ابتلا به کرونا ویروس

تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در یک سگ خانگی

ابتلا به کرونا ویروس جدید در یک سگ خانگی تایید شد. صاحب این حیوان هم به بیماری کووید 19 مبتلا بوده و حالا این پرسش مطرح است که آیا عفونت از انسان به حیوانات منتقل می‌شود؟

این سگ که از نژاد پامرانین (Pomeranian) و متعلق به یک زن 60 ساله هنگ‌کنگی است، هم‌اکنون در یک مرکز نگهداری از حیوانات در قرنطینه به سر می‌برد. به تازگی مقامات سازمان کشاورزی و شیلات هنگ گنگ (AFCD)، از وجود سطح پایین عفونت در حیوان خبر داده‌اند. البته سگ پامرانین، هیچ‌‌یک از علایم ابتلا به کرونا ویروس را نشان نداده است؛ اما متخصصان دانشگاهی و سازمان جهانی سلامت حیوانات، احتمال می‌دهند که این نخستین مورد انتقال عفونت از انسان به حیوان باشد.

نتیجه تست ابتلا به کرونا ویروس در این سگ، مثبتِ ضعیف اعلام شد

حدود یک هفته پیش، دولت هنگ کنگ مقررات جدیدی را وضع کرد که به موجب آن، تمام حیوانات خانگی آلوده به کرونا باید به مدت 14 روز قرنطینه شوند. در حال حاضر، سگ دیگری هم که متعلق به یک بیمار مبتلا به کووید 19 است، در قرنطینه به سر می‌برد؛ ولی نتیجه تستش منفی اعلام شد. البته قرار بود دوباره از آن تست گرفته شود.

مقامات ذی‌ربط گفته‌اند که به دقت وضعیت سگ پامرانین را رصد خواهند کرد و پس از منفی شدن نتیجه آزمایش، آن را به صاحبش بازمی‌گردانند. در همین راستا، سخنگوی AFCD به صاحبان حیوانات توصیه کرده است که ضمن رعایت نظافت و بهداشت، بیش از حد نگران نشوند و تحت هیچ شرایطی حیوان خانگی خود را رها نکنند.

تا لحظه تنظیم این خبر، شمار مبتلایان به کروناویروس در هنگ‌کنگ 104 نفر گزارش شده است که از این تعداد، دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.