گوشی های منعطف TCL

نگاه نزدیک به گوشی های منعطف TCL

گوشی های منعطف TCL با طراحی و ظاهری متفاوت معرفی شدند. با در نظر گرفتن جدیدترین گوشی های انعطاف پذیر این شرکت می‌توان TCL را یکی از اصلی‌ترین رقبا در بازار گجت های تاشو دانست.

شیوع ویروس کرونا جدید، عامل بیماری کووید 19، سبب لغو رویدادهای بین‌المللی زیادی شد. به عنوان نمونه باید به لغو کنگره جهانی موبایل 2020 اشاره کرد. شرکت‌های مختلف، محصولاتی که تصمیم داشتند در نمایشگاه MWC امسال در معرض دید قرار بدهند را یکی پس از دیگری در قالب رویدادهایی (اغلب آنلاین) جداگانه معرفی می‌کنند. گوشی های منعطف TCL از جمله جذاب‌ترین گجت‌های سال 2020 محسوب می‌شوند.

گوشی های انعطاف پذیر این شرکت فوق‌العاده هستند! با این حال نباید خیلی خوشحال بود. گجت های جدید، نمونه اولیه محسوب شده و تا تبدیل شدن به محصولی تجاری و قابل فروش در قفسه فروشگاه‌ها فاصله زیادی دارند. با این حال، گوشی منعطف TCL با یک قابلیت ویژه‌تر نسبت به رقبا رونمایی شد، به همین دلیل صبرمان تا زمان همه‌گیر شدن گجت های این چنینی افزایش پیدا کرد!

نگاه نزدیک به گوشی منعطف TCL با یک لولا

از بین سه طرح جدید ارائه شده توسط TCL، یکی از آن‌ها در قالب محصولی قابل لمس اکنون موجود است. دو مورد دیگر، در حد ایده باقی مانده‌اند. به عبارتی از بین سه گوشی جدید، تنها دستگاه دارای نمایشگری قابل استفاده (و نه یک ماکت) گوشی منعطف تک لولای تی سی ال است. این گوشی منعطف دارای یک لولا بوده و از وسط تا می‌شود. می‌توان آن را به نوعی شبیه به سامسونگ گلکسی فولد دانست؛ گوشی انعطاف پذیر TCL به داخل تا شده و بعد از باز شدن، یک نمایشگر بزرگ در اختیارتان قرار می‌دهد.

گوشی های منعطف TCL

سازنده هیچ اطلاعاتی، حتی اندازه نمایشگر قبل و بعد از تا شدن، درباره این نمونه اولیه در اختیارمان قرار نداد. در مقایسه با گلکسی فولد سامسونگ، هر یک از دو نیمه نمایشگر گجت انعطاف پذیر تی سی ال عریض‌تر و کوتاه‌تر است. به همین دلیل بدون نیاز به چرخاندن گوشی می‌توان محتوا را به صورت افقی روی هر یک از دو نیمه پخش کرد. این شیوه طراحی، دستگاه را برای اجرای بازی یا تماشای ویدیو مناسب و برای وب‌گردی یا خواندن کتاب نامناسب کرده است.

نکته مهم درباره این گوشی منعطف، برخلاف بسیاری از گوشی‌های تاشو با دو نمایشگر، پیوسته بودن محتوا روی سرتاسر صفحه نمایش است. هیچ بریدگی یا حفره‌ای روی نمایشگر دیده نمی‌شود. با توجه به نبود اطلاعات کافی درباره گوشی‌های منعطف TCL، محل قرارگیری سنسور دوربین سلفی و اسپیکر روگوشی همچنان مبهم است.

گوشی های منعطف TCL

خبری از نمایشگر ثانویه نیست، در نتیجه امکان گرفتن عکس سلفی از طریق دوربین اصلی وجود ندارد. نبود صفحه نمایش بیرونی، به معنی نیاز به باز و بسته کردن مداوم صفحه نمایش حتی برای دیدن ساعت یا چک کردن نوتیفیکیشن‌ها است. برای گجت های تاشونده به داخل، وجود صفحه نمایش بیرونی ضروری است و نبود آن یک کمبود اساسی به شمار می‌رود، در نتیجه به احتمال زیاد، سازنده در ادامه توسعه‌ نمونه اولیه خود، افزودن این عنصر را در نظر خواهد گرفت.

با توجه به تجهیز گوشی انعطاف پذیر تک لولای تی سی ال به نمایشگر قابل استفاده، در نگاه نزدیک به گوشی های منعطف TCL بیشتر به آن توجه کردیم. از لحاظ ظاهری، محصول کاملا در حد یک نمونه اولیه است، به همین دلیل ریزه‌ کاری‌های زیادی در طراحی آن رعایت نشده و ظاهر دلچسبی ندارد!

گوشی های منعطف TCL

پنل پشتی دارای ظاهر دلچسب‌تری است. برچستگی‌هایی معمولی روی آن دیده شده و ظاهری شبیه به پرچمداران و گوشی‌های رده بالای بازار دارد. با در دست گرفتن گوشی، حس خوبی نخواهید داشت، چرا که پنل پشتی نیز همانند پنل جلویی تمام پلاستیکی است. با توجه به در دست داشتن یک نمونه اولیه، عدم استفاده از شیشه برای طراحی بدنه کاملا توجیح‌شدنی است. انتظار داریم شبیه به دیگر محصولات رده بالای بازار موبایل، در طرح نهایی این گوشی نیز از شیشه استفاده شود.

