام و آی 4

موتور الکتریکی این سدان لوکس بی ام و قادر به تولید قدرتی برابر با 530 اسب بخار است که قابل مقایسه با قدرت موتور 8 سیلندر فعلی محصولات این خودروساز آلمانی خواهد بود. طراحان برای این خودرو باتری 80 کیلووات ساعتی را در نظر گرفتند که فقط 550 کیلوگرم وزن دارد و باعث می‌شود این خودرو به برد 600 کیلومتری دست پیدا کند. شرکت بی ام و این کانسپت را از سال 2021 در کارخانه شهر مونیخ به تولید خواهد رساند. گفتنی است قرار بود این خودرو در نمایشگاه ژنو 2020 به معرض نمایش در آید، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه لغو شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*