در مقایسه با سایر گوشی‌های منعطفی که تا امروز دیده‌ایم، گوشی منعطف تک لولای تی سی ال در حالت بسته بسیار قرص و محکم باقی می‌ماند! دو نیمه به طول کامل روی یکدیگر قرار گرفته و هیچ فضای خالی بینشان دیده نمی‌شود. امیدواریم این خصیصه به گوشی منعطف تجاری که بر اساس این طرح اولیه ساخته خواهد شد، راه پیدا کند.

یکی از مشکلات سامسونگ گلکسی فولد، که در سامسونگ گلکسی زد فلیپ با وجود بهبود پیدا کردن هنوز وجود دارد، همین موضوع است. چفت نشدن دو نیمه صفحه نمایش روی یکدیگر فضا را برای ورود گرد و غبار مهیا می‌کند. از طرفی قرارگیری کامل دو تکه روی هم و چسبیدنشان به یکدیگر، به کاهش ضخامت و افزایش قابلیت حمل گوشی کمک می‌کند.

در نگاه اول، حداقل در نمونه اولیه نخستین گوشی انعطاف پذیر تی سی ال، لولای آن محکم و قابل اطمینان به نظر می‌رسد. باز و بسته گردن دستگاه خیلی نرم و راحت صورت گرفته و حس ترس بابت احتمال شکستن لولا به کاربر القا نخواهد شد. با این حال نمی‌توان درباره کیفیت و دوام آن در یک محصول تجاری مطمئن بود. این شرکت درباره راهکارش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل لولا صحبتی به میان نیاورد. بزرگانی همچون سامسونگ، با وجود داشتن تجربه زیاد در زمینه ساخت گجت های منعطف، هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

بعد از بستن گوشی، در لبه بالایی میکروفون ثانویه را مشاهده خواهید کرد. در لبه پایین، میکروفون اصلی به همراه حفره‌های دو اسپیکر اصلی دیده می‌شوند. خوشبختانه هر دو حفره مربوط به اسپیکر بوده و یکی از آن‌ها برای رعایت تقارن در طراحی ایجاد نشده است. در نتیجه برخلاف دیگر گوشی‌های انعطاف پذیر بازار، گوشی‌های منعطف TCL قادر به پخش صوت با حجمی قابل قبول خواهد بود.

بیشتر عناصر روی لبه سمت راست، جایی که دو نیمه یکدیگر را ملاقات می‌کنند، قرار گرفته‌اند. کلیدهای کنترل حجم صدا، کلید پاور، درگاه سیم کارت و درگاه یو اس بی C همه در یک طرف قرار دارند.

گوشی های منعطف TCL

همانند دیگر مشخصات فنی، درباره دوربین گوشی انعطاف پذیر تی سی ال نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. زیر پنج دایره‌ای که روی پنل پشتی در تصویر بالا مشاهده می‌کنید اکنون هیچ سنسوری وجود ندارد. با این حال امیدواریم گجت تاشونده شرکت TCL در نهایت با یک دوربین چهارگانه (به همراه یک فلاش ال ای دی) عرضه شود.

نگاه نزدیک به گوشی منعطف TCL با دو لولا

دومین ایده تی سی ال برای ساخت گوشی منعطف، جاه‌طلبانه است. این دستگاه به لطف داشتن دو لولا، به سه قسمت تقسیم می‌شود. یک لولا، دو نیمه را به داخل تا کرده و دیگری، آن‌ها را به بیرون تا می‌کند. پیشتر چنین طرحی را فقط در تصاویر مربوط به یک سری پتنت دیده بودیم.

گوشی های منعطف TCL

بدون در نظر گرفتن میزان دوام گوشی و امکان تبدیل طرح بالا به محصولی تجاری در آینده‌ای نزدیک، ترکیب دو نوع لولای مختلف در یک دستگاه ایده فوق‌العاده‌ای است. شرکت تی سی ال، دو لولایی که مخصوص گوشی های منعطف خود طراحی کرده، با نام DragonHinge و ButterflyHinge معرفی می‌کند.

برخلاف مدل قبلی، امکان لمس و کار کردن با نمونه اولیه گوشی منعطف مجهز به دو لولا وجود نداشت. اگرچه این محصول فاقد نمایشگر واقعی بود، اما سازنده، اطلاعاتی درباره مشخصات فنی محصول تجاری الهام گرفته از آن در اختیارمان قرار داد. گوشی منعطف TCL با دو لولا، در حالت باز، دارای نمایشگری 10 اینچی خواهد بود. با در نظر گرفتن این ابعاد، بهتر است گجت را در حالت باز یک تبلت خطاب کنیم!

گوشی های منعطف TCL

پنل از نوع امولد بوده و رزولوشن آن 3K است. در حالت بسته، دستگاه همچنان قابل استفاده بوده و به یک گوشی مجهز به نمایشگری 6.65 اینچی تبدیل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